סימנים לזיהוי חולדות בבית ומה עושים נגדן בשנת 2022

זיהיתם סימנים שיכולים להעיד על חולדות אבל אתם לא בטוחים? איך לומדים לזהות? האם כדאי ללכוד באופן עצמאי? ומה זה אומר בעצם הדברת חולדות? כל הפרטים בכתבה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 02/05/22 10:45 א באייר התשפב

סימנים לזיהוי חולדות בבית ומה עושים נגדן בשנת 2022
חולדה, איך מזהים?, צילום: שאטרסטוק

אם יש חיה שאף אחד לא רוצה לפגוש, זאת החולדה. את רובנו היא מפחידה מאוד ומגעילה במיוחד, אז איך יודעים אם יש חולדה בבית ומה עושים? על כך מסביר ארז זיסמן, מדביר מוסמך מזיסמן הדברות.

"חולדות הן חיות של לילה", אומר ארז, "הן חיות חכמות מאוד ופחדניות". זו הסיבה שרוב הפעילות שלהן תהיה בשעות הלילה, כשכולם ישנים ושקט שורר בבית. הסיבה העיקרית להימצאות של חולדות בבית היא מזון. הן עסוקות בחיפוש אחר מזון זמין ונוח שיאפשר להם גישה חופשית. אם מצאו בית כזה, רוב הסיכויים שיקימו מחילה בסביבה. אם חולדה מצאה לה מקום נוח לקחת ממנו אוכל על בסיס יום יומי, רוב הסיכויים שהמחילה שלה באזור.

סימנים לזיהוי חולדות בבית

  1. רעשים בלילה: אם אתם שומעים רעשים בלילה של משהו זז או מתרוצץ לכם בבית, מומלץ לשלול נוכחות של חולדות.
  2. כרסומים: אם התעוררתם בבוקר ומצאת אוכל על השיש או במטבח שיש לו כירסומים, יש סיכוי שיש חולדה בבית.
  3. קקי של חולדות: חולדות עושות את הצרכים שלהן מיד בסוף הארוחה, כלומר אם החולדה אכלה אצלכם בבית, בהכרח יהיו גללים. מצאתם קקי של חולדות אך לא בטוחים שאכן מדובר בקקי של חולדה, שילחו אלינו לזיהוי בווטסאפ 054-3323424 ואנחנו כבר נחזור אליכם עם זיהוי וודאי.
  4. ראיתם חולדה: אם ראיתם חולדה בבית, אין כאן ספק- אתם צריכים מדביר חולדות או לוכד חולדות מקצועי שיפתור לכם את הבעיה.

לכידת חולדות באופן עצמי 

כאמור, חולדות הן חיות מאוד חכמות, לא מומלץ לנסות ללכוד חולדות באופן עצמי. הסיבה לכך היא העובדה שהחולדה חיה מאוד חשדנית, אם תלמד את המלכודות, לא ניתן יהיה ללכוד אותה לעולם במלוכדת מהסוג הזה. הדבר מקשה בהמשך על לכידת החולדה באופן מקצועי ע"י מדביר חולדות מוסמך.  

איך לוכדים חולדות?

ישנם מספר דרכים ללכידת חולדות, מלכידה הומנית באמצעות מלכודות ידידותיות ועד לשימוש ברעלים, בכל מקרה אנו פועלים באופן שונה וכלן אין דרך אחת ללכוד חולדות. כל לוכד חולדות משתמש בשיטות שלו ללכידת החולדה, יש לוכדים שרק לוכדים חולדה אחת ויש את אלו שיציעו פתרון לטווח ארוך, באמצעות רעלים. כל לקוח צריך לשמוע את כל האפשרויות העומדות לפניו, ורק לאחר החלטתו, ניתן להחליט על אופן הטיפול המתאים.

לא כולם רוצים במותן של החולדות, ולכן יש לפעול בהתאם לדרישות הלקוח. אך שימו לב, ללא רעלים בדרך כלל אין פתרון לטווח ארוך. חולדות מתרבות בקצב מהיר, ואם היום הרחקתם חולדה אחת, אין אחריות שמחר לא תבוא חולדה חדשה. 

הדברת חולדות מקצועית ואפקטיבית

בין אם אתם גרים בבית קרקע או בניין מגורים משותף, הפתרון האידיאלי להרחקת חולדות יהיה באמצעות רעלים במעטפת המבנה. ככל שמעטפת המבנה תהיה מוגנת באמצעות רעלים, לא יהיו חולדות בתוך המבנים. פעולת הדברת חולדות נעשית באמצעות תיבות האכלה בטיחותיות לאדם והסביבה, שמכילות בתוכן רעלים. החולדות נכנסות לתוך התיבה אוכלות מהרעל ויוצאות לדרכן. הרעל מתחיל להשפיע על החולדה כעבור יומיים שלושה, החולדה מתחילה להרגיש חולה וכעבור 5-8 ימיים מתה. את תיבות האכלה יש לבקר אחת לשבועיים, חודש או רבעון, תלוי במקרה ובמבנה. התיבות צריכות להיות עם רעלים תמיד, וכך התוצאה תשמר לאורך זמן.

 

למידע נוסף בקרו באתר החברה זיסמן הדברות: https://www.zisman-hadbarot.co.il/

לייעוץ חינם ללא התחייבות בטלפון: 054-3323424