לכל אחד יש ת'אחת שלו - איזה עוגת גבינה אתם אוהבים?

עוגת גבינה טובה מעולם לא הייתה גימיק של חג שבועות, אלא מנה אחרונה שמכבדת את בעליה בכל ארוחה, בכל תקופה בשנה | עוגות גבינה קלסיות, עוגות גבינה בשילובים מעניינים ועוגות גבינה ללא אפייה - הכול לפניכם

חדשות כיפה תוכן שיווקי 16/06/22 10:38 יז בסיון התשפב

לכל אחד יש ת'אחת שלו - איזה עוגת גבינה אתם אוהבים?
צילום: freepik

על אף שעוגת גבינה טובה הפכה להיות סוג של סמל לארוחת שבועות, חשוב לזכור ששורשי הקינוח הזה החלו את דרכם הרבה לפני שמאכלי חלב הפכו להיות המאפיין המרכזי של החג והיא קינוח פופולרי במקומות רבים בעולם. על אף שהיא נפוצה במיוחד בארה"ב, איטליה, וגרמניה - בכל אחת מהן משתמשים בגבינה אחרת לשם הכנת העוגה (בעוד בארה"ב הגבינה הפופולרית להכנת עוגה זו היא גבינת שמנת, באיטליה משתמשים לרוב בגבינת ריקוטה ובגרמניה הגבינה המככבת היא קווארק) .

גם פירות כמו תות שדה למשל משמשים לשדרוג הטעמים בעוגה כמו גם טעמי וניל ושוקולד. גם השימוש בציפוי שוקולד מעוטר בפירות יער נפוץ. הבסיס של עוגה זו יהיה בדרך ספוג או סוג של בצק  בצק פריך אפוי. עוגת גבינה טובה מעולם לא הייתה גימיק של חג שבועות, אלא מנה אחרונה שמכבדת את בעליה בכל ארוחה, בכל תקופה בשנה.

היפות והנכונות: עוגות גבינה קלסיות

כשמנה היא טובה באמת, פשוט אין צורך להתחכם. עוגת גבינה אפויה מבלי אף תוספת, היא אחת המנות הקלסיות שתמיד טוב שיש בבית. עוגה זו מציעה מתיקות עדינה וכמעט בלתי מורגשת, שמתאימה בכל שלב של היום: עם הקפה שך הבוקר, עם התה של הערב או אפילו כסיום מתוק לארוחת הצוהריים. גרסה אפויה נוספת וקלסית היא עוגת גבינה ופירורים, שתמיד משמח למצוא על השולחן או במקרר. להכנת הבצק, ערבבו קמח תופח, חמאה לא מלוחה, חלמונים וסוכר. שטחו 3\2 מהבצק בתבנית עגולה ואת שאר הבצק אפו בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות למשך 25 דקות. שמרו אותו בצד עד להכנסת העוגה לתנור. בינתיים, גשו להכנת תערובת הגבינה. באותה קערה ערבבו גבינה לבנה וסוכר, וקפלו אל התערובת בעדינות וזריזות קצפת שהכנתם משמנת מתוקה. כן, זה הכול! כעת רק נותר ליצוק את תערובת הגבינה על משטח הבצק שלכם, לגרד את משטח הבצק שיצא מהתנור והספיק להתקרר לכדי שטרויזל פירורים קטנים ומתוקים מעל, ואפו במשך 25 דקות או עד שקיסם יוצא נקי.

המושקעות: עוגות גבינה בשילובים מעניינים

אניני הטעם שביניכם ישמחו לקחת את העוגה המושלמת הזו לרמה הבאה, תרתי משמע. עוגה מושקעת יכולה להיות גבוהה עם 20 שלבי הכנה, אך גם ממש אין צורך להתאמץ. כדי להגיש לאורחים גרסה שהם לא ישכחו למנה הקלסית, כל מה שצריך הוא מעט תחכום. כך למשל, בעוד הטעם הפופולרי השולט בעוגות מסוג זה הוא מתוק, ישנם מתכונים המציעים גרסאות המדגישים את החמצמצות שמלווה היטב את טעם הגבינה, בין אם באמצעות שילוב יוגורט או גרידת לימון. עוד גרסאות מרעננות שיעוררו קריאות התפעלות הן כאלה אשר ישלבו בתוכן פירות. כך למשל פירות יער חמצמצים נותנים קיק של טעם, שטעמה הניטרלי של הגבינה רק מדגיש. בנוסף, הקונטרסט שבין האדומים העמוקים של פירות היער לבין הלבן הצח של גוף העוגה יוצר שילוב נכון ונעים בעין ובחך כאחד. הפטל האוכמניות והדומדמניות יכולים לדגמן בתוך סירופ עז צבע או לחילופין בתוך העוגה עצמה. אך עם כל הכבוד לשילובים הקלסיים, תוכלו לשבור את המסורת עם פירות טרופיים כמו מנגו, פפאיה, קרמבולה ואננס, אשר יכולים להשתלב באלגנטיות כקישוט מרענן ומשמח. עוד דרכים "להשקיע" בעוגה שלכם היא ליצור סירופ שוקולד מריר או לבן, שגם יעשירו את הטעמים וגם יוסיפו נופח יוקרתי לעוגה, שיפתה את יושבי השולחן בארוחות חגיגיות ויפנק את יושבי הבית בכל ערב באמצע השבוע.

הפשוטות: עוגות גבינה ללא אפייה

עוגת גבינה קרה הוא כינוי חיבה עממי שניתן לעוגת גבינה ללא אפייה. המנה המושלמת לילדים בכל גיל שזקוקים לריבוע של משהו מתוק באופן מיידי. ואכן, עוגות אלו הן אולי העוגות הפשוטות ביותר שניתן להכין, כיוון שהן מדלגות בקלילות אלגנטית על התנור, והטעם- לא חושף את קיצור הדרך. עוגת ביסקוויטים בשכבות היא אחת המנות המושלמות לסיום ארוחות הקיץ החמות- מרעננת, קלילה וטעימה-טעימה. רק לערבב גבינה לבנה או גבינת שמנת עם סוכר, ולמרוח את התערובת בין שכבות ביסקוויטים טבולים בקפה חלש. העוגה הזו היא אולי אחת המנות הבודדות שמסיימים באותה מהירות שמכינים, והיתרון- לוקח בדיוק 10 דקות להכין אותה מחדש.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן