מדוע ישנה רגישות לאחר טיפול אצל שיננית

שמירה על ההיגיינה והבריאות של הפה והשיניים כוללת בין היתר טיפולי שגרה אצל שיננית. אז למה מאוד כואב לנו אחרי הטיפול ומה הוא כולל? עושים לכם סדר

חדשות כיפה תוכן שיווקי 16/06/22 17:55 יז בסיון התשפב

מדוע ישנה רגישות לאחר טיפול אצל שיננית
טיפול אצל רופאת שיניים או שיננית, צילום: שאטרסטוק

שמירה על ההיגיינה והבריאות של הפה והשיניים כוללת בין היתר טיפולי שגרה אצל שיננית. השיננית היא אשת מקצוע אשר מקנה לכל מטופל הרגלי צחצוח נכונים  דוגמת שימוש במברשת שיניים, חוט דנטלי ועוד. בנוסף לכך, השיננית דואגת להסיר את האבנית אשר מצטברת בין החניכיים והשיניים. השיננית היא אשת מקצוע חשובה הפועלת בתחום רפואת שיניים, ואם אתם מעוניינים מחפשים שיננית מקצועית, כדאי שתבחרו באחת השינניות שעובדות במרפאות של רשת מרפאות שיניים של ד"ר עמוס בוחניק.

טיפולי שיננית – כל מה צריך לדעת

טיפולי שיננית הם טיפולים יעילים התורמים לבריאות השיניים, כמו גם אינם מורכבים כלל. כאשר מצטברים חיידקים באזור השיניים נוצרת שכבה של חיידקים שהולכת וגדלה. מדובר על חיידקים המצויים בחלל הפה באופן קבוע, ועל כן חשוב מאוד להגיע לטיפולי שיננית מדי תקופה. חשוב לדעת כי הצטברות של אבנית וחיידקים בשיניים עלולה לגרום למצב של בעיות בשיניים ואפילו אובדן שיניים. ברוב המקרים צחצוח שיניים נכון ויעיל אשר מתבצע פעמיים ביום יכול להסיר את השכבה העליונה של החיידקים, אך איננו יכול להסיר את האבנית אשר נוצרה בתחתית של השן. חשוב לדעת כי אם אתם סובלים מריח רע מהפה, חשוב לבדוק זאת, כי יתכן שזהו תוצר של הצטברות אבנית בשיניים אשר סופחת לתוכה שיירי מזון וצבע מאכל שתוססים ומפיצים ריח לא טוב. מסיבה זו, חשוב להגיע לשיננית לצורך ניקוי האבנית והחיידקים לפחות אחת לשנה. 

רגישות לאחר טיפול שיניים אצל שיננית

לא מעט אנשים תוהים מדוע ישנה רגישות בשיניים ובחניכיים לאחר טיפול אצל שיננית. ובכן, הרגישות נוצרת כתוצאה מסילוק האבנית בשיניים באמצעות חומר הדנטין שהוא חומר השן. מדובר על חומר רגיש למגע של חום וקור ועל כן, מומלץ מאוד להימנע מאכילה ושתייה לאחר הטיפול לפרק זמן שהוגדר מראש. עם זאת, חשוב מאוד שלא לוותר על הטיפולים אצל שיננית רק בשל אותה רגישות. ביקורים קבועים אצל שיננית לצורך ניקוי השיניים יסייעו לכם למנוע מחלות חניכיים ושיניים, להימנע מריח מהפה ולשמור על שיניים לבנות.

מה כולל הטיפול אצל שיננית?

טיפול אצל שיננית כולל כמה דברים: הדרכה אוראלית, הסרת אבנית, טיפול בריח רע מהפה, ייעוץ בנושא תזונה למניעת עששת, הסברה בנושא החשיבות בהפסקת עישון, טיפול מניעתי להתחדשות עששת ועוד.

אם אתם מעוניינים כאמור לעבור טיפול מקצועי אצל שיננית, אין ספק שכדאי שתבחרו באחת מהשינניות ברשת מרפאות שיניים של ד"ר עמוס בוחניק. כל השינניות ברשת הן שינניות מורשות, בעלות רישיון של משרד הבריאות בישראל. הן מקפידות על מתן טיפול מקצועי ומנוסה וכן הדרכה לכל מטופל לגבי צחצוח שיניים יעיל ואיכותי ובחירת שיטת הצחצוח המתאימה עבורו.

טיפולי אסתטיקה במרפאות השיניים של ד"ר עמוס בוחניק

ברשת מרפאות השיניים של ד"ר עמוס בוחניק ניתן למצוא מחלקה אסתטיקה אשר מציעה טיפולי שיניים הרלוונטיים עבור אסתטיקה וכן, טיפולים נוספים בתחום דוגמת הזרקות בוטוקוס וחומצות היאלורניות. אחד הנושאים שמטרידים כיום לא מעט נשים שמתבגרות הוא נושא הקמטים, ועל כן ברשת מרפאות השיניים של ד"ר עמוס בוחניק מוצע כיום טיפול העלמת קמטים בשיטות המתקדמות ביותר לכל אישה שמעוניינת בכך. למעשה, כל אדם שמגלה עניין בטיפולים מעין אלה יכול לקבוע פגישת הכרות וייעוץ בקליניקה בכדי לבחון את כל רבדי הטיפול. מדובר על קליניקה מקצועית ואיכותית אשר תציג את מגוון האפשרויות הרלוונטי עבור כל אדם באופן ספציפי בהתאם לכל הצרכים הייחודיים לו.

מתי יש צורך בטיפולי פיסול פנים?

