לימודי כלכלה

תמיד הייתם מחושבים ודאגתם לחסוך לעתיד? אם כן, מקומכם בתחום הכלכלה. בלימודי כלכלה תוכלו להתמקד במאקרו כלכלה העוסקת בחברות ענק, תאגידים ומדינות, או במיקרו כלכלה העוסקת במשקי בית ועסקים קטנים, ותלמדו כיצד לנצל את המשאבים שברשותכם כדי להשיג עתיד כלכלי טוב ובטוח יותר

חדשות כיפה תוכן שיווקי 12/07/22 10:53 יג בתמוז התשפב

לימודי כלכלה
כסף, צילום: shutterstock

תמיד הייתם מחושבים ודאגתם לחסוך לעתיד? אם כן, מקומכם בתחום הכלכלה. בלימודי כלכלה תוכלו להתמקד במאקרו כלכלה העוסקת בחברות ענק, תאגידים ומדינות, או במיקרו כלכלה העוסקת במשקי בית ועסקים קטנים, ותלמדו כיצד לנצל את המשאבים שברשותכם כדי להשיג עתיד כלכלי טוב ובטוח יותר. בשוקיסט נעזור לכם לגלות היכן סיכויי הקבלה שלכם לתואר ראשון בכלכלה הם הגבוהים ביותר.

תואר ראשון בכלכלה

כסף גורם לעולם להסתובב, ואכן אי אפשר לדמיין את החיים שלנו ללא כסף. תחום הכלכלה בוחן את השפעת הפער בין המשאבים הקיימים אל מול הצרכים והרצונות של משקי בית, תאגידים ומדינות. חקר ההתנהלות של מאקרו ומיקרו כלכלה יכול לספק פתרונות למצבים שבהם הפער מעמיק ולהגיע להחלטות כלכליות טובות יותר לאורך שנים.

תואר ראשון בכלכלה וניהול

שילוב של שני התחומים יאפשר לכם לראות את התמונה הגדולה, לצייר את העתיד הכלכלי של החברה או העסק שבראשו אתם עומדים ולתכנן את האסטרטגיות הכלכליות שלו בצורה מיטבית.

במה ניתן לעבוד לאחר סיום לימודי כלכלה?

לאחר סיום לימודי תואר ראשון בכלכלה (כמו גם במהלך הלימודים עצמם) ניתן כבר לנסות ולהתקבל למשרות שונות בעולם הכלכלה והפיננסים. לדוגמה, סטודנטים ובוגרים רבים של לימודי כלכלה מתחילים להתמחות בתור אנליסטים בחברות פיננסים ובתי השקעות. אחרים שואפים להתקדם יותר לכיוון של עולם ההשקעות, למשל בתור ברוקרים, יועצים פיננסיים או מנהלי תיקי השקעות. קבלת היתר לעסוק במקצועות הפיננסים (דוגמת ניהול תיקי השקעות או ייעוץ השקעות) מצריכה קבלת רישיון מטעם הרשות לניירות ערך ומעבר סדרה של בחינות ייעודיות. בוגרי לימודי כלכלה זוכים לפטור ממרבית הבחינות הללו (מכיוון שעוברים אותן במהלך לימודי התואר). זה נכון גם לגבי עולם הביטוח – ביטוח אלמנטרי (ביטוח "רגיל" בו יכולים לעסוק אלו המחזיקים ברישיון סוכן ביטוח) או ביטוח פנסיוני – תחומים אשר פתוחים גם כן בפני בוגרי לימודי כלכלה.

כמובן שלאחר סיום לימודי כלכלה ניתן גם להמשיך ללימודי המשך (תואר שני ודוקטורט בתחום), עבורם מקבלים לרוב לפחות מלגת קיום, המממנת גם את שכר הלימוד לאותם תארים מתקדמים.

תנאי קבלה לתואר ראשון בכלכלה

תנאי הקבלה לתואר ראשון בכלכלה באוניברסיטת תל אביב

תנאי הסף לקבלה לאוניברסיטת תל אביב הוא ציון התאמה של 620 לפחות. ציון התאמה הוא שקלול של ציוני הבגרות עם הפסיכומטרי.

תנאי הקבלה לתואר ראשון בכלכלה באוניברסיטה הפתוחה

האוניברסיטה הפתוחה אינה מתנה את הקבלה לתואר ראשון בכלכלה ואין לה תנאי סף. אך על מנת שתוכלו לזכות בתואר תצטרכו להשיג 125 נקודות זכות.

לסיכום, תחום הכלכלה מתאים לכל מי שמתעניין בדרך שבה משקי בית קטנים או תאגידי ענק מגיעים להחלטות כלכליות וכיצד ניתן ליעל, לשפר ולתכנן את הוצאותיהם טוב יותר. תוכלו להתמקד בכלכלת מאקרו או מיקרו לבחירתכם. בשוקיסט תוכלו לברר מה סיכויי הקבלה שלכם בלחיצת כפתור.