רכב ספורט - נשים רגע את הביטוח בפרונט

מכוניות ספורט הן מוצר נחשק, שלעיתים לא מתיחיחסים להיבטים הביטוחיים שלו. בכתבה הבאה נבחן את רכב הספורט מהזווית הביטוחית ונסביר מה חשוב לדעת על כך

חדשות כיפה תוכן שיווקי 26/04/22 12:39 כה בניסן התשפב

רכב ספורט - נשים רגע את הביטוח בפרונט
צילום: pixabay

לכל רכב חשוב להתאים את ביטוח הרכב המתאים לו. כך גם לגבי מכונית ספורט, או רכב משופר עם ביצועים מיוחדים, שמתנהג שונה על הכביש מרכב SUV, פרייבט או רכב פנאי שטח. בכתבה הבאה נבחן את רכב הספורט מהזווית הביטוחית ונסביר מה חשוב לדעת על כך.

מהו רכב ספורטיבי?

לפני שניגש אל הביטוח של רכבי ספורט, חשוב להגדיר מהו רכב ספורט. מדובר במכונית בעלת מבנה שונה למדי מזה של המכונית המשפחתית הסטנדרטית או מזה של רכב SUV או קרוסאובר.

למכונית הספורטיבית מבנה שטוח ונמוך שמאפשר לה להאיץ למהירויות גבוהות בקלות. היא עשויה לרוב מחומרים קלים יותר מאלו של מכוניות אחרות, כמו אלומיניום או סיבי פחמן. הרכב הספורטיבי מאופיין לרוב בשני מושבים קדמיים בלבד עם שתי דלתות בהתאם. תא המטען שלו גם הוא מזערי אם בכלל קיים.

בנוסף, המנוע של מכונית ספורטיבית הוא מה שנקרא מנוע משופר. כלומר מנוע עם כמה עשרות כוחות סוס יותר בהשוואה למכוניות אחרות. מדובר גם במנוע רועש יותר שבהחלט תופס את נוכחות הנוסעים האחרים בכביש.

בטיחות קודמת לביטוח

רכבי ספורט הם רכבים מנקרי עיניים, וקשה להתעלם מהם כשהם חולפים בכביש. ממש אפשר לראות כיצד המבט נודד עם קצב התקדמות המכונית. בהתאם לכך, מדובר במכוניות שנחשבות לגניבות יותר בהשוואה לרכבים רגילים, והסיכון הגבוה מתורגם מיידית לביטוח יקר יותר.

גם באלמנט הבטיחותי, מכוניות ספורט נחשבות לקטגוריה רגישה למדי. המבנה הקל שלהן בא על חשבון היציבות והביטחון על הכביש, ועל כן בשביל לנהוג בבטחה במכונית ספורט יש להיות נהג מנוסה ומיומן. עם ביצועי כביש משופרים, נדרשת גם אחריות גדולה יותר.

לכן עוד לפני הניסוח של הפוליסה עצמה, חשוב להיות מודעים להיבטים אלו של רכב הספורט ולדאוג להימצאותן של מערכות הבטיחות הרלוונטיות ברכב, שישמרו עליו ועל הנוסעים בו: מערכת בלמים איכותית, אזעקה, נורות, וכיוצא בזה.

סעיפים מיוחדים והמחיר שלצידם

פוליסת הרכב של מכונית ספורט, או של רכב עם ביצועי מנוע משופרים, דורשת הכנסה של סעיפים מיוחדים שמתייחסים לסוג הרכב ולסיכון הנוסף שהוא נושא בחובו. לפיכך, מכוניות ספורט הן לא רק יקרות יותר בעת הרכישה, אלא גם בביטוח הרכב. הפרמיה של ביטוח רכב ספורט עשויה להיות גבוהה בעשרות ומאות אחוזים מזה של הרכב המשפחתי הרגיל. כמו כן, גם ההשתתפות העצמית בעת הפעלת הביטוח תהיה גבוהה יותר.

יש לבדוק באופן פרטני

בשונה מדגמים סטנדרטיים, כאשר מדובר על מכוניות ספורט ייחודיות, יש לבדוק אותן באופן ספציפי לפני שחותמים על חוזה הביטוח. אנשי מקצוע מטעם חברת הביטוח בודקים את הרכב באופן פרטני ומוודאים האם בכלל ניתן לבטח אותו בהתאם לתנאי החברה.

כך למשל, סוגיה מרכזית שעלולה לגרום לחברות הביטוח לפסול את הרכב, היא חלקי החילוף שלו. באופן טבעי, חלקי החילוף של רכבי ספורט נדירים יותר מאלו של מכוניות רגילות, ולעיתים לא ניתן למצוא אותם בארץ. כאשר זה המצב, חברות הביטוח עלולות שלא לבטח כלל את המכונית.

מה עוד כדאי לבדוק?

לא רק זמינות חלקי החילוף רלוונטית לשאלת הביטוח של רכב הספורט. חשוב לבדוק האם ישנם בארץ מוסכים מורשים שיכולים לטפל במכונית בעת הצורך. בנוסף, יש לוודא האם חברת הביטוח מעניקה שירותים חיוניים במקרי חירום: אספקת רכב חלופי הולם, החלפת צמיג וכיוצא בזה. רכב ספורט הוא לא רק רכב שעונה על צורך פרקטי, אלא תחביב אקסטרימי ומרגש, ובהתאם לכך גם הביטוח שלו.