6 ארגונים מומלצים לתרומת קמחא דפסחא

קִמְחָא דְפִסְחָא (מארמית: קמח לפסח, כלומר קמח להכנת מצות, נקרא גם בשם "מעות חיטין") היא מגבית צדקה מיוחדת הנהוגה לקראת חג הפסח, במסגרתה אוספים כסף או מזון על מנת לחלק לעניים לקראת פסח. אספנו עבורכם מספר המלצות לתרומה בקליק

חדשות כיפה תוכן שיווקי 13/04/22 13:03 יב בניסן התשפב

6 ארגונים מומלצים לתרומת קמחא דפסחא
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

קרן אחד לאחד

השותפים שלכם לעולם התורה: האברכים שמאירים את העיר. מתן התרומה לאברכים של קרן אחד לאחד היא הכרה בשליחותם כלומדי תורה למען כל עם ישראל וסיוע להמשך שקידתם במהלך כל ימי השנה, ובמיוחד לקראת ימי הפסח המתקרבים: "האברכים מרגישים את זה, הם לא באים כנזקקים, הם באים כשותפים".

המיוחד 'בקרן אחד לאחד' הוא שהתרומה הניתנת להם לצורך האברכים לומדי התורה, מרגישה כתרומה שמגיעה באמת למי שראוי לקבלה. תרומה שבאה מתוך תפיסה שאנחנו כציבור רוצים שתהיה בקרבנו תורה גדולה ותלמידי חכמים ורוצים להיות שותפים כדי לגרום לזה לקרות. לגרום לעולם התורה להתפתח.

הסיוע והתמיכה לאברכים נדרשים כל ימות השנה, אבל כמה ימים לפני חג הפסח ומתן הקמחא דפסחא, מגיעה לפתחכם האפשרות לתת תמיכה וסיוע לאנשים המקדישים חיים לתורה וללימודה. קרן "אחד לאחד" הוקמה על מנת לסייע לעמלי תורה במוסדות תורניים לאומיים, ולתמוך במשפחות נזקקות מהציבור הדתי לאומי. הקרן הינה כתובת ואוזן קשבת לצרכי הציבור הדתי לאומי ומעוניינת בבניין התורה ולומדיה. זאת ההזדמנות להיות שותפים.
לחצו כאן לתרומה
 

עמותת אפרת

מאז הקמתה בשנת 1977 סייעה אגודת אפרת ללמעלה מ-80 אלף נשים שביקשו לשמור את הריונן אך לא קיבלו תמיכה בנושא מסביבתן הקרובה. בכל יום פונות ל"אפרת" עשר נשים בממוצע המבקשות לבחור בהריון, על אף ההפתעה שהביא עימו, ומחפשות אוזן קשבת ותמיכה בבחירתן.

"אפרת" מעניקה לאם המתלבטת תמיכה כלכלית לאחר הלידה הכולל ציוד לתינוק, חבילות חודשיות עם טיטולים, מזון ועוד. כמו כן לאחר הלידה מציעה האגודה ליווי והכוון תעסוקתי, עזרה במיצוי זכויות והשתתפות בתשלום למעון לאימהות החדשות המעוניינות לחזור למעגל העבודה.
לחצו כאן לתרומה
 

לקט ישראל - בנק המזון הלאומי

2.5   מיליון טון של מזון מושלכים בישראל בשנה, כאשר 2. 1 מיליון טון מתוכם ראויים למאכל וניתנים להצלה. מודל הפעילות של לקט ישראל מאפשר להפוך את עודפי המזון האיכותיים של האחד, למזון ובטחונו התזונתי של האחר, שידו אינה משגת.

מדי יום אוסף הארגון עודפי מזון טריים ומזינים ממגוון מקורות: תוצרת חקלאית משדות, מטעים ובתי אריזה, מזון מבושל מבתי מלון, מהסעדה מוסדית, מצה”ל ועוד. את המזון מוביל הארגון ל 246,000 נתמכים באמצעות 330 עמותות וארגונים שותפים בכל רחבי הארץ.

