טיפים חשובים על צילומי תדמית

צילומי תדמית הם כלי עזר המאפשר לנו להבליט את הפרופיל העסקי או הפרטי ברשתות החברתיות ובפלטפורמות ההתקשרות השונות על ידי תצוגה חזותית שתומכת בתדמית אותה אנחנו רוצים להעביר. או בקיצור: תמונות יפות שכיף לנו להציג בפרופיל שלנו בסושיאל מדיה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 12/06/22 20:46 יג בסיון התשפב

טיפים חשובים על צילומי תדמית
צילום: shutterstock

מה זה בעצם צילומי תדמית ולמה אנחנו צריכים אותם?

כיום חלק משמעותי מהחיים של רובנו מתנהל במרחב האינטרנטי, אם בהקשרים של  עבודה וקריירה וכמובן גם בחיי החברה שלנו. דף הפרופיל שלנו ברשתות החברתיות הוא סוג של כרטיס ביקור. האינטרס שלנו הוא להציג תמונות פרופיל יפה ורלוונטית שתתאר נאמנה את הדימוי/תדמית שאנחנו רוצים להעביר.

חשוב לדעת שבממוצע בלינקדאין פיד אישי עם תמונת פרופיל טובה מקבל פי 14 יותר כניסות מפיד ללא תמונה.

זאת אומרת שפוטנציאל החשיפה הרבה יותר גדול עם תמונת פרופיל טובה וכתוצאה מכך העמוד שלנו הופך להיות יותר אפקטיבי ליצירת נטוורקינג איכותי.
לכן אם אתם מעוניינים להתקדם לאנשהו בחיים האלו ???? כדאי שתקחו ברצינות את כל הטיפים על צילומי תדמית שאנחנו מפרגנים לכם פה שנרכשו בדם צלמים.

טיפים מועילים לצילומי תדמית מעולים:

1. מה שחשוב זה אתם.

הטיפ הראשון והחשוב ביותר. על סט הצילום צריכה להיות אנרגיה טובה, חשוב שתהיו נינוחים. צילומי תדמית לא צריכים להרתיע אתכם,

כשאתם בוחרים צלם תדמית שימו לב לוייב. צלם תדמית טוב צריך להיות תקשורתי ונעים. על הסט חשוב לא להיות לחוצים, לתת לזמן לעשות את שלו. הסיטואציה בהתחלה  יכולה להיות  מלחיצה ומביכה אבל בסוף משתחררים. זה קורה כשיש אווירה טובה, כשאין לחץ ואתם מרגישים יותר בטוחים. צלם תדמיתי טוב צריך להיות קודם כל בן אדם, לדעת לתקשר, להיות סבלני ולהשרות אווירה נינוחה.

טיפ לצלמים:

אז איך אפשר להקליל אוירה על סט צילום?

 1. תקשורת טובה עם המצולם.

 2. מוזיקה על הסט, כזאת שאתם אוהבים.

 3. קצת אלכוהול. כן כן חייבים להודות , שיטה שובבה אך די מוצלחת להסרת חסמים.

2. איכות היא לא מילה גסה, קחו צלם מקצועי.

אף על פי כל מה שרשמנו למעלה בטיפ מספר 1, עשו לעצמכם טובה וקחו צלם תדמית מקצועי. למרות שאוירה טובה ונינוחות זה Must חשובה גם האיכות. צילומי תדמית צריכים להעביר מסר, צילום תדמית מספר עליכם סיפור ובהקשרים של קידום קריירה זה חשוב מאוד.  אנחנו רוצים להראות יפים כמובן אבל גם מקצועיים. תמונה מקצועית תעיד שאנחנו לוקחים את עצמנו ברצינות, שאנחנו משקיעים בעצמנו ולא עושים דברים על הדרך. צלם תדמית מקצועי ייתן לכם מגוון תמונות שמתוכן תוכלו לבחור את האחת אליה אתם יותר מתחברים.  

טיפ לצלמים:

נסו לגוון. לא מספיק סט אחד שנראה טוב, תנסו לשחק עם הזויות, עם התאורה, תבקשו מהמצולמים להביא יותר מסט לבוש אחד, תחליפו רקע ואפילו תצאו קצת מהסטודיו לצלם באור טבעי.   צילום תדמיתי טוב הוא מגוון, יכול לשמש ליותר ממטרה אחת ולהציג את המצולם בצורה רב מימדית.

תנו הרגשה ללקוח שהוא יצא מורווח בהרבה תמונות להרבה זמן.

3.תאורה.

