ניסיונם של אחרים הוא כלי הנשק החזק ביותר נגד חוסר הוודאות

התובנות שתקראו בשורות הבאות הם פרי העמל של אלה שהיו בכאוס הכלכלי והצליחו לצאת משם

חדשות כיפה גלעד נוימן 13/02/22 17:13 יב באדר א'

ניסיונם של אחרים הוא כלי הנשק החזק ביותר נגד חוסר הוודאות
מקימי, צילום: ללא

בשביל לייצר פורמט אחיד הכללים יוגדרו כעשה ואל תעשה, ולא זה לא עשרת הדיברות למתנהל הכלכלי פשוט כי יש כבר מלא מפרסמים ברשת שעשו קופה מהכותרת הזאת וגם את עשרת הדיברות אנחנו משאירים עם אינטרפרטציה דתית.

בעמותת מקימי כבר עשר שנים דואגים לכוון ולייעץ למשפחות מניסיונם העשיר. 

בעמותת מקימי -כל משפחה מתקבלת  - קבלת משפחות ויחידים ללא תנאי סף. יש להם את אנשי המקצוע מהמדרגה הראשונה מלווי המשפחות הם אנשי מקצוע מהמדרגה הראשונה, כלכלנים רואי חשבון ועוד.

לעמותת מקימי סניפים ברחבי הארץ מהצפון ועד הדרום, יכולת ליווי ותמיכה מהרגע שהמשפחה מגיעה ועד שמסוגלת לעמוד לבד על הרגליים.

עשה:

  1. בנו תקציב- בנאלי ידוע ומוכר אבל למרות הכל מעט מדי משפחות יושבות, כי זה יותר נוח מלעמוד, ובונות את התקציב החודשי, שנתי או תלת שנתי שלהם. התקציב הוא הכלי התכנוני הטוב ואולי גם היחיד. בשביל לבנות תקציב לא צריכים לסיים תואר ראשון בכלכלה עם התמחות בשוק ההון (למרות שזה אף פעם לא מזיק). כל מה שצריך הוא דף ועט וקצת יוזמה ומוטיבציה פנימית. 
  2. הכירו את המצב הכלכלי שלכם- הדואר שמגיע אליכם ולרוב יש בו חשבון חשמל, פירוט של תשלום כרטיסי אשראי וחשבון הבנק. אז אולי זה לא כיף גדול לראות מספרים באדום ואתם יותר אוהבים מספרים ירוקים, אבל אין מה לעשות, בשביל לדעת איפה אתם עומדים מבחינה כלכלית זה יותר מרצוי לפתוח את התיבה, להציץ פנימה ולפתוח את מכתבי האהבה של הבנק ושאר הגופים הכלכליים שאיתם אתם עומדים בקשר ארוך טווח. 
  3. חסכו חכם- לעשות חסכון זה החלום המתוק של כל משפחה ישראלית, חסכון שבו הם יוכלו ביום מן הימים לקנות בית ברחובות ירושלים או סירה קטנה שיהיה אפשר לשוט איתה עד לאיים הבלארים (זה בסדר גם לי לא היה מושג שזה קבוצת איים ליד ספרד). אבל מה לעשות שבשביל זה נדרש לחלק מהמשפחות לחסוך בערך חצי מההכנסות בכל חודש או לחיות ולחסוך עד גיל 223 שזה קביל אם אתם חיים לפני המבול. חסכון חכם הוא חסכון הגיוני כזה שתוכלו לעמוד בו וגם תוכלו לממש יעדים ראליים בעתיד הנראה לעין. 

לתרומות לעמותת מקימי - לחצו כאן

לא תעשה:

  1. אל תלוו- באופן כללי הימנעו מהלוואות, כי לחיות מהלוואות זה בעצם לחיות את ההווה על חשבון העתיד. אבל יותר מזה אל, פשוט אל תלוו מגופים לא מסודרים, כאלו שבמקום לפנות לבית משפט אם חס וחלילה לא שלמתם בזמן, פונים לשני גברים בעלי מסת שריר גבוה ומתק שפתיים שהלך ונעלם עם השנים. תתחייבו שאם עברתם את השורה הזאת לא תפנו אליהם, בסדר? באמת אני ממש מבקש… אתם לא יודעים איך זה נגמר בסוף וכשהם באים הם לא השליח של זר פור יו עם עציץ נחמד לשבת. 
  2. לא תחרוגו- קבעתם תקציב של הוצאות והכנסות, בניתם אותו ככה שגם תדעו מה הולכות להיות ההוצאות ברמה שנתית, נפלא. כל מה שנשאר לכם מעכשיו הוא לא לחרוג מהתקציב. בתכלס זה לא נשמע כל כך נורא ובאמת זה לא כזה נורא אבל פתאום נופליות כל מיני התחייבויות שונות ומשונות שגורמות לנו לחרוג בקטנה מהתקציב רק החודש, כי זה רק 200 ש"ח, זה לא ישפיע בכלל….
  3. אז זהו שזה כן ישפיע, ולא רק במובנים המספריים אלא בעיקר ביחס שלכם לתקציב. התקציב צריך להיות "האורים ותומים" באינטרפטציה הדתית של המושג.
  4. אל תתייאשו- המון משפחות שנמצאות במצבים כלכליים מורכבים לא מגיעות לתהליך, וזה לא בגלל שאנחנו לא נחמדים מספיק או לא מציעים תה בכניסה (על קפה אי אפשר להתחייב זה תלוי במצב החלב במשק). לא מעט משפחות פשוט לא מאמינות שאפשר לשנות, שהחיים יכולים להראות אחרת, שהבנק לא חייב להיות אויב לפחות לא כזה שצריכים לפחד מכל טלפון שלו. בשביל ליצור שינוי צריכים כח רצון והמון אמונה שבאמת אפשר אחרת. נכון שבשלב הראשון קשה להאמין אבל כשמתחילים לצעוד בשביל, מגלים שאפשר גם אחרת. זה יכול לקחת כמה חודשים ואולי אפילו שנים אבל השינוי בוא יבוא לא יאחר. 

בזכות האחדות של המלווים שלנו בכל סניפי מקימי ברחבי הארץ שעמלים יום ולילה לשקם משפחות במשברים קשים מאוד. 

בזכות הלחימה של כל משפחה, רווק ורווקה, זוג צעיר, משפחות ברוכות, אזרחים וותיקים ועוד אוכלוסיות שפונות אלינו – ונלחמות מול המשבר ומול הקושי. 

בזכות הערבות ההדדית שלכם, בזכות כל תורם ותורמת שבחרו ללא כל תמורה להעניק לנו את היכולת להעביר תהליך שיקום אינטנסיבי לאלפי משפחות בישראל.

עשור של חסד, יחד אתכם – תורמים יקרים. מי ייתן ונוכל לסייע גם בעשור הבא לכל משפחה, ואדם שיפנה אלינו לקבלת עזרה. ללא תנאי סף וללא בירוקרטיה - צוות מקימי ערוך ומוכן לעשור הבא.