עשרות אלפי מתנדבים בשנה עוטפים את לקט ישראל ברוחב לב. זהו מערך מתנדבים שאוסף, קוטף, אורז ומחלק מזון בזמנו החופשי.  עם התפשטות נגיף הקורונה, התמודד לקט ישראל עם שינויים בפעילותו: תרומות המזון המבושל פסקו באחת, תרומת התוצרת החקלאית עלתה באופן משמעותי, הנזקקים מרותקים לביתם, המתנדבים ביטלו את הגעתם. את כל אלו ליוותה עליה חדה בדרישת הציבור לסיוע. מתוך הבנה כי המציאות עמה מתמודד הארגון השתנתה ועל מנת שלא לפגוע בנזקקים התלויים בו, התאים הארגון באופן מידי את עבודתו למציאות החדשה: עבר לרכש ארוחות מבושלות והעמיד מערך עובדים ומתנדבים לחלוקתן לבתים, הגדיל את המערך הלוגיסטי כדי לאסוף את כל התוצרת החקלאית והרחיב את שיתופי הפעולה כדי להעביר יותר מזון ליותר נזקקים.
לחצו כאן לתרומה
 

עמותת מקימי

עמותת מקימי מאמינה ביכולת של כל משפחה ומשפחה לנהל באופן נכון ובריא את משק הבית בכוחות עצמה. העמותה מעניקה לכל פונה ללא תנאי סף - סיוע מקצועי, לצד סיוע כספי במקרים חריגים שעוזר לייצב את המשפחה ולהעמיד אותה על הרגליים - מותנה בהליך שיקום ארוך.

העמותה רואה באחריות העצמית ערך עליון ושמה את הדגש על השתתפות המשפחה בדרך להבראה כלכלית. בכלל עקרון זה יש למשפחה את החובה (והזכות) לנהל את התקציב שלה באופן מסודר, לנהל סדרי עדיפויות נכונים ולא להשתמש בכספים שאין לה. לדוגמא- משפחה ששקועה בחובות תודרך באופן כזה שיש להימנע מהלוואות ומתשלומים, ולצמצם את השימוש בכרטיס האשראי. עקרונות אלו מועברים באמצעות ידע וניסיון פיננסי רב, ומתן כלים ואופני פעולה שונים, ליצירת שינוי אמיתי. תרומת קמחא דפסחא דרך מקימי תעזור למשפחות רבות. בהמלצת רבני הציונות הדתית.
לחצו כאן לתרומה

 

 

עמותת יד יפתח

עמותת ''יד יפתח'' פועלת ומסייעת בכל ימות השנה לנזקקים, חולים, קשישים, ניצולי שואה, חיילים בודדים, עולים חדשים, יתומים, אלמנות ומשפחות מעוטי יכולת, ע"י מתן סיוע בסלי מזון, ביגוד והנעלה, קידום ילדים ובני נוער בסיכון ועוד.

כמידי שנה ובפרט עקב יוקר המחיה שלא מפסיק לעלות - טרם החגים העמותה מקבלת פניות רבות נוספות ממשפחות שנקלעו למשברים כלכליים המתקשות לקיים את החג כראוי.

למטרה זו הקימו בעמותה את קמפיין גיוס התרומות באתר העמותה, באמצעי התקשורת, וברשתות החברתיות בו נרתמו כל עמך בית ישראל לעזור ולסייע לנזקקים שיוכלו לסעוד את ליבם ברווח ובשלווה.
לחצו כאן לתרומה
 

אש"ל חב"ד

באשל חב"ד נערכים לליל סדר עם פליטי אוקראינה - מאות מתחמי "ליל הסדר" ברחבי הארץ
בתקופה האחרונה עמלים בארגון אשל חב"ד, ארגון החסד הגדול בישראל - מבית כולל חב"ד - על הסיוע לפליטים היהודיים מהקהילות באוקראינה, שנוחתים בשבועות האחרונים בישראל. כחלק מהסיוע הראשוני קיבלו הפליטים מזון וצרכים בסיסיים שסייעו להם בקליטתם הראשונית בארץ. כעת, לקראת חג הפסח הקרוב - נערכים בארגון לקיום ליל סדר נרחב וראשון מסוגו בישראל, בו יקיימו הפליטים את ליל הסדר עם קהילותיהם, איש איש ומקומו.

בבית האריזה במישור אדומים עובדים במרץ בימים האחרונים על הכנת הארוחות ואריזתן, זאת במקביל לארגון מתחמי האירוח ברחבי הארץ, הכשרתם והנגשתם לקהילות פליטי אוקראינה.
הרב מנדי בלוי, יו"ר אשל חב"ד: "אנחנו מתכוננים מסביב לשעון לאירוע המורכב והגדול הזה, ומכינים הכל כדי לאפשר גם בליל הסדר וגם במהלך חול המועד ושביעי של פסח - שהות נעימה וטובה בישראל. אין מרגש יותר מ"כל דכפין ייתי ויכול" כל מי שרוצה יבוא ויאכל, ובפרט לאחינו הפליטים מאוקראינה".
לחצו כאן לתרומה