לקט ישראל בימי שגרה

לאחרונה הציל לקט ישראל כ- 1.7 מיליון ארוחות מבושלות מבסיסי צה"ל, בתי מלון, חברות הסעדה ועוד, וכ-25 אלף טונות ירקות ופירות שנאספו כתרומת עודפים מחקלאים. עודפי המזון הועברו ל-223,000 נזקקים מדי שבוע, באמצעות כ-263 עמותות בכל רחבי הארץ

חדשות כיפה תוכן שיווקי 09/03/22 15:50 ו באדר ב'

לקט ישראל בימי שגרה
צילום: לקט ישראל

לקט ישראל הוא ארגון הצלת המזון הגדול בארץ, המפעיל כיום מרכז לוגיסטי גדול, מעסיק למעלה מ-100 עובדים ועשרות אלפי מתנדבים. בשנת 2021 הציל לקט ישראל כ- 1.7 מיליון ארוחות מבושלות מבסיסי צה"ל, בתי מלון, חברות הסעדה ועוד, וכ-25 אלף טונות ירקות ופירות שנאספו כתרומת עודפים מחקלאים. עודפי המזון הועברו ל-223,000 נזקקים מדי שבוע, באמצעות כ-263 עמותות בכל רחבי הארץ. בקרב האוכלוסיות המקבלות את המזון המוצל אין גישה סדירה למזון בריא, ידע ומודעות בנושאי תזונה נבונה והשפעתה על הבריאות.

מי שהבין את הפוטנציאל הטמון באובדן והצלת המזון כבר לפני 19 שנה היה ג'וזף גיטלר. ג'וזף עלה לישראל בספטמבר 2001, בשנת 2003 נחשף לדו"ח הביטוח הלאומי שחשף בפניו את כמות האנשים העובדים קשה מאוד למחייתם, אך נותרים מתחת לקו העוני. ג'וזף, אשר מאמין בהזדמנות שווה לכל, החליט שהוא חייב לעשות מעשה. מדי לילה, בעזרתם של מתנדבים שמספרם הלך וגדל, אסף את התבשילים שנותרו בסופם של ימי העבודה במוסדות ובארגונים שונים באמצעות מכונית הסובארו הפרטית שלו. את המזון שמר ומיין במקררים שהוצבו בחנית ביתו ומשם העבירו לעמותות שחילקו אותו לנזקקים. כשלא ניתן היה לנהל את היקפי הפעילות מחניית ביתו, הקים ג'וזף את הארגון במטרה להציל מזון מאובדן, למנוע בזבוז ולמגר את בעיית חוסר הביטחון התזונתי.

ג'וזף מקדיש את חייו לצדקה, חמלה ונתינה. הוא חי את חייו תוך תחושת מחויבות אישית לתיקון עוולות חברתיות. באמצעות רשת של יוזמות להצלת מזון מצליח ג'וזף להגשים את חזונו ולסייע לעשרות אלפי אנשים הנאבקים ברעב מדי שבוע, באופן שנותן להם ערכים מוספים החוצים את תחום הביטחון התזונתי. הוא שם לנגד עיניו את צרכי האחר, פועל ללא לאות להשגת המטרות והיעדים שהציב ואינו מאפשר לא לעצמו ולא לעובדי הארגון לשקוט על השמרים.

בתקופת החגים עמותות הסיוע חוות תמיד עליה בדרישה לסיוע במזון, אבל מאז החל המשבר העלייה נמשכת ונמשכת, ולא פוחתת, לא לפני החגים ולא אחריהם. רבים שלא חשבו שימצאו עצמם תחת ההגדרה "נזקקים" או "חסרי ביטחון תזונתי", נכנסו לסטטיסטיקה העגומה של הביטוח הלאומי. משבר הקורונה הפך למעשה לשגרה החדשה, בה אנחנו מנסים לשקם חברה חבולה ופצועה כלכלית ונפשית, שכמות הנזקקים גדלה בה משמעותית.

השנה, תורמים מתנות לאביונים באמצעות לקט ישראל (באישור רבנים ובפיקוח על מנת לצאת ידי חובת נתינת "בו ביום". בזכותכם, הרבה יותר משפחות יזכו לשמוח בפורים.