השתלות שיניים – פתרונות מתקדמים בתחום רפואת השיניים ושיקום הפה

עולם רפואת השיניים, ובמיוחד תחום שיקום הפה, התפתחו משמעותית במרוצת עשרות השנים האחרונות. ממה מורכב התהליך של השתלת שיניים ובתוך כמה זמן ניתן לצפות להשלמתו?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 27/06/22 15:31 כח בסיון התשפב

השתלות שיניים – פתרונות מתקדמים בתחום רפואת השיניים ושיקום הפה
צילום: שאטרסטוק

עולם רפואת השיניים, ובמיוחד תחום שיקום הפה, התפתחו משמעותית במרוצת עשרות השנים האחרונות. כיום, קיימים בתחומים אלו פתרונות מתקדמים ביותר המאפשרים לשחזר ברמת איכות גבוהה ויציבה שיניים שאבדו (או כאלו שנדרש לעקור בעקבות מחלות), כאשר גם בתוך עולם השתלות השיניים ניתן למצוא כמה וכמה סוגים שונים של טיפולים שונים, המספקים מענה לצרכים שונים. ממה מורכב התהליך של השתלת שיניים ובתוך כמה זמן ניתן לצפות להשלמתו?

מה כולל תהליך השתלת שיניים?

תהליך "טיפוסי" של השתלת שיניים כולל החדרה של שתל דנטלי אל עצם הלסת במקום בו חסרה השן, והלבשה של כתר על גבי השתל. שתלים דנטליים הם לרוב אובייקט קטן בעל גוף מתכנס אשר עשוי טיטניום (ומרכיבים מתכתיים אחרים אשר משפרים את מידת החוזק והעמידות שלו), אותו מחדירים אל תוך עצם הלסת בהליך רפואי פשוט יחסית הנעשה בהרדמה מקומית. לאחר החדרת השתל אל העצם, מחכים מספר חודשים (לרוב שלושה עד שישה חודשים) עד שהעצם תתאחה סביב השתל ו"תקלוט" אותו. לאחר שזה קורה, ממשיכים לשלב הבא - הדבקה של כתר אל התבריג המתחבר אל השתל הדנטלי. הכתר מיוצר באופן ספציפי עבור אותו מטופל ועל מנת להחליף את אותה שן מסוימת, במטרה ליצור שן חדשה אשר נראית כמו חלק טבעי ובלתי נפרד ממערכת השיניים הקיימת. את הכתר מכינים כך שיהיה בדיוק בצורה של השן המקורית שאבדה, כמו גם בצבע ובגוון המדויקים.

התוצאות של הליכי השתלת שיניים כיום הן מצוינות, ועל פי הסטטיסטיקה רובם המכריע של המטופלים נהנים לאחר מכן משן חלופית אשר מתפקדת בצורה מושלמת, בדיוק כמו השן המקורית. לאחר כמה שבועות כבר שוכחים כי בכלל יש לנו שתל בפה, ומערכת השיניים מרגישה טבעית ומלאה לחלוטין.

השתלת שיניים ביום אחד ואפשרויות נוספות בתחום השתלות השיניים

התהליך שתואר לעיל הוא של השתלת שיניים סטנדרטית ונפוצה. אך קיימים הליכים קשורים נוספים אשר מבוצעים כיום באופן נרחב ומספקים מענה למקרים רבים בהם נדרש פתרון מעט שונה או ייחודי. דוגמה טובה לכך היא השתלת שיניים ביום אחד. בעוד בדרך כלל נדרש לחכות כאמור כמה חודשים עד לקליטת השתל בטרם ממשיכים לשלבים של הדבקת הכתר, במקרה של השתלת שיניים ביום אחד מבצעים את ההשתלה באותו יום בו מחדירים את השתל. פתרון זה רלבנטי עבור חלק מהמטופלים ולא עבור כולם, וביצועו מותנה בהתקיימות כמה תנאים שונים, דוגמת צפיפות מספקת של עצם באזור זה של הלסת.

כמו כן, קיימים פתרונות נוספים בעולם השתלות השיניים שעשויים להיות רלבנטיים, דוגמת תותבות על שתלים (שיניים תותבות המחוברות לשתלים המקובעים בלסת, במקום לפלטה נשלפת).

בכל מקרה, מומלץ בחום להיבדק ולעבור תהליכי השתלות שיניים אצל מומחה לשיקום הפה, ולא אצל כל רופא שיניים. במהלך הפגישה והבדיקות הראשוניות כבר תוכלו לדעת אילו הליכים רלבנטיים עבורכם ואילו לא. למידע נוסף על השתלות שיניים, היכנסו לאתר של ד"ר זאב אורמינר, מומחה לשיקום הפה.