הדברים הקטנים שישפרו את חוויית הבישול במטבח שלכם

בין אם אתה שף מדופלם שנושא חמישה כוכבי מישלן ביתיים, מוציא מנות לתפארת, ובין אם אתה בשלן חובב שמיטב הישגיו כוללים לא לשרוף את השקשוקה ולהמליח את המנה בדיוק במידה הנכונה – לכולם מגיעה חוויית מטבח כיפית

חדשות כיפה תוכן שיווקי 19/06/22 16:47 כ בסיון התשפב

הדברים הקטנים שישפרו את חוויית הבישול במטבח שלכם
צילום: shutterstock

לכולם מגיעה חוויית מטבח כיפית, פונקציונאלית ומהנה. אז כיור נקי, משטח עבודה מרווח, וסט סירים ומחבתות – אלו הדברים הברורים מאליו. אבל מה הם הדברים הקטנים שיעשו לנו חוויה גדולה? שימו סינר ובואו נתחיל!

היגיינה ואסתטיקה - מגבות מטבח

על פניו – טריוויאלי, אבל לא כולנו זוכרים את מגבות המטבח. יש בינינו, כך גונבה לאוזנינו שמועה זדונית, שמשתמשים פשוט בסמרטוטים ישנים. אז מספיק ודי! כלים אחרי שטיפה זקוקים למגעה המלטף והסופג של מגבת המטבח, כך וגם הידיים שלכם, בין שטיפה לקיצוץ. מגבת המטבח מגיעה גם בשלל צורות, צבעים ודוגמאות שוות, ותוכלו לבחור לכם במיוחד כאלו שיתאימו לעיצוב המטבח שלכם, ויוסיפו צבעוניות ושמחת חיים. ידוע שכשאנו מקיפים את עצמנו בצבעים מרימים, גם מצב הרוח מגיב בהתאם. ויותר כיף לבשל שמחים, לא?

הכול לפי מידה – כלי מדידה

יש את אלה המבשלים לפי העין, ויש את הדייקנים. בבישול, ובטח שבטח שבאפייה – הקפדה על הכמויות היא חשובה, ושיטת "לפי העין" לא תמיד תשרת אותנו היטב. לכן אנחנו ממליצים תמיד להחזיק במטבח סט של כוסות וכפות מדידה. סטים כאלה מגיעים בגדלים שונים ועשויים חומרים שונים, לרוב מנירוסטה, זכוכית, או פלסטיק. ועכשיו, בכל פעם שתיתקלו במתכון הדורש שלושה מ"ל מים או רבע כוס סוכר – לא תתבלבלו לרגע, ותוכלו למדוד ברמת דיוק מקסימלית.

זמן הוא מצרך יקר - טיימר

הרוטב צריך "לשבת" עשרים דקות, אבל לכם יש מה לעשות בזמן הזה, והרי לא תעמדו לידו ותשירו לו שירי הלל עד שהוא מוכן, נכון? הרבה יותר הגיוני לשים משהו על האש, לצאת ממנו לשאר פעילויות, ולחזור בדיוק בזמן, בלי שהכול יגלוש, יוצף, או ייחרך. פתרון פשוט – טיימר! כוונו אותו לזמן הרצוי, ובדיוק כמו שעון עצר, הוא יצפצף או יצלצל כשהגענו ליעד! טיימר הוא ממש מוצר קטן וחכם, שכל בשלן צריך.

פתרון מלא טעם – מסננת עלים

רבים מהתבשילים שלנו דורשים כמות מכובדת של עלים, תבלינים ושאר ירוקים. רק מה, לא כולנו נהנים מתערובות עלים שצפות לנו במרק. מהטעם? בטח! מהמרקם והגבעול? פחות. יש פתרון קל וזמין, שבאמת ייעשה לכם חיים קלים. מכניסים למסננת, שנראית קצת כמו כלוב קטן לתבלינים, את כל הנדרש, סוגרים היטב, וטובלים בתבשיל לכמה זמן שצריך. בסוף הבישול מוציאים! והופה – קיבלתם את כל הטעמים, מינוס ההפרעות. לילדים הדורשים מרק צח ו"בלי ירוקים" – זה לגמרי הפתרון.

מקררות בסטייל - קוביות קרח רב פעמיות

קוביות קרח רב פעמיות הן בעצם מיכלי פלסטיק עם מים בתוכם, שאפשר להקפיאם, להשתמש בהם, לשטוף, ולהחזיר למקפיא. זהו מוצר קטן אך סופר שימושי, שיכול לזרז לכם שלל תהליכים במטבח, וגם לתת בוסט לקוקטיילים ומשקאות אלכוהוליים! הרי אין מבאס כמו משקה טוב, שדולל בעקבות קוביית קרח שנמסה בו. אם יש לנו קובייה שמקררת, אך לא נמסה, לגמרי פתרנו את זה. שימו סוף למשקאות המדוללים!

לגרר בכיף – פומפייה ננעלת

אחת המטלות היותר מבלגנות בבישולים היא הגירור בפומפייה. הכלי זז, התוצרים עפים לכל מקום, ולא פעם אנחנו גם מגרדים לעצמנו את האגודל על הדרך. לא חבל? יש פתרון פשוט ומסודר, שיקל לכם על החיים – פומפייה אופקית, המתלבשת על קערה וננעלת עליה כמו מכסה. ככה שום דבר לא זז, כל התוצרת המגוררת מרוכזת לכם בקערה, וחסכנו לנו באלגן, כאב ראש, וגם שטיפה של כלים מרובים.

לסביבה נקייה - מטליות מיקרופייבר ומטליות אנטיבקטריאליות

בקטריה – עיין ערך חיידקים, זה לא משהו שאנחנו רוצים שיימצא דרך קבע וייצור מושבות קטנות על השיש שלנו במטבח. כדי לשמור על סביבת העבודה שלנו נקייה וסטרילית, בטח אחרי כמה ימים של בישול ואפייה מלכלכת, אפשר להעביר בקלילות מגבון או מטלית ייעודית על השיש, משטח העבודה, הכיור, ואפילו הכיריים – ולהיות בראש שקט. זו מטלה כה קלה שאפשר בכיף גם להעביר אותה לתושבים הקטנטנים יותר של הבית.

בקיצור – עם מספר מוצרים קטן, ובמחירים שהם באמת לא בשמיים, תוכלו להפוך את חוויית הבישול שלכם והשהות שלכם במטבח למפנקת, משודרגת, טכנולוגית וקלילה. בישול נעים!