כל הפרטים על תעודות סל ממונפות

המודעות להתנהלות כלכלית נכונה נמצאת בעלייה יחד עם השכיחות של ישראלים הבוחרים להשקיע בעולם המניות ותעודות הסל. אחד המונחים הנפוצים שיכול לעורר בלבול וסקרנות זה תעודת סל ממונפת. עושים לכם סדר

חדשות כיפה תוכן שיווקי 21/06/22 17:47 כב בסיון התשפב

כל הפרטים על תעודות סל ממונפות
בורסה, צילום: pexels (Pixabay)

עליית המודעות להתנהלות כלכלית נכונה ושימור ערך הכסף שלנו כדי להילחם באינפלציה שולחת רבים מאיתנו להשקעה בעולם המניות ותעודות הסל. אחד המונחים הנפוצים שיכול לעורר בלבול וסקרנות זה תעודת סל ממונפת. בכדי לעשות סדר בשבילכם, הקוראים והמשקיעים שלנו, בכתבה זו נסביר לעומק מהן תעודות סל ממונפות ואיפה הכי משתלם לסחור בהן.

מה הן תעודות סל ממונפות?

בטח המונח הזה מוכר לכם מהכלי הפיננסי בהשקעות שנקרא תעודת סל. למעשה, לאחר קבלת אישור השקעה עם תעודת סל בשווי ערך מסוים, המשקיע בוחר לאיזה מדד הוא רוצה להצמיד את תעודת הסל שלו. החל מרגע זה, שווי תעודת הסל יעלה או ירד בערך בהתאם לעליות והירידות במדד. תעודות סל ממונפות הן למעשה תעודות סל שניתן להגדיל את הרווח שלהן לפי הגדרה שערכן יעלה פי שתיים או שלוש בדרך כלל, אך בהתאם לעלייה כך גם ירד ערכה.

למה להשקיע בתעודות סל ממונפות

לתעודות סל ממונפות יש פוטנציאל גדול להניב רווח למשקיע. בגלל רמת הסיכון שלהן, הן מתאימות מאוד לאלו שמתעסקים במסחר על בסיס יום – יומי ומעודכנים במתרחש בשוק, ובמיוחד בתנודות של המדד אליו הן צמודות. בהתאם לערך המכפיל את גודל הרווח, כך גם תעודות סל ממונפות יכולות לספוג הפסד. לכן, המנייה מותאמת למי שעוסק במסחר על בסיס יום – יומי, בקיא ומתמצא בזירות המסחר השונות ויכול בהתרעה קצרה למכור את הפוזיציה שלו.

לא לבעלי לב חלש

כפי שציינו קודם, תעודות אלו מתאימות לאלו שבקיאים בעולם הפיננסים. לא רק במניות, אלא בתמונה הגדולה יותר. תעודות סל הם צמודות לממדים, ולרוב כל מדד מושפע לפחות מ- 50 חברות. מדד ת"א 125 מושפע מ- 125 החברות הגדולות ביותר בישראל, מדד S&P 500 מושפע מחמש מאות החברות הגדולות ביותר בארה"ב וכו'.

במידה ואתם מתעניינים בתעודות סל ממונפות אך לא במסחר היום – יומי שלהן, עליכם לקחת בחשבון שבמידה והחברה בה אתם מנהלים את נכסי השקעות שלכם מתעסקת בתעודות אלו – ייגבו מכם בהתאם דמי ניהול גבוהים יחסית. בגלל הסכום הקטן יחסית שאיתו אפשר להיכנס לזירת המחסר בתעודות אלו, חוסר הפגיעה במסגרת אשראי ועוד גורמים נוספים, הניהול של תיק השקעות כזה מצריך עיסוק רב מצד החברה שמנהלת את תיק ההשקעות שלכם.

פלטפורמות מומלצות

הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לעבור על העלויות של דמי הניהול לפי המדדים השונים. לאחר מכן עליכם לחקור את העלויות ואת אפשרויות הניהול של תעודות סל ממונפות באופן עצמאי.

בכדי לעשות זאת, הפלטפורמה המומלצת היא חברת טריידסטיישן. החברה כשמה כן היא, והיא מציעה באתר שלה פלטפורמות מסחר שונות, ריכוז מידע בכל הנוגע לתעודות סל ממונפות וקו טלפוני ליצירת קשר ועזרה חיצונית.

עולם המסחר, מניות ופיננסיים בכללי הוא גדול יותר ומורכב יותר ממה שאנחנו יכולים לדמיין. תעודות סל ממונפות הן כלי נהדר אך כדי להיעזר בו עלינו לדעת הרבה מעבר לנקודת הידע הנוכחית שלנו. אתר טריידסטיישן יוכל לקחת אתכם לשלב הבא בידע, מסחר והבנה של זירת המסחר המקומית והבינלאומית. למידה מהנה ותשואות רבות לכולם.