קצב החיים המודרני המהיר שבו אנו חיים מותיר על פניו של האדם את אותותיו. בין אם זה המתח הנלווה לחיים, הקושי לאמץ תזונה נכונה, המחסור בשעות שינה, אי הקפדה על שגרת טיפוח – גורמים אלה ואחרים עלולים להוביל למראה פנים עייף יותר, מבוגר מכפי גילו ומרשים הרבה פחות מבעבר. כיום נשים רבות מחפשות טיפולים שונים שיסייעו להן להחליק קמטים, להחזיר את הנפח לאזורים שונים באזור הפנים ועוד. אחת מהתופעות שמטרידות לא מעט נשים וגם גברים היא הקמטים מתחת לעיניים. חשוב לדעת כי ברשת מרפאות שיניים של ד"ר עמוס בוחניק ניתן לקבל סוגי טיפולים שונים שמטרתם היא להעלים את הקמטים, כן גם כאלה שמופיעים מתחת לעיניים.

כיצד נוצרים קמטים מתחת לעיניים?

חשוב להבין כי הופעת קמטים בפנים היא תופעה טבעית שנוצרת כתוצאה מההזדקנות של הגוף. במהלך השנים הגוף שלנו מייצר פחות אלסטין וקולגן אשר אחראיים בין היתר על הגמישות של העור ועל המיצוק שלו. גורמים אלה, ולא פעם גם סיבות גנטיות, יוצרים קמטים בעור. חשוב לדעת שאי אפשר להימנע לחלוטין מקמטים, אך ניתן להחליק את רובם ולקבל את המראה הרצוי.

מעבר לכך, קיימים כמה גורמים משמעותיים שעלולים לגרום להופעת קמטים בגיל צעיר, וכדאי בהחלט להיות מודעים להם. 

ראשית כל, הרגלי השינה של האדם. אם אדם נוהג לישון באופן שבו הפנים שלו נלחצים לכרית, הם עלולים להותיר קמטים, בייחוד באזור שמתחת לעיניים. 

גורם נוסף שעלול להוביל לקמטים הוא העישון. הניקוטין משבש את הפעילות הסדירה של זרימת הדם, התפקוד התקין של האלסטין והקולגן וכן ספיגת הוויטמינים החיוניים לצורך חידוש תאים בעור.

גורמים נוספים שיכולים לגרום לקמטים מתחת לעיניים הם: מחסור בלחות, מתח, תשישות ועייפות, הבעות פנים שונות ועוד.

אילו טיפולים ניתן למצוא עבור העלמת קמטים מתחת לעיניים?

הטיפולים הרלוונטיים לקמטים מתחת לעיניים ידועים כיום כטיפולים נבחרים ופופולאריים ביותר וזאת בזכות מגוון סיבות. חשוב להכיר את הטיפולים הקיימים כיום ואת היתרונות והחסרונות של כל אחת מהשיטות.

השיטה הראשונה היא טיפולים באמצעות לייזר ומיקרובילדינג. מדובר על טכניקות שונות באופי היישום שלהן, אך הן עובדות על עיקרון דומה. בשיטות אלה משתמשים בצריבה עדינה מאוד של העור הרגיש בלייזר מדויק או על ידי שימוש במחטים קטנות מאוד. כך למעשה נוצרות פציעות זעירות ברקמת העור. פציעות אלה גורמות לגוף להפעיל את כל מנגנוני ההחלמה שלו בעוצמה הגבוהה ביותר. ייצור הקולגן מואץ בצורה ניכר, חומרי הזנה ולחות נשלחים לאזור וכתוצאה מכך העור הופך להיות חיוני, מלא נפח והוא מקבל את כל מה שנדרש לו בכדי להעלים את הקמטים בעור.

שיטת טיפול נוספת היא טיפול על ידי הזרקת בוטוקוס לשרירים שמתחת לעיניים. באמצעות ההזרקה  ניתן להרפות אזורים מתוחים ומכווצים, וכן למנוע תנועות לא רצוניות אשר גורמות לקמטי ההבעה והצחוק. 

עוד שיטה שכדאי להכיר היא שימוש בחומרי מילוי. הזרקה של חומצה היאלורנית או של חומרים טבעיים אחרים תספק תוצאה טובה יותר למראה עור הפנים. החומרים הזמינים בדרגת סמיכות משתנה והרכב החומרים צריך להיות מותאם על ידי הרופא המטפל בצורה המדויקת ביותר בהתאם לצרכים של כל מטופל. החומר מאפשר לעצב מחדש את נפח הפנים, לעודד את ייצור הקולגן ולהשיב את הלחות אשר אבדה לעור.

באיזה גיל כדאי לבצע טיפול להעלמת קמטים מתחת לעיניים?

לא מעט אנשים תוהים באיזה גיל כדאי להם לבצע טיפול כלשהו שמטרתו היא להעלים קמטים מתחת לעיניים. אפשר לומר שכיום אין גיל קבוע שבו מומלץ להתחיל את הטיפולים הללו, שכן קמטים מתחת לעיניים יכולים להופיע בכל שלב בחיים. ישנם אנשים אשר סובלים מהקמטים המדוברים כבר בשנות העשרים המוקדמות בחייהם, ועל כן אם הדבר מפריע להם בשלב זה, כדאי מאוד שייגשו לאנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום שיסייעו להם לעכב את הופעת הקמטים או לטשטש אותם בהתאם לצורך. במרפאות של רשת שיניים של ד"ר עמוס בוחניק ניתן למצוא את הטיפולים המתקדמים והמותאמים ביותר לכל מטופל עבור קמטים מתחת לעיניים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן