גם אזרח פשוט עלול למצוא את עצמו נזקק לעורך דין לענייני תעבורה

בשונה מעבירות רבות אחרות, עבירה של עבירות תעבורה אינה מעידה בהכרח כי מדובר בעבירה ברף נורמטיבי גבוהה המצדיקה הטלת סנקציה קשה ומשמעותית. עם זאת, במקרים רבים אזרח פשוט עשוי למצוא את עצמו חסר אונים ומתמודד תחת מכבש לחצים אדיר מימדים

חדשות כיפה ערן עקראוי ושות', עורך דין תעבורה 09/06/22 15:54 י בסיון התשפב

גם אזרח פשוט עלול למצוא את עצמו נזקק לעורך דין לענייני תעבורה
צילום: shutterstock

במקרים רבים נהגים נורמטיביים שהם אנשים שומרי חוק וישרי דרך מוצאים את עצמם נאלצים להתמודד עם רשויות אכיפת החוק בהתייחס לעבירות תעבורה אותן נטעם שביצעו. כלומר, בשונה מעבירות רבות אחרות, עבירה של עבירות תעבורה אינה מעידה בהכרח כי מדובר בעבירה ברף נורמטיבי גבוהה המצדיקה הטלת סנקציה קשה ומשמעותית. עם זאת, במקרים רבים אזרח פשוט עשוי למצוא את עצמו חסר אונים ומתמודד תחת מכבש לחצים אדיר מימדים. לכן, בפסקאות הקרובות נציג מתי אתם פשוט מוכרחים לפנות לקבל שירותים של עורך דין תעבורה. 

תאונות דרכים

המקרה המובהק שברור כי הנכם חייבים לפנות להיוועצות עם עורך דין הוא כאשר נקלעתם לתאונת דרכים, בדגש על תאונת דרכים קשה בה יש נפגעים בגוף או קטלנית בה יש נפגעים בנפש. בכל אחד מן המקרים הללו רשויות אכיפת החוק יפעלו באופן מהיר ביותר ואתם עשויים להיכנס לסחרור משפטי שעליכם לדעת כיצד לנהל אותו. במרבית המקרים אדם המעורב במקרה מעין זה שאינו מתייעץ עם עורך דין כבר ברגע הראשון עשוי למצוא את עצמו בשלבים מאוחרים של ההליך המשפטי מתמודד מול אמירות שלא היה עליו להגיד או מול החלטות של גופי האכיפה שלא היו צריכות להתקבל אילו היה מעורב מן הרגע הראשון עורך דין המתמחה בניהול משברים מעין אלה. לכן, במקרה ונקלעתם לסיטואציה שכזו הטלפון הראשון שלכם צריך להיות לעורך דין תעבורה מומחה. 

עבירת נהיגה בשכרות

עבירת נהיגה בשכרות מתחלקת ל 2 – 

נהיגה בשכרות בעקבות שתיית אלכוהול

נהיגה תחת השפעת סמים –

מדובר בעבירות חמורות מאוד, עם עונש דרקוני של שנתיים פסילת רישיון לצי שייתפס בפעם הראשונה.

בעבירות הלו חשוב לפנות בהקדם לעורך דין על מנת למזער את הנזק. הדרך לתקוף עבירה זו תהיה על ידי מציאת כשלים בראיות ולאחר מכן שינוי הסעיף החמור של נהיגה בשכרות או נהיגה תחת השפעת סמים לסעיף קל יותר של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים.

ההבדל בין הסעיפים הוא בפסילת המינימום בעוד נהיגה בשכרות העונש המינימאלי הוא שנתיים ואילו בנהיגה תחת השפעה העונש המינימאלי מתחיל מ-3 חודשים.

עבירות תנועה

מקרה אחר בו הנכם מוכרחים לפנות לקבל ייעוץ משפטי בו במקום הוא מקרה בו מי מרשויות האכיפה תפס אתכם מבצעים עבירת תנועה. במקרה כזה סביר להניח שהשוטר יעכב אתכם במקום ביצוע האירוע, תוך שבמקום מתחיל דין ודברים באשר לנסיבות קרות האירוע ותוך שהוא קובע את העונש המנהלי שיחול עליכם. כך לדוגמא בעת נהיגה בשכרות השוטר עשוי לבקש מכם לבצע בדיקת ינשוף אשר לתוכנה משמעות רבה במסגרת של הליך משפטי. בנוסף, אילו מדובר במקרה בו אינכם כשירים להמשך נהיגה ייתכן שהרכב שלכם ייגרר מהמקום. בסיטואציה מעין זו עליכם להפעיל את שיקול הדעת בהתאם למתרחש במקום ולשקול האם אתם מעוניינים להיוועץ עם עורך דין כבר במועד קרות האירוע. ייתכן בהחלט כי כבר במקום האירוע עצמו תמצאו את עצמכם עדין להתנהלות בלתי תקינה של גופי האכיפה. 

ערעור על עונשים 

מצב אחר בו הנכם מוכרחים להיוועץ עם עורך דין הוא מצב בו הנכם מבקשים לערער על עונש שהוטל עליכם. לדוגמא, בסיטואציה ההיפותטית המתוארת מעלה בה נתפסתם כאשר הנכם נוהגים במהירות מופרזת. במידה ולא תנסו לערער על חומרת העונש ייתכן שהסנקציה שתחול עליכם תהיה גבוהה במיוחד. לעומת זאת במצב בו תבקשו לערער לבית המשפט ייתכן שעורך דין מיומן הבקיא ברזי התחום ושלו הניסיון המתאים לשם כך יוכל להצליח להשיג עבורכם עונש נמוך באופן משמעותי. על כל פנים, המשטרה פועלת במקרים אלה למעשה ב"שיטת מצליח", כלומר היא מקווה שהנהגים הנושאים בסנקציות לא יערערו על חומרת העונש. עם זאת, ערעור במקרים מעין אלו הוא הליך פשוט באופן יחסי במסגרתו ניתנת לכם האפשרות להעלות את הטענות שלכם כנגד הנטען נגדכם וכנגד התנהלות גופי אכיפת החוק. מכך משתמע כי במצבים מעין אלה הדבר הנכון ביותר הוא להסתייע בשירותים של עורך דין מומלץ ומוצלח לענייני תעבורה אשר לו הניסיון הדרוש לשם ניהול הסיטואציה כולה מתחילתה ועד סופה, תוך שהוא מאפשר לכם להשיג את העונש הנמוך ביותר.