ההבדלים בין בית אבות לדיור מוגן

אחת האפשרויות אשר עומדות לרשות בני הגיל השלישי המחפשים אחר פתרון מגורים, עוברת בבית דיור מוגן, שמציעים לדיירים יחידות מגורים פרטיות, מאובזרות ומעוצבות, הן כוללים מתחמים משותפים כמו: קפיטריה, חדר אוכל, אולמות חוגים ומשחקים, חצר ועוד

חדשות כיפה תוכן שיווקי 15/06/22 15:46 טז בסיון התשפב

ההבדלים בין בית אבות לדיור מוגן
צילום: shutterstock

בגיל השלישי לא מעט אנשים מגיעים למסקנה, שהדירה בה הם חיים כבר לא מהווה כפתרון המגורים המתאים. זה לא פשוט לעזוב דירה שגידלת בה את ילדים, שחווית בה המון רגעים מאושרים, שעבדת שנים בכדי לממן אותה, לשלם משכנתא, ביטוח דירה, לדאוג לתחזוקה ולשיפוצים.

אבל, בגילאים האלו, כשהילדים כבר עזבו מזמן, הדירה יכולה להיראות כמקום בודד ובמקרים רבים, בגלל שהגוף כבר לא מתפקד כמו בעבר, גם להוות כגורם מסכן – לנפילות ולמפגעים אחרים.
אז החדשות הטובות הן שניתן למצוא לא מעט פתרונות מגורים המותאמים לגיל השלישי וכל מה שצריך לעשות זה פשוט לבחור את הפתרון המתאים.

דיור מוגן
אחת האפשרויות אשר עומדות לרשות בני הגיל השלישי המחפשים אחר פתרון מגורים, עוברת בבית דיור מוגן. בתי הדיור מוגן, מציעים לדיירים יחידות מגורים פרטיות, מאובזרות ומעוצבות, הן כוללים מתחמים משותפים כמו: קפיטריה, חדר אוכל, אולמות חוגים ומשחקים, חצר ועוד, והם גם מספקים פתרונות איכותיים על כל צרכי הדיירים: שירותי רפואה, שירותי תזונה, שירותים סוציאליים ומגוון רחב של שירותים נוספים, אשר יסייעו בשמירה על רמת חיים גבוהה.

בדיור מוגן, אשר מיועד לדיירים עצמאיים, הדיירים נהנים גם מקשת רחבה של פעילויות חברתיות מסוגים שונים: טיולים, חוגים, הרצאות, הצגות ועוד ועוד. 

יחד עם זאת, חשוב לציין שעלות המגורים בדיוק מוגן היא לרוב גבוהה ואין אפשרות לקבל מימון או סיוע בהוצאות – אומנם כיום, ניתן למצוא מרכזי דיור מוגן שבכדי לעבור אליהם לא צריך להשקיע סכום כסף גדול, אשר מחייב את מכירת הדירה, אבל, יש לקחת בחשבון שהתשלום החודשי יהיה יחסית גבוה ולכן, לא כולם יכולים לעמוד בו.

בתי אבות
לצד בתי דיור מוגן, קיים גם פתרון מגורים נוסף לגיל השלישי והוא בתי אבות. בתי אבות מציעים לרוב תנאים יותר בסיסיים מאשר אלו המוצעים בדיור מוגן. יחד עם זאת, בניגוד לדיור מוגן, בתי אבות מיועדים לא רק לקשישים עצמאיים, אלא גם לתשושי גוף, תשושי נפש ולקשישים במצבים סיעודיים. למעשה, בתי האבות מחולקים לקטגוריות כאשר, ניתן למצוא בתי אבות אשר מיועדים באופן פרטני לסיעודיים, תשושי נפש או לעצמאיים וישנם גם בתי אבות אשר מחולקים למחלקות שונות, אשר כל מחלקה מתאימה לדיירים במצבים שונים.

בתי אבות מציעים גם הם קשת של שירותים לדיירים ובין היתר: חדרים מאובזרים אותם לרוב יחלקו 2 או 3 דיירים, פעילויות שונות, ארוחות מסודרות, שירותי רפואה ושירותים סוציאליים – כאשר, כל בית אבות יכול להציע שירותים מעט שונים ולכן, ההמלצה תהיה לערוך בדיקות מקדימות לפני שבוחרים את בית האבות המתאים.

בניגוד לבתי דיור מוגן, בבתי אבות קיימת אפשרות לקבל סיוע במימון בין אם על ידי משרד הבריאות (קבלת קוד) ובין אם על ידי משרד הרווחה.

איך לבחור בפתרון המגורים המתאים?
הבחירה בין בתי אבות לבתי דיור מוגן תתבסס על מספר פרמטרים, כאשר, הפרמטרים המרכזיים הם: יכולות התפקוד ומצבו הבריאותי של הקשיש (כאמור, דיור מוגן מיועד רק לעצמאיים) וכמובן, גובה התקציב אותו הוא יכול להקצות עבור המטרה.
כמובן, שההחלטה אם לבחור בבית אבות או בבית דיור מוגן היא רק אחת מתוך שורה ארוכה של החלטות אותן יש לקבל – כאשר, בשלב הבא, הבחירה אמורה להיות בין בתי האבות או בתי הדיור המוגן – וגם בחירה זו אמורה להתבסס על לא מעט פרמטרים.
חשוב לציין שגם ניתן להיעזר ביועצים שזהו תחום התמחותם – כאשר, ברוב המקרים שירותי הייעוץ יוצעו ללא עלות.