הכירו את השרברבים- כל מה שרציתם לדעת

עבודתם של האינסטלטורים היא עבודה מורכבת וחשובה ובלעדיהם היה לנו קשה מאוד להתנהל בעולם המודרני. שיחה קצרה על עולם השרברבות- איך לומדים, איפה עובדים ומה זה כולל?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 19/05/22 18:38 יח באייר התשפב

הכירו את השרברבים- כל מה שרציתם לדעת
נזילה, צילום: pixabay

כשרוב האנשים חושבים על שרברב או אינסטלטור הם בדרך כלל חושבים על אדם המתקן סתימות בשירותים. אך עבודתם של השרברבים היא עבודה רחבה ביותר הכוללת כיום מגוון תחומים ושימושים באמצעים טכנולוגים מיוחדים. עבודתם של האינסטלטורים היא עבודה מורכבת וחשובה, ומה שבטוח, בלעדיהם היה לנו קשה מאוד להתנהל בעולם המודרני.

קצת על השרברב

על מנת ללמוד על המקצוע החשוב וההכרחי הזה, שוחחנו עם יוני קוזי, הבעלים של חברת "יוני אינסטלטור". יוני הוא אינסטלטור מומחה בעל יותר מ-15 שנים של ניסיון בתחום. אינסטלציה הוא מקצוע העוסק בכל מערכות האינסטלציה השונות. השרברב אחראי על הרכבה וטיפול במערכות השונות ודאגה לתקינותן השוטף. עבודת האינסטלטור דורשת ידע רחב בנושא זה, היכרות עם שלל המערכות, ניסיון, חשיבה יצירתית ועוד מספר תכונות המסייעות לו לבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר. בגלל שתחום השרברבות מתפתח בכל שנה, לשרברב צריכים להיות יכולות טכניות שיעזרו לו להתמודד עם האמצעים הטכנולוגים החדשים, אשר בעזרתן יפתור את הבעיות במערכות האינסטלציה.

עבודותיו של השרברב

השרברב עוסק בכל מערכות האינסטלציה וכתוצאה מכך הוא מספק מספר שירותים עיקריים:

  • תכנון מערכות אינסטלציה – תכנון מערכות ביתיות, תעשייתיות, מסחריות וכו'. השרברב יודע היכן וכיצד להניח את המערכות השונות ולדאוג לתפעול רציף של מערכת האינסטלציה.
  • התקנת המערכות – שרברב מוסמך יודע כיצד להתקין את המערכת בצורה נכונה וכיצד לבדוק את התקינות שלה.
  • תיקון וחידוש של מערכות מים וביוב – במקרים בהם ישנה בעיה במערכת, שרברב יודע כיצד לתקן אותה, כיצד לחדש את המערכת וכיצד להחזירה למצב תפקודי תקין.
  • איתור נזילות – שימוש באמצעים טכנולוגים חדישים על מנת לגלות מקור נזילה מבלי להזיק לרכוש. כיום לשרברב יש את היכולת לזהות את המיקום המדויק של הנזילה, גם במקרים בהם היא נמצאת מאחורי קיר או במקום אחר נסתר מהעין, ולתקן את הנזילה תוך שמירה מקסימלית על הבית.
  • פתיחת סתימות – אחד מהשירותים העיקרים והנפוצים ביותר של השרברב. השרברב יודע לטפל בבעיות סתימה פשוטות המופיעות בשירותים או במקלחת, וגם בסתימות מורכבות הנמצאות בפנים מערכת הביוב ומצריכות שימוש בכלים מיוחדים.
  • בדיקות מערכות אינסטלציה – במקרים בהם קונים בית חדש ומעוניינים לדעת מה מצב מערכת הביוב של הבית, נעזרים באינסטלטור מוסמך.
  • שטיפת קווי צנרת – ניקיון יסודי של מערכות ניקוז וביוב. פעולה זו מקדימה תרופה למכה ומסייעת למערכת האינסטלציה להימנע מסתימות.
  • צילום צנרת – לשרברב יש אמצעים טכנולוגים המסייעים לו להכניס מצלמה ייחודית לקווי הביוב ולקבל תמונה ברורה של מצב המערכת. צילום הצנרת ומערכות הביוב והמים השונות, מסייע לשרברב לזהות את הבעיה ולדעת כיצד לטפל בה בקלות.

איך הופכים לשרברב?

על מנת ללמוד את מקצוע האינסטלציה יש לגשת ללימודים הכוללים לימודים תאורטיים ולימודים מעשיים. זמן הלימוד משתנה בהתאם לרמה אליה מבקשים להגיע והלימודים יכולים לקחת מחצי שנה של קורס בסיסי ועד 3 שנים או יותר. מקצוע השרברב הוא מקצוע שתמיד יהיה לו ביקוש ולכן בוגרי לימודי שרברבות הם בעלי מקצוע מבוקשים מאוד בשוק העבודה.

לאחר הלימודים, עומדות בפני השרברב שתי אופציות עיקריות. האחת, לפתוח עסק פרטי, בו הוא אחראי לעבודתו ומקבל קריאות מלקוחות פרטיים. באפשרות זו האינסטלטור יבצע בדרך כלל תיקונים או תכנונים של מערכות אינסטלציה ביתיות, והיתרון הגדול כאן הוא שהשרברב הוא אדון לעצמו, והוא יכול להחליט כמה ימים בשבוע הוא עובד וכמובן באילו שעות. האפשרות השנייה היא עבודה מול גופים מסחריים וחברות גדולות. בעבודה זו, סביר להניח שההיקף יהיה גדול יותר וששעות העבודה יהיו קבועות. באפשרות זו, השרברב כנראה יתעסק במערכות גדולות יותר מאשר מערכות ביתיות, ויוכל להתקדם ולהתפתח גם לתפקידים ניהוליים.

חשיבות השרברב

עבודת השרברבים אף פעם לא מוטלת בספק, והביקוש לעובדים נוספים בתחום תמיד יהיה גבוה במיוחד. תחום האינסטלציה נמצא במגמת עליה ועם כניסת הטכנולוגיה לענף זה, אנו סבורים שבעתיד הוא יתפתח עוד יותר ויקבל תפניות שונות. בעזרת הניסיון הרב, החשיבה היצירתית וההבנה בטכניקות העבודה השונות, מצליח השרברב לפתור בעיות מורכבות ולהקל על חייהם של מיליוני אנשים.

אנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא עוד מאמרים ותגובות בנושאים שונים במדור הפורומים שלנו.