שימוש בפליירים לקידום העסק - איך מעצבים את הפלייר המושלם?

אתם מעוניינים להרחיב את קהל הלקוחות, ורוצים ליצור רושם חיובי בלי לחרוג מהתקציב. פלייר יכול לעזור לכם בהשגת המטרה. כך תעצבו אותו בעצמכם בתהליך פשוט ומשתלם

חדשות כיפה תוכן שיווקי 26/06/22 16:36 כז בסיון התשפב

שימוש בפליירים לקידום העסק - איך מעצבים את הפלייר המושלם?
חלוקת פליירים לקידום העסק, אילוסטרציה, צילום: freepik

שימוש בפליירים לקידום העסק 

אתם מעוניינים להרחיב את קהל הלקוחות, ורוצים ליצור רושם ראשוני חיובי בלי לחרוג מהתקציב. פלייר יכול לעזור לכם בהשגת המטרה, וכך תעצבו אותו בעצמכם בתהליך פשוט, ידידותי ומשתלם

פתיחת עסק בישראל כרוכה בהוצאות רבות, ולכן עסקים בראשית דרכם עושים את המרב כדי להתייעל כלכלית. עם זאת, לעתים זהו גם השלב שבו הם נדרשים למקסם את פעילויות השיווק, כדי לאפשר לקהל רחב להתוודע אליהם. לצד מהלכים שלא כל עסק יכול להרשות לעצמו, קיימים גם אמצעים זולים וזמינים, כמו פליירים למשל, שמצליחים לקדם עסקים גם במציאות של ימינו. מה חשוב לדעת על שיווק באמצעות פלייר, ואיך עוברים את אתגר העיצוב?

קידום עסקי בעזרת פלייר – האם זה עדיין עובד?

פליירים משמשים עסקים לצורך פרסום וקידום עצמי מזה שנים. הם פוגשים את הלקוחות הפוטנציאליים במגוון נקודות עניין, החל מתיבות הדואר, דרך אירועים ועד לכניסה אל בית העסק עצמו. בניגוד לשיטות שיווק מסורתיות שלא מותאמות לעולם הדיגיטלי, הפלייר ממשיך להוכיח את עצמו כפתרון יעיל ואמין. הסיבה לכך ברורה – הלקוחות שלכם אמנם גולשים בפייסבוק ומחפשים מידע בגוגל, אבל במקביל גם מבלים חלק נכבד מהזמן מחוץ לבית. וכאשר הם פוגשים בפלייר הנכון ברגע המדויק עבורם, הם עשויים לפנות אליכם.

חשוב כמובן לזכור שמאחורי כל פלייר שמשיג את המטרה הנדרשת, נמצא שילוב בין חשיבה על קהל היעד, ניסוח מסר קולע ופנייה אל בית דפוס שיפיק תוצר איכותי ומרשים.

איך מעצבים את הפלייר המושלם? 

תהליך עיצוב של פלייר מורכב ממספר שלבים שחשוב להתעכב עליהם:

  1. הגדרת המטרה – במילים אחרות, למה אתם רוצים לחלק פלייר? האם אתם מעוניינים לעדכן על כך שעסק חדש החל לפעול בעיר, לספר על מבצעי סוף עונה או אולי משהו אחר לגמרי? זכרו שפלייר אמור לכלול מסר קצר וקולע, ולא להציף את הקוראים במידע עודף.
  2. הגדרת קהל היעד – אחרי שהחלטתם מה המסר העקרוני שתרצו להעביר, צריך להבין למי אתם רוצים להעביר אותו. פעילות שמותאמת לצעירים למשל, צריכה לכלול שימוש באוצר מילים שונה מאשר חוגים לגיל הזהב או אטרקציות להורים וילדים. אם העסק שלכם פונה לכמה קהלי יעד, ייתכן שתרצו להדפיס כמה סוגי פליירים שיכללו טקסטים ועיצובים שונים. במקרה כזה, תוכלו גם לחשוב על נקודות חלוקה שונות, בהתאמה לאזורים שבו ניתן למצוא כל קהל.
  3. עצירה להשראה – אם אתם מתלבטים ולא בטוחים מה הכיוון המתאים ביותר עבורכם, תוכלו לחפש פרסומים של בתי עסק בתחומים דומים, לעיין בהם ולבדוק מה לדעתכם עובד ומה פחות.
  4. ניסוח הטקסט – כעת הגיע הזמן לצאת לדרך ו"לתרגם" את המסר לטקסט. התוכן צריך להיות מעניין ולכלול קריאה לפעולה, כמו גם את פרטי הקשר הנדרשים. בין אם מדובר בכתובת של החנות, באתר שלכם או במספר הטלפון.
  5. הוספת ערך מוסף – רוצים להגדיל את הסיכוי שהמתעניינים ישמרו על הפלייר וישתמשו בו? תוכלו להציע הנחה או הטבה למציגים את הפלייר בבית העסק, קודי קופון וכדומה.
  6. עיצוב – עיצוב של פלייר הוא תחום בפני עצמו, שבעבר חייב עבודה עם מעצבים צמודים. כיום לעומת זאת, בעלי עסקים יכולים להיעזר בפתרונות המציעים בתי דפוס דיגיטליים, שהופכים את תהליך העיצוב לפשוט מתמיד. העדיפו בית דפוס שמתמחה בהדפסת פליירים ומוצרי קידום מכירות לעסקים, מאפשר תהליך עיצוב עצמי ידידותי ומדפיס על גבי נייר איכותי.

תוכלו לבחור בפורמט הפלייר הנחוץ לכם, ולהיעזר בתבניות עיצוב קיימות שמאפשרות גם למי שלא מתמחה בעיצוב לקבל תוצאות מפתיעות. אל תשכחו להוסיף את הלוגו של העסק ותמונה או שתיים במידת הצורך.

טסט אחרון – סיימתם לעצב? עברו אל שלב ה"תצוגה המקדימה", בחנו את התוצאה, קראו שוב את הטקסט, וודאו שלא מיקמתם טקסט או תמונה באזור שעלול להיחתך. 

פלייר הוא כמובן רק דוגמה אחת למוצרי קידום עסקי שמוצעים כיום בעלות משתלמת. תוכלו למצוא מבחר מוצרים נוספים שיעזרו לכם לבלוט על פני מתחרים, החל מרול אפים, דרך שלטי שמשוניות ועד לפוסטרים מנייר. בחרו במוצרים המתאימים לערכי המותג, ותוכלו ליהנות מתהליך עיצוב ידידותי ותוצאה נהדרת שתרשים את הלקוחות שלכם.   

הכתבה הופקה בשיתוף פעולה עם אתר PIX