השינויים הגדולים של 2022 בתחום הקידום האורגני

למי שלא יודע עדיין, כיום יותר מתמיד, תוכן איכותי הוא המדיניות הטובה והיעילה ביותר לקידום אתרים אורגני בגוגל. האלגוריתם של גוגל משתכלל כל הזמן ושופט כיום את איכות התוכן בסמנטיקה, במגוון רחב מתמיד של קריטריונים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 03/07/22 09:43 ד בתמוז התשפב

השינויים הגדולים של 2022 בתחום הקידום האורגני
צילום: shutterstock

לצד הכאוס שאפיין את השנתיים האחרונות, אין ספק שמשבר הקורונה טמן בחובו גם לא מעט הזדמנויות עבור בעלי עסקים, בעיקר אלו שהשכילו לעבור במהירות לדיגיטל. פלטפורמות רכישה מקוונות משמשות כמערכת ההחייאה של המשק הישראלי בצל מגבלות הריחוק החברתי והביקוש האדיר לפתרונות דיגיטליים.

לצד ההזדמנויות האדירות שהקידום מציע, האתגרים שניצבים בפנינו כיום כמקדמים מורכבים מתמיד. אם ניערך אליהם כראוי, נוכל לא רק להתמודד במגמות החדשות, אלא להוביל אותן. אספנו כמה מהשינויים האחרונים שהתרחשו בעולם ה-SEO במחצית הראשונה של 2022 וכמה מגמות עדכניות במנועי החיפוש שחשוב להכיר על מנת להבטיח קידום אופטימלי.

עדכון ליבה של מאי 22 בנושא תוכן

למי שלא יודע עדיין, כיום יותר מתמיד, תוכן איכותי הוא המדיניות הטובה והיעילה ביותר לקידום אתרים אורגני בגוגל. האלגוריתם של גוגל משתכלל כל הזמן ושופט כיום את איכות התוכן בסמנטיקה, במגוון רחב מתמיד של קריטריונים. האסטרטגיות המיושנות שכללו דחיסת ביטויי מפתח וכתיבה שטחית על מנת להגיע לראש דירוג התוצאות כבר לא ישרתו יותר בעלי עסקים כבעבר, בלשון המעטה.

גם אם בטווח הקצר נראה עלייה בדירוג, איכות תוכן ירודה ולא רלוונטית לשאילתת חיפוש, עשויה בסופו של דבר לפגוע במאמצי הקידום בטווח הארוך. תוכן ללא ערך מוסף, שאינו מגובה מחקר ונתונים, שגיאות איות וסגנון ומשלב שפה ירוד עשויים אף לפגוע באתר המקודם.

עדכון מרץ 22 בנושא ביקורות של מוצרים באתרי ECOMMERCE

לאלו המקדמים אתרי מסחר ואיקומרס, רצוי להתמקד בשיפור איכות הביקורות של המוצרים המוצעים באתר. עדכון הליבה של גוגל שיצר מוקדם יותר במרץ 22, מתמקד בזיהוי ושיפור הנראות של מוצרים שונים במנוע החיפוש, בהתבסס על איכות הביקורות שגולשים נותנים.

מידע נוסף שימושי בנוגע לתוכן שכדאי שתקחו בחשבון

גוגל משתפר בזיהוי תוכן עם המידע הרלוונטי והאמין ביותר. משמעות הדבר היא שכיום, כותרות מטעות עם תוכן לא רלוונטי כבר לא יקבלו מקום ראוי בתוצאות. יותר מזאת, במרבית מהמקרים, גם אם תעדכנו ידנית תגיות מטה של כותרות ותיאורים בעמודים שונים באתר, גוגל בהתבסס על בחינה של אותם עמודים, יבחר בעצמו את אותן כותרות ותיאורים לפי איך שיראה לנכון.

כבר אין מקום לקליקבייטים. תוכן איכותי המעניק תועלת למשתמשים יתעלה בכל פעם על תוכן שרק דג את תשומת הלב ומוביל אל תוכן ירוד ולא רלוונטי.

באשר לוויזואל - אין ספק שלתוכן הוויזואלי חשיבות חסרת תקדים כיום. העלייה בפופולרית של פלטפורמות כמו אינסטגרם, טיקטוק ופינטרסט מפגינה בצורה החדה ביותר את המגמה הזו.

מחקרים בתחום השיווק הדיגיטלי מוצאים עלייה של עשרות אחוזים בשיעור ההקלקה והמעורבות באתרים ופוסטים שעושים שימוש בסרטונים ותמונות מושכים וייחודיים. צקידום בגוגל תמונות ובגוגל שופינג נחשב כיום ליעיל ביותר לקידום המכירות. זוהי תובנה שחשוב שנחזיק בראש בעודנו מתכננים את עתיד קידום האתר שלנו.

השקעה בתוצאות עשירות

גוגל ממשיכה לשים את הדגש על תוצאות עשירות. השקעה ב-Snippets שישולבו בתוצאת החיפוש כמו מענה לשאלות נפוצות, דירוגים ומחירים והמלצות גולשים, עשויים להקפיץ את הדירוג באופן משמעותי. באופן כללי, תוצאה עשירה שתכיל מידע שגוי או חלקי עשויה להימחק מהתוצאות.