תינוק חדש? מזל טוב! בואו להודות על הטוב

דווקא כאשר אנחנו מאושרים מאוצר חדש שהצטרף למשפחה, מכון פוע"ה מציעים לתרום כדי לסייע למי שעדיין מחכה לאוצר שלו

חדשות כיפה תוכן שיווקי 10/02/22 10:39 ט באדר א'

תינוק חדש? מזל טוב! בואו להודות על הטוב
צילום: מוטי לוריא, מכון פוע"ה

בימים עברו קורבן יולדת היה חלק משמעותי מן ההודאה על הטוב של לידת תינוק בריא והצטרפותו למשפחה המאושרת. כיום עדיין נפוץ המנהג לתרום לצדקה סכום שווה ערך לצדקה, כזכר למצווה. בימים אלו מציעים מכון פוע"ה להוסיף קומה מעל למנהג ולהעניק לרך הנולד "תודת לידה", תרומה על שמו שתסייע למתמודדי פוריות במסע שלהם ובעזרת ה' תאפשר לתינוקות נוספים לבוא לעולם.

דווקא כאשר אנו חובקים תינוק חדש ומבינים את גודל הנס שיש בכל לידה, זהו הזמן לחשוב על מי שעדיין לא הגיעