חברות הוגנות מרוויחות יותר לאורך זמן, חברות שמתנהלות על פי ההלכה אפילו רווחיות יותר

ארז צדוק, בעלי אביב בית השקעות בכנס בבורסה לניירות ערך: "אנשים רבים פונים אלי לאחרונה ורוצים להשקיע בקרן אבל לא יכלו לעמוד במינימום, אנחנו פה להנגיש את הקרן ואת ההשקעות ההוגנות לכולם"

חדשות כיפה תוכן שיווקי 12/06/22 13:29 יג בסיון התשפב

חברות הוגנות מרוויחות יותר לאורך זמן, חברות שמתנהלות על פי ההלכה אפילו רווחיות יותר
ארז צדוק, צילום: ללא

ארז צדוק, בעלי אביב בית השקעות בכנס, "השקעות הוגנות והלכה" בבורסה לניירות ערך: "לפני 9 שנים הקמתי את אביב ערכית, הקרן המשקיעה בהשקעות הוגנות ואני שמח להגיד לכם לקרן תמיד היו התוצאות מעל שוק המניות.

אנשים רבים פונים אלי לאחרונה ורוצים להשקיע בקרן אבל לא יכלו לעמוד במינימום, אנחנו פה להנגיש את הקרן ואת ההשקעות ההוגנות לכולם. 

ביום שפתחתי את הקרן ישבתי וקראתי יותר מ-100 מחקרים שהראו שחברות שמתנהגות בהוגנות מרוויחות טוב יותר, מגייסות הון זול יותר, כל זה היה ב2012. בשנת 2016 כבר היו 2000 מחקרים כאלו 90% מהם הראו שווי גבוה יותר מהשוק. היום אני יכול להגיד שזה לא רק מחקרים זה במציאות". 

ארז הסביר כי אי אפשר להגיד שערכים לא הולכים עם כסף: "אנשים עושים החלטות כלכליות על פי ערכים כל הזמן, יש כאלו מחרימים מוצרים ויש כאלו שתומכים בחברות כי מאמינים ברקע שלהם גם שהמוצר יקר יותר מהמתחרים בשוק". 

גם בתחום ההשקעות הכשרות ארז צדיק נתונים לא פחות מדהימים: לפני 3 שנים לקחתי את הקרן הערכית וחילקתי את החברות לכשרות ולא כשרות, היום אני יכול להגיד שההשקעות הכשרות השיגו 6% תשואה יותר מהתוצאות של הקרן ההוגנת, שניהן השיגו תשואה גבוה יותר משוק המניות".