רכישת רכב – איך לעשות החלטה טובה למען המשפחה?

מחפשים רכב חדש למשפחה? יש לכם המון אופציות אבל אתם לא יודעים במה לבחור? עושים לכם סדר עם הפרמטרים החשובים ביותר ועל הדרך גם מסבירים איך ממנים את קניית הרכב

חדשות כיפה תוכן שיווקי 15/05/22 14:13 יד באייר התשפב

רכישת רכב – איך לעשות החלטה טובה למען המשפחה?
כך תמצאו רכב למשפחה, צילום: pexels

ברגע שהופכים להיות הורים לילדים, אופן ההסתכלות על החיים והצורה בה מתקבלות ההחלטות משתנים בצורה משמעותית, ודבר זה נוגע כמובן לכל תחומי החיים. כך יוצא שגם הליך קניית רכב חדש, עתיד להתבצע בצורה שונה – כאשר, אם כרווקים מה שעניין אותנו, זה או הביצועים של הרכב או בקצה השני, העובדה שהרכב נוסע ושהיה לנו מספיק כסף לקנות אותו, כאשר, מדובר בקניית רכב אשר מיועד למשפחה, ההחלטות תהיינה שונות.

בשלב הזה של החיים, פתאום שיקולים כמו בטיחות הרכב או הצורך שהרכב יהיה מרווח מספיק, מאובזר בקפידה ונעים לשהייה, יעשו הרבה יותר משמעותיים. לכן, אם גם אתם מעוניינים לרכוש רכב עבור המשפחה, להלן מספר שיקולים שחשוב שתשימו עליהם דגש בדרך לרכב האופטימאלי:

לשים דגש על כל הפרמטרים החשובים

בהליך רכישת רכב אשר ישמש את בני המשפחה, חשוב לשים דגש על מספר של פרמטרים בעלי השפעה ובין היתר: 

  • מי נוסע ברכב – כמה ילדים יש לכם, מה הגילאים שלהם, האם אתם מתכננים להביא לעולם בשנים הקרובות ילד נוסף. כל הפרמטרים הללו יכולים להשפיע במידה רבה על בחירת הרכב. 
  • תקציב – טווח המחירים של רכבים הינו גבוה במיוחד וכידוע, המחיר מושפע משורה ארוכה של פרמטרים, לכן, כדאי לקבל החלטה מושכלת לגבי סכום הכסף אותו תוכלו להשקיע במטרה. 
  • דרישות מיוחדות – אם יש לכם לדוגמא תינוק ואתם משתמשים בעגלה, עליכם לשים דגש על גודל תא המטען של הרכב, אשר אמור להכיל את העגלה. כדאי גם לשים דגש על נושא כיסאות הבטיחות אותן אתם מבקשים למקם ברכב. 

הבנת הדרישות והצרכים שלכם מהרכב המשפחתי אותו אתם מחפשים, תאפשר לכם להתמקד בחיפוש אחר הרכב המתאים. 

להכיר את כל האפשרויות המוצעות

ישנן לא מעט דרכים וסוגי עסקאות באמצעותן תוכלו ליהנות מרכב: הראשונה היא רכישת רכב חדש מהיצרן – אם יש לכם את סכום הכסף הנדרש למטרה, תוכלו לפנות אל היצרן, להציג את מלוא הדרישות לגבי הרכב המשפחתי המבוקש או להגיע כשאתם כבר יודעים מה אתם מחפשים ולבצע את הרכישה. אפשרות נוספת היא לגשת לאחת מאותן חברות ליסינג, ולהתעניין בנושא של עסקאות אפס קילומטר – כאשר, העסקה מאפשר ליהנות מרכב חדש במחיר מוזל.

אופציה נוספת היא לקנות רכב מיד שניה – כאשר, את הרכישה ניתן לבצע או דרך אנשים פרטיים או דרך סוכנויות הרכב או אחת מחברות הליסינג אשר מציעות בין היתר גם רכבי יד 2.

כמובן, שקיימת גם אופציה נוספת והיא לא לקנות את הרכב בשלב זה, אלא  להיכנס לעסקת ליסינג פרטי – בעסקה זו, אתם למעשה משלמים מקדמים, סכום כסף חודשי קבוע, לאורך שנות העסקה ובסיומה, אתם יכולים להחליט אם לשלם את ההפרשים על מנת לקנות את הרכב או להיכנס לעסקה חדשה וכמובן, גם ליהנות מרכב משפחתי חדש. 

האפשרויות השונות למימון רכב

כיום, יש לא  מעט דרכים באמצעותן ניתן ליהנות ממימון לרכב – כדאי לבדוק את כל אותן האפשרויות המוצעות ולבחור בסופו של דבר באפשרות המימון המתאימה והרלוונטית. כמובן, שבשלב מקדים לכך, יש צורך להגיע להבנה אם אתם זקוקים לאותו המימון או שאתם מעדיפים לנסות ולרכוש רכב זול יותר ומותאם לתקציב שיש ברשותכם.

בשלב הבא, כדאי לבדוק את כל אפשרויות המימון הקיימות ולבחור במשתלמת ביותר – בכל זאת, יש לקחת בחשבון, שאתם צריכים לעמוד בהחזרים כספיים חודשיים וכבעלי משפחה, חשוב שתיקחו בחשבון את כל השיקולים אשר יכולים להבטיח לכם שאכן תעמדו באותם החזרים.