כל מה שצריך לדעת על מחלות מפרקים

קמתם בוקר אחד לאחרונה, ושמתם לב שהמפרקים שלכם נפוחים, אדמומיים וכואבים מאוד. יתכן שמדובר בדלקת מפרקים וההמלצה היא לנסות לטפל בה כמה שיותר מהר

חדשות כיפה תוכן שיווקי 03/05/22 15:45 ב באייר התשפב

כל מה שצריך לדעת על מחלות מפרקים
צילום: shutterstock

קמתם בוקר אחד לאחרונה, ושמתם לב שהמפרקים שלכם נפוחים, אדמומיים וכואבים מאוד. ייתכן שאפילו מדובר בתחושה שמלווה אתכם לא מעט זמן וחשבתם לעצמכם שהפתרון הטוב ביותר יהיה להתעלם מהכאב ולנסות להמשיך בשגרה ככל האפשר. האמת היא, שייתכן שמדובר בדלקת מפרקים וההמלצה היא לנסות לטפל בה כמה שיותר מהר, כדי להחזיר את התנועתיות ולעצור את הכאב. כדי לטפל בדלקות הללו, יש למצוא ראומטולוג מומלץ שיצליח לאבחן את הבעיה ולטפל בה במהירות.

ראומטולוג מומלץ יעביר לכם את המידע בשקיפות המלאה

לפני שמגיעים לרופא מומחה, בין אם מדובר על רופא אף-אוזן-גרון או במקרה שלנו ראומטולוג מומלץ נרצה לחקור וללמוד כמה שאפשר על המחלה שאנו סובלים ממנה. בדיוק בשביל זה, יצרנו את המאמר שלפניכם! ובכן, אז מה דלקת מפרקים?

היא קיימת בשני סוגים עיקריים; דלקת פרקים ניוונית (שנחשבת לנפוצה יותר), ודלקת שגרונית. ישנו דמיון בין שני סוגי הדלקות שכן שתיהן עלולות להופיע לאחר חבלה שנגרמה למפרק, או טראומה לגוף מסיבות כאלו ואחרות. בנוסף, הדלקות עלולות להופיע בשל פעולה שמעמיסה על המפרק, למשל הרמה של משקל כבד לאורך זמן.

זוהי דלקת כרונית הפוגעת באיכות החיים עד מאוד וגורמת לאדם להרגיש מאוד לא טוב מבחינה פיזית, וגם נפשית כשלפתע פעולות פשוטות הופכות מסובכות וכואבות. דלקת מפרקים, כשמה כן היא, מופיעה במפרק הברכיים, כף היד, בעמוד השדרה ובפעמים אחדות תוקפת מספר מפרקים במקביל. הדלקת מתבטאת בכמה דרכים:

  • מפרק נפוח ואדמומי – אם שמת לב שאזור המפרק הפך אדמדם לפתע, נפוח וכואב, כנראה שמדובר בדלקת מפרקים. ההמלצה היא להיות ערניים לגוף כדי לתפוס את זה בזמן, ולטפל כמובן.
  • כאבים – אחד התסמינים המובהקים לדלקת מפרקים הוא כאב ובעיקר בזמן מנוחה. אם באופן מעט מוזר, הכאבים שאתם מרגישים פוחתים בזמן תנועה, הרי שייתכן שמדובר בדלקת שכדאי לבדוק בהקדם.
  • קישיון התקצרות טווח התנועה – מכירים את זה שאתם קמים בבוקר וממש קשה לכם לזוז? כשמדובר בדלקת מפרקים, הקושי לנוע הופך מובהק יותר והמפרקים נוקשים מאוד. בדרך כלל לוקח כמה שעות עד שהנוקשות עוברת, אבל זה ממש לא נעים להתעורר כך בבוקר. הקישיון, הכאבים והנפיחויות – כל אלו מקצרים את טווח התנועה שכן המפרק נמצא תחת עומס ולחץ, ואינו מסוגל לבצע את התפקיד שלו כמו שצריך.
  • תשישות נפשית – לסבול מכאבים מבוקר ועד ערב, פוגעים משמעותית באיכות החיים של אדם. באופן טבעי הדבר גורם להרגשה כללית מאוד לא טובה, מה שמוביל לתשישות ועייפות וחוסר חשק כללי לבצע פעולות שונות ובסיסיות, שכן הכאב לפתע הופך לחלק בלתי נפרד מהן.
  • שינוי צורת המפרק – אחד התסמינים של דלקת לא מטופלת, היא שינוי צורה דרסטי של המפרק בשל הרס רקמות הסחוס המצפות אותו. במקרים קיצוניים, נראה עיוות של ממש במפרק, מובן שזהו מצב רפואי שאפשר למנוע על ידי תשומת לב וטיפול.

הכל מתחיל בטיפול ראוי

התחום אליו משתייכות בעיות הפרקים הוא ראומטולוגיה – אבחון, הבנה וטיפול במחלות מפרקים, רקמות חיבוריות ורקמות רכות. כך, ראומטולוג מומלץ יהיה הגורם אליו תרצו לפנות כדי לטפל בכאבי המפרקים ולהיפרד מהם אחת ולתמיד. למידע נוסף ולבחירת הראומטולוג המומלץ והמקצועי ביותר שתוכלו למצוא באזורכם, היכנסו אל https://www.medico.co.il/ ובתוך מספר שניות ולחיצת כפתור, יציג בפניכם הפורטל שורה ארוכה של רופאים מומחים, מהם תוכלו לבחור את האדם שבידיו תפקידו את המפרקים הכואבים שלכם.