טיולי שטח: כל מה שחשוב לדעת לפני שיוצאים עם הג'יפ

אין הרבה חוויות מהנות ומיוחדות כמו טיול שטח טוב באמת. קשה להתחרות בתחושה של נסיעה בשטח עם רכב חזק ונופים שמתחלפים במהירות. אך מי שלא מנוסה בתחום, עלול לעשות לא מעט טעויות. כך תתכוננו לשטח בצורה טובה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 19/06/22 10:58 כ בסיון התשפב

טיולי שטח: כל מה שחשוב לדעת לפני שיוצאים עם הג'יפ
טיול ג'יפים בשטח, אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק

טיול שטח שנעשה בצורה טובה הוא אחת החוויות המוצלחות שכדאי לעבור. התחושה של נסיעה בשטח עם רכב חזק שמתאים לנסיעה מהסוג הזה, עם נופים שמתחלפים במהירות ועם עוצמה שקשה להתחרות בה – היא תחושה שמי שחווה פשוט לא יכול שלא להתמכר אליה. עם זאת, מי שלא מנוסה בתחום, עלול לעשות לא מעט טעויות, לכן חשוב לדעת כיצד להתכונן בצורה נכונה לטיול שטח, מה צריך להביא איתנו ועל מה חשוב להקפיד. אנחנו כאן בשבילכם עם כל מה שחשוב שתדעו.

טיול שטח טוב הוא דבר שקשה מאוד להתחרות בו

מי שמכיר את התחושה הזאת טוב, בוודאי יוכל לתאר לכם אותה בצורה מפורטת מאוד: הירידה לשטח, ההגעה לשביל עפר או אפילו לשטח בתולי של ממש, לחיצה על דוושת הגז ותחושה אינסופית של כוח, של שליטה ושל שטח טבעי. אין הרבה דברים שיכולים באמת להסב לנו הנאה כמו טיול שטח איכותי ברכב שטח חזק ונוח. 

תרבות נסיעת השטח בישראל, ביחס לגודל המדינה הקטן שלנו וביחס לשטחים היחסית מועטים שמתאימים לנסיעה מהסוג הזה, היא דווקא ענפה למדי. לא מעט אנשים משקיעים משאבים וזמן בטיולי שטח, ברכבי שטח ובתכנון של טיולים כאלה. איך עושים את זה נכון? בראש ובראשונה, צריך את הרכב הנכון.

בשביל טיול שטח בטוח ואיכותי, צריך את הרכב הנכון

לא כל רכב 7 מקומות או רכב גדול הוא כזה שמתאים לנהיגה בשטח. בשביל לנסוע בשטח בצורה בטוחה, נוחה ומתאימה ליכולות של הרכב, יש צורך ברכב שטח, רכב פנאי שטח או רכב אחר מהמשפחה הזאת. זה אומר, רכב שההיגוי שלו, הגובה שלו והיכולות שלו מתאימים כולם לנסיעה בתנאים קשים. ישנם בשוק כיום לא מעט רכבים שמשווקים כרכבים דמויי שטח או שמי מכם עלול להתבלבל בינם לבין רכבי שטח – זאת כאשר כל ניסיון להעלות אותם על תנאי שטח אמיתיים יכול להיות מסוכן ממש. לכן, חשוב לוודא שאתם משקיעים ברכב שטח שבאמת מתאים לסוג הטיול שאתם מתכננים. כל פרט אחר בטיול נגזר מההחלטה הראשונה והחשובה הזאת.

לא יוצאים לשטח לבד – לא בתוך הרכב ולא במסלול כולו

בטיחות נמצאת מעל לכל בטיולים בכלל ובטיולי שטח בפרט. כשאתם יוצאים לטיול שטח, הדבר החשוב ביותר לעשות מבחינה בטיחותית הוא לא לצאת לבד לשטח. זה נכון גם לגבי פנים הרכב וגם לגבי המסלול כולו. יציאה לטיול שטח ברכב אחד בלבד יכולה להיות מסוכנת, במצב שבו נתקעים באזור ללא קליטה סלולרית, או חס וחלילה נפצעים. גם בתוך הרכב עצמו מומלץ תמיד שיהיה יותר מאדם אחד, ואפילו יותר מאדם אחד שיכול לנהוג בו. כך, אנחנו מנטרלים את הסיכוי להיתקע – סיכון שיכול להוביל למצבים מסכני חיים במצב של פציעה, שיטפון או מצבים בלתי צפויים אחרים הקשורים לשטח.

מה חשוב להביא לטיול שטח חוץ מרכב?

הציוד החשוב ביותר בכל טיול שטח הוא ציוד טכני של הרכב. טיולי שטח הופכים לסיוט של ממש אם יש פנצ'ר בגלגל ואין ציוד מתאים להחלפת הגלגל. לפני שאתם יוצאים לטיול, ודאו שכל ציוד החלפת הגלגל (לרבות הגלגל הרזרבי) מוכן, תקין ומתאים לשימוש בתנאי שטח. מלבד זאת, תמיד כדאי להשקיע באמצעי ניווט (GPS) אך גם במפה במקרה שבו לא תוכלו להשתמש בו. חשוב להצטייד גם  באוכל ובשתייה, וכמובן בפק"ל קפה כדי שתוכלו ליהנות מקפה חזק וטוב בין נסיעה לנסיעה.

תכננו את טיול השטח שלכם היטב – ותיהנו ממנו כמו שלא נהניתם כבר הרבה מאוד זמן.