תיק השקעות - בואו נפתח את זה

שוק ההון הפך לאחד מתחומי ההשקעות הנפוצים ביותר, כשהוא מושך אליו משקיעים מנוסים ומתחילים כאחד. עולם ההשקעות בשוק ההון כרוך במגוון רחב של מושגים ומונחים שונים, כאשר תיק השקעות הוא ללא ספק אחד הבסיסיים שבהם והנה לפניכם כל המידע החשוב בנושא

חדשות כיפה תוכן שיווקי 04/07/22 10:02 ה בתמוז התשפב

תיק השקעות - בואו נפתח את זה
צילום: shutterstock

השקעות בשוק ההון

הריביות הנמוכות הקיימות כיום במשק, הביאו אנשים רבים לחפש אחר אלטרנטיבות אחרות ומניבות יותר, כאשר בשנים האחרונות שוק ההון הפך לזירת ההשקעות המבוקשת ביותר, הן בשל הקדמה הטכנולוגית, המנגישה את שוק ההון לכל אחד ואחת מאיתנו והן בשל האפשרות להשקיע גם סכומים יחסית נמוכים.

עולם ההשקעות בשוק ההון כולל בתוכו מגוון מושגים, חלקם מוכרים לנו יותר, כמו מניות, קרן נאמנות ואג"ח וחלקם מוכרים קצת פחות, כמו שוק דובי או שוק שורי ותעודות סל. בין המושגים הללו, נמצא גם המונח תיק השקעות, המהווה את אחד המושגים הבסיסיים ביותר שכל משקיע חייב להכיר ולדעת.

מהו תיק השקעות?

כפי שראינו, עולם ההשקעות כולל בתוכו מגוון מושגים ומונחים שונים, חלקם אף קשורים לאפיקי השקעה ולנכסים הפיננסיים השונים הזמינים להשקעה בשוק ההון. תיק השקעות מהווה למעשה ריכוז של חשבון הנכסים הפיננסיים שלנו בהם בחרנו להשקיע, כאשר פתיחת תיק השקעות בשלב הראשון וניהולו השוטף לאחר מכן, יכולים להתבצע הן באופן עצמאי והן על ידי חברות מקצועיות ומנוסות בתחום.

בניהול תיק השקעות באופן עצמאי ניתן אמנם לחסוך את דמי הניהול הכרוכים בניהול תיק השקעות על ידי חברה מקצועית, אך אפשרות זו מתאימה בעיקר למשקיעים מנוסים ובעלי הידע והזמן הדרוש לעקוב ולהתעדכן בהתפתחויות הרבות הקורות בשוק תנודתי זה. במקרים בהם אין לנו את הידע והזמן הדרוש להתעסק באופן שוטף בניהול תיק ההשקעות, פנייה לחברה מקצועית, המעסיקה מנהלי השקעות בעלי רישיון מתאים, תהיה הפתרון האידיאלי ביותר.

מה חשוב לדעת כשפותחים תיק השקעות?

פתיחת תיק השקעות מצריכה בדרך כלל הון עצמי של כמה מאות אלפי שקלים אבל יש גם חברות המנהלות תיקי השקעות בסכומים נמוכים יותר של עשרות אלפי שקלים. הכסף המושקע בתיק ההשקעות יישאר נזיל, לכל מקרה שתצטרכו את הכסף בזמינות מידית. עם סכום פתיחה זה, תוכלו לפנות לחברה המתמחה בניהול תיקים, אשר באמצעות מענה על מספר שאלות, תוכל לבנות עבורכם את תיק ההשקעות המתאים ביותר עבורכם.

אחד הפרמטרים המשמעותיים בבניית תיק השקעות מותאם אישית, הוא התאמת ההשקעות לרמת הסיכון שאתם מוכנים לקחת בהשקעה, כלומר, כמה תהיו מוכנים להפסיד כדי להרוויח תשואות גבוהות. נתונים נוספים שיילקחו בחשבון בעת פתיחת תיק ההשקעות ובניית התמהיל המתאים עבורכם, הם מטרת ההשקעה, טווח הזמן הרצוי, הגיל שלכם, מצבכם הפיננסי ועוד.

מהו הרכב תיק ההשקעה המיטבי?

ראשית, תיק השקעה מיטבי חייב להלום את רמת הסיכון שהגדרתם לעצמכם מראש.  שנית, הוא צריך לכלול מגוון רכיבים פיננסיים, המשלבים בין השקעות בעלות פוטנציאל תשואה גבוה (נחשבות לתנודתיות יותר) לבין השקעות סולידיות יותר. כך הוא יפעל  בצורה המיטבית לפיזור סיכונים אידיאלי.

איך אפשר לעקוב אחרי ביצועי התיק?

לאחר שבחנו והבנו היטב בעזרת מנהל תיק ההשקעות, כיצד ואיך בדיוק יורכב תיק ההשקעות המתאים ביותר עבורנו, כדאי שנכיר את הדרכים הקיימות למעקב אחר ביצועי התיק שלנו.

ככלל, החברות המנהלות את תיקי ההשקעות שולחות דיווחים תקופתיים בדואר (אחת לרבעון בהתאם לרגולציה), אך במידה ואנחנו מעוניינים לעקוב בזמן אמת אחת ביצועי התיק, נוכל להיכנס לאזור האישי ולראות בדיוק את סטאטוס ההשקעות שלנו. בעידן הדיגיטלי המתקדם בו אנו חיים, ישנן חברות המציעות גם כלים דיגיטליים מתקדמים, שיעשו לכם את החיים פשוטים במיוחד, עם אפשרות לניתוח מעמיק של הרכב תיק ההשקעות שלכם, מעקב היסטורי לאורך הזמן, הצגה חכמה ועוד מגוון אפשרויות, שיעזרו לכם לראות כיצד ואם אתם מתקדמים לעבר המטרות שהגדרתם לעצמכם.