מטרת לימודי הסיעוד

לימודי תואר ראשון במקצוע הסיעוד כוללים קורסים שונים בהם נלמדים בין השאר: ניהול, מבוא לפסיכולוגיה - ככלי להבנת המטופל והגשת סיוע בצורה נכונה, אנטומיה וביולוגיה של התא - כבסיס להבנת תהליכים פיזיים שונים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 12/06/22 08:40 יג בסיון התשפב

מטרת לימודי הסיעוד
צילום: shutterstock

קריירה בסיעוד כוללת מתן טיפול לחולים ותשושים בצורה הטובה ביותר. בשל כך, מטרת הלימודים במקצוע היא להכשיר את הסטודנט לעבודה מיטבית עם אוכלוסייה זו. יש להוסיף כי מכיוון שצורת הטיפול כוללת היווצרות קשר ייחודי בין מקבל הטיפול לאיש המקצוע ניתן דגש במהלך הלימודים על הבנת מערכת היחסים המורכבת בין מטפל למטופל באספקטים המעשיים והרגשיים שלה.

לימודי תואר ראשון בסיעוד - מה הם כוללים?

לימודי תואר ראשון במקצוע הסיעוד כוללים קורסים שונים בהם נלמדים בין השאר: ניהול, מבוא לפסיכולוגיה - ככלי להבנת המטופל והגשת סיוע בצורה נכונה, אנטומיה וביולוגיה של התא - כבסיס להבנת תהליכים פיזיים שונים, יסודות הסיעוד, מבוא לביופיזיקה, סטטיסטיקה, מיקרוביולוגיה ועוד.

לימודי התואר השני ירחיבו בנוגע לסוגיות מרכזיות במקצוע ויועילו לסטודנטים בפיתוח מיומנויות מחקריות. הסטודנט ירכוש כלים לחידוד המחשבה ולפיתוח יכולות אנליטיות ביקורתיות.

מתמחים בסיעוד

לימודי הסיעוד אינם כוללים מסלול אחיד לכל הסטודנטים ביכולתו של כל סטודנט להחליט על נתיב דרכו בעולם הסיעוד. לימודי הסיעוד מציעים מסלולים של: תואר ראשון עם תעודת אחות מוסמכת, לימודי השלמה מאחות מעשית למוסמכת וכן מסלול הסבה של חובשים צבאיים למקצועות הסיעוד.

בנוסף, ניתן לבחור התמחות ספציפית במקצועות הסיעוד כגון: אחו מחלקת ילדים, אחות טיפול נמרץ, אחות מיילדת, אחות חדר ניתוח וכן ישנן עוד מספר אפשרויות.

לימודי סיעוד: התמחות בחדר מיון

חדר מיון מהווה את צומת העצבים המרכזית של בית החולים. זו המחלקה המספקת מצבי לחץ פתאומיים בתדירות גבוהה שם נדרשים אנשי צוות להתמודד עם שאלות מיידיות וטיפולים מצילי חיים ברמה קריטית. סטודנטים בסיעוד הניגשים להתמחות זו עכשיו כלים להתמודדות רגועה ומושכלת גם בזמנים בלתי צפויים תוך הפעלת שיקול דעת ונתינת מענה רגשי לחולים ובני משפחותיהם.

לימודי סיעוד: התמחות במחלקת ילדים

בית חולים הוא לא מקום מתאים לילדים ולמרות זאת ילדים רבים מוצאים עצמם שוהים תקופות קצרות או ארוכות בין כתליו. הטיפול בילדים דורש סבלנות רבה הבנה לנפשם הרכה ויכולת להבינם גם מבעד לקשיי שפה ותקשורת.

לימודי התמחות במחלקת ילדים יכללו הכשרה ליצירת תקשורת נכונה עם הילדים במחלקה ומתן מענה מדויק לצרכי הפציינטים הרכים, הוריהם ובני משפחותיהם.

לימודי סיעוד - מה מספר שנות הלימודים?

למעשה ניתן להתחיל לעבוד במקצועות סיעוד שונים כבר לאחר סיום התואר הראשון האורך 3-4 שנים (תלוי במוסד הלימודים). הרישיון לעסוק במקצוע ניתן לסטודנטים שעברו בהצלחה בחינות רישוי ממשלתיות של משרד הבריאות.

בעלי תואר ראשון בסיעוד וכן אחיות מוסמכות יכולים ללמוד לתואר שני בסיעוד הנמשכים כשנתיים.

איך אדע אם מקצוע הסיעוד מתאים לי?

מייסדת מקצוע הסיעוד הייתה אישה בשם פלורנס נייטינגייל שנולדה בתחילת שנות ה-20 של המאה ה-19. כבר מגיל צעיר חשה נייטינגייל המשיכה לתחום והרגישה שליחות בתרומה לאוכלוסיות החלשות בחברה. נייטינגייל נלחמה עבור זכויותיהם של חולים ועניים בחברה והנהיגה דרך הומניטרית של חמלה ואהבה כלפי כל אדם.

אם אתם מזדהים עם משנתה של נייטינגייל ומעוניינים להמשיך בדרך המופת אותה סללה הרי שלימודים ועבודה בתחום הסיעוד הם הגשמה של הטוב והרחמים הגלומים בכם.

אין להכחיש כי בחירה במקצוע זה דורשת טיפול אינטנסיבי בחולים או בתשושים והעבודה עלולה להיות קשה ואף כפוית טובה לעיתים אולם התמורה הרגשית והסיפוק הם רווחים שאינם ניתנים לתיאור.

ניתן לעבוד במקצועות הסיעוד בבתי חולים, בתי אבות, בתים פרטיים ומרפאות בנוסף ניתן להתקדם ולהגיע למקצועות מחקר, הוראה ועבודה סוציאלית.

סיעוד תנאי קבלה - בררו בשוקיסט

איך תדעו אם לימודי סיעוד רלוונטיים עבורכם ואתם עונים על תנאי הקבלה? באמצעות המערכת החכמה של שוקיסט תוכלו להזין מספר פרטים אישיים ולבחור את מוסד הלימודים הרצוי והאתר יודיע לכם תוך זמן קצר מהם סיכוייכם להתקבל למקצוע הנחשק. שוקיסט - כאן מתחילה קריירה בסיעוד.