מעוניינים בלימודים לתואר? מכון פוירשטיין בשיתוף קרן אדמונד דה רוטשילד פורצים את הדרך לאקדמיה

התוכנית שמציע מכון פוירשטיין בשיתוף קרן אדמונד דה רוטשילד, פותחת שער לצעירים מהפריפריה החברתית גיאוגרפית אל המסלול האקדמי הנחשק. הדרך שהייתה מלאה בחסמים עבורם עד כה, הופכת לנגישה וברת השגה מאי פעם

חדשות כיפה תוכן שיווקי 15/05/22 13:46 יד באייר התשפב

מעוניינים בלימודים לתואר? מכון פוירשטיין בשיתוף קרן אדמונד דה רוטשילד פורצים את הדרך לאקדמיה
סטודנטים, אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

צעירים רבים המגיעים מבית בו לא היה רקע אקדמאי או יכולות כלכליות שאפשרו להם להשתתף בחוגי פנאי והעשרה, מגיעים לשלב בו הם רוצים לפרוץ דרך ולממש את יכולות הלמידה והחשיבה שלהם אך נתקלים בקושי כאשר הם מבינים כי הדרך היחידה למסלול האקדמי הנחשק היא רק דרך מעבר הבחינה הפסיכומטרית. לצעירים רבים היא מהווה חסם ומונעת מהם להגשים את עצמם ולממש את הפוטנציאל הטמון בהם.

מטרת הבחינה הפסיכומטרית היא בדיקה של רמת הכשירות של צעירים ללימודים באקדמיה. הרב ד"ר פוירשטיין הבין לפני מספר שנים, ולא פעם אמר בוועדות החינוך בנחרצות, כי דרוש פתרון חלופי שיידע לזהות את הפוטנציאל האנושי ואת יכולות הלמידה הטמונים בהם.

הדרך להשגת מטרה זו הייתה ארוכה אך לבסוף הצליח הרב ליצור את "תוכנית האקדמיה" של מכון פוירשטיין ביחד עם קרן אדמונד דה רושטילד הפועלת לצמצום פערים בחברה הישראלית, בין היתר באמצעות הסרת חסמי הכניסה לאקדמיה. מטרת תוכנית זו היא להפוך את המסלולים הנחשקים ביותר באקדמיה לנגישים ובני השגה גם לאלו שסטטיסטית, הסיכויים שלהם לעבור את הבחינה הפסיכומטרית נמוכים יותר משאר האוכלוסייה. כל זאת על ידי אבחון קצר אך מעמיק היודע לזהות יכולות ומיומנויות חשיבה ולמידה, ואף להתאים עבור המועמדים את המסלול האקדמי המתאים ביותר עבורם על פי תוצאות האבחון.

"האבחון שלנו הוא אבחון ממיין. לא כל מאובחן מתקבל לכל תחום. על סמך תוצאות האבחון נוכל לגלות האם יכולות הלמידה מתאימות לתחום ולמוסד האקדמי שבו הוא או היא בחרו ללמוד. לפעמים נגלה שמתאים למאובחן דווקא מקצוע אחר שהוא לא בהכרח חשב עליו. הכול לפי תוצאות האבחון הדינמי", מסביר הרב פוירשטיין.

התוכנית פועלת בשיתוף  עם קרן אדמונד דה רוטשילד והאוניברסיטאות המובילות במטרה להפוך את התוכנית למיזם לאומי, ולקדם בשנים הקרובות אלפי צעירים וצעירות מהפריפריה שרוצים להשתלב בתפקידי מפתח בפיתוח הכלכלי והחברתי של המדינה.

הדרך שלכם לאקדמיה כמעט סלולה, נותר רק להירשם!