גם אחרי 20 שנה של צילומי תדמית וסטודיו אני לא מפסיק להתפעל מהכוח שיש לתאורה להשפיע על אופי התמונה. אותו האובייקט, אותו הרקע, אותו הלבוש, פנס בכיוון קצת שונה, תמונה אחרת לגמרי. אני לא צלם טכנוקרט ועם הזמן אתה מבין שאין נכון- לא נכון (אלא אם כן אתם עושים משהו לא נכון…) יש קצת אחרת. ממליץ מאוד לשחק עם זה ולהבין מה נכון בשבילכם ומשרת את המטרה של המצולם.

4. רקע.

אז שוב, מה שחשוב זה אתם. ולכן יש להקפיד שהרקע לצילום יהיה ניטרלי.

צילומי תדמית בסטודיו עם רקע אחיד יכול לעשות את העבודה אבל לפעמים אנחנו רוצים לקבל משהו שונה, אולי יותר צבעוני אולי יותר טבעי.

זה יכול להיות נחמד ומרענן להצטלם על רקע מגוון ויכול גם לשרת את המטרה. למשל רקע צילומי בחלל הייטקי, במעבדה או בחוץ יכול להיות חלק מסיפור התמונה ולתרום לאווירה ולתדמית.

אבל בכל מקרה שימו לב שהרקע לא מסיח את תשומת הלב של הצופה  מהעיקר.  

5. לגבי צילומי תדמית בחוץ:

לצילום חוץ יש קסם. התאורה הטבעית והרקע המגוון מספרים סיפור. צילום תדמית בחוץ  יכול לתת תחושה טבעית, ספונטנית ולבטח פחות פורמלית מצילומי תדמית בסטודיו.

אבל כשמצטלמים בחוץ יש לקחת בחשבון מספר גורמים שלא בהכרח נשארים בשליטתנו. אלמנטים כמו שליטה באור, קונטרסט גבוהה, תנאי מזג אוויר ורוח. לכן יש לתכנן היטב איפה מצטלמים ובאילו שעות תנאי האור הם הכי טובים.

בנוסף לכל אלו, כשקובעים להצטלם בחוץ כדאי לקחת בחשבון שאולי לא נהיה לבד באיזור וגם את זה יש לקחת בחשבון.

6. לבוש:

גם כאן הלבוש צריך לשרת את המטרה שלשמה אתם מצטלמים. מעבר לעניין של הטעם האישי ברור שלפרטי לבוש שונים יש משמעות תדמיתית. רוב הסיכויים שלא תצטלמו בבגד ים לפרופיל עסקי אלא אם כן אתם מדריכי שחיה.  ולא תצטלמו בטריקו אפור ונעלי בית אלא אם כן אתם מארק צוקרברג.

שורה תחתונה, ליום צילום כדאי לכם לבוא עם כמה סטים של לבוש, להשאיר את כל האופציות פתוחות ולראות בסוף מה עובד בשבילכם הכי טוב. תשמרו על האישיות שלכם, תצטלמו בבגדים שאתם מרגישים בהם טוב ושנוחים לכם אבל חשוב גם שתתאמו ציפיות עם הצלם, הוא ידע להכווין אתכם טכנית.

מוזמנים גם לקבל השראה מצילומי תדמית של אחרים בשביל להבין מה אתם אוהבים, מה אתם רוצים ומה ישרת אתכם בצורה הטובה ביותר. אחרי שמצאתם צילום תדמית שאתם אוהבים, שתפו אותו עם הצלם שלכם.

צילום תדמיתי שפוגע בול

 עשו את הבחירה הנכונה. ממש חשוב להבין איזה סגנון תמונה ישרת אתכם יותר טוב. כתבנו למעלה שצילום תדמית טוב תלוי בהקשר. תמונת פרופיל בלינקדאין לא אמורה להיות זהה לתמונת פרופיל בטינדר. אלו שתי תמונות שצריכות לשרת מטרות שונות (לרוב) ולכן צריכות להיות שונות במהותן.

איך למשל?

 השונות יכולה להיות בלבוש, בלוקיישן של הצילום, בזוית ובהבעה.  לרוב בתמונת תדמית מקצועית ללינקדאין נרצה להבליט את הצד הממוסד שלנו, השמרני אולי.

אז רגע לפני שאתם מגיעים ליום צילומים, ודאו שאתם והצלם יודעים בדיוק למה מיועדים הצילומי תדמית ואיזה תדמית חשוב לכם שהתמונה תעביר.

*תודה לסימנים הפקות על הטיפים