הדרך הנכונה להחלקת משטחים

כל אחד יודע שגימור הוא הפיניש הכי חשוב בעבודה, ויש לכך סיבה טובה. הגימורים הם השלב הנראה לעין, הם הנגיעה שבה רואים שנעשתה עבודה איכותית עד הפרט האחרון. כשמחליקים קיר או בונים קיר חדש משתמשים במכשיר הנקרא שפכטל

חדשות כיפה תוכן שיווקי 15/06/22 19:13 טז בסיון התשפב

הדרך הנכונה להחלקת משטחים
צילום: shutterstock

אחד המדדים הברורים לעבודת בנייה טובה הוא דיוק בהחלקת משטחים, בין אם מדובר על קירות ובין אם מדובר על הרצפה. יש עבודות שמצריכות תשומת לב רבה, והן נעשות באופן ידני ונדרשת עבודה מקצועית. עבודה עם שפכטל בהחלקת קירות היא אחת העבודות האלה, שכן קיר שאינו ישר יהיה בולט וכל שכבת צבע תיראה עליו גבשושית.

ישנן עבודות שיפוץ קלות שכל אחד שמעוניין יכול לעשות בעצמו, בהן צביעת קירות, תליית נורות ונברשות, התקנת מדפים, ספריות וכונניות. אבל הבסיס, הקיר שאותו צובעים ועליו מתקינים - זה כבר סיפור שונה. במקרים של סתימת חורים, בניית קיר חדש ועוד, חשוב להחליק את הקיר באמצעות מכשירים מקצועיים וחומרים מתאימים ואיכותיים. אם מדובר בקיר גבס, יש צורך בחיפוי והחלקה באופן יעיל ואחיד.

חומרים איכותיים

כל אחד יודע שגימור הוא הפיניש הכי חשוב בעבודה, ויש לכך סיבה טובה. הגימורים הם השלב הנראה לעין, הם הנגיעה שבה רואים שנעשתה עבודה איכותית עד הפרט האחרון. כשמדובר בהחלקת קירות, איש מקצוע טוב ידאג שמכל זווית שמסתכלים - המשטח נראה חלק והפינות מיושרות. כשמחליקים קיר או בונים קיר חדש משתמשים במכשיר הנקרא שפכטל. כן כן, המכשיר שאיתו מורחים חומרים והוא כולל משטח מתכת וידית אחיזה. אבל לא פחות חשוב מהמכשיר זה החומר שאותו מורחים, והיום יש חומרים וגם כלי עבודה מתקדמים. שפכטל אמריקאי הוא חומר במרקם רך של משחה המיועד להחלקת קירות לפני צביעתם. ישנם כמה סוגים השונים ביניהם בדרגת הסמיכות, ונדרש בעל מקצוע שיידע לבחור את החומר הנכון לסוג הקיר ולפגמים שמעוניינים לכסות. החומר האיכותי נפוץ מאוד בכל סוגי הבנייה והשיפוץ כשמדובר על בנייה חדשה, שיפוץ מבנה ישן, שיפור מראה קירות ותקרות.

החלקת משטח הבסיס

כמו בכל דבר, החלק החשוב נמצא בבסיס, ובמקרה של מבנים, הרי שמדובר ברצפה. הרצפה כידוע לא אמורה להיות עקומה, ואם היא אינה מיושרת ואינה חלקה, נדרשת עבודת החלקה וטיפול מקצועי בהקדם. תקלות בבנייה הן דבר נפוץ, בעיקר כשלא משתמשים בחומרים איכותיים וכמובן כשלא משתמשים בהם נכון. בתים ישנים שבהם המרצפות עקומות, משטחי חנייה וחניונים שזקוקים לטיפול הם רק חלק מהסיבות להחלקת משטחים או ליצירת שכבה חדשה. עולם הבנייה התפתח באופן משמעותי בשנים האחרונות, ופותחו חומרים ייחודיים המאפשרים טיפול מהיר ומקצועי בכל מפגע.

אחד החומרים הייחודיים והמתקדמים בתחום זה הוא מדה מתפלסת, המיועדת ליצור משטחים מוחלקים או לייצר שכבה מעל המשטחים הבעייתיים. בעבר היה דרוש עובד בנייה שיבדוק את הרצפה ואת הקירות, שיוודא שהם ישרים, אבל היום השיטה מקצועית וקלה הרבה יותר. השימוש בחומר החדשני הופך את הצורך להחליק משטחים באופן ידני למיותר, שכן החומר הגרגירי המעורבב במים הופך לנוזל שאותו יוצקים על הרצפה או על בטון. כיוון שהנוזל מתיישר על פני הרצפה באופן טבעי, הוא יוצר משטח מיושר, כך שבמקומות נמוכים הוא נמצא בכמות גדולה ועבה יותר מאשר באזורים גבוהים. החומר שיוצקים על הרצפה מתקשה, מתייבש ואפילו עמיד בכל תנאי מזג אוויר.

המצע שניתן לקבל יכול להיות בסיס לחיפוי הרצפה בכל אריח שרוצים, בין אם מדובר על גרניט, שיש, קרמיקה, פרקט, שטיחים מקיר לקיר, בטון, PVC ועוד.  

אחרי שהבסיס מיושר והקירות מוחלקים אפשר לבחור את האריחים, את החיפויים, את הצבע לקירות ולהתחיל לעצב את הבית שתמיד חלמתם עליו. ארונות, מדפים וכונניות הם שלב מתקדם יותר בעיצוב הבית, אבל כשאתם יודעים שניתן לסמוך על המבנה, שלב הנגרות ובחירת הרהיטים הוא הרבה יותר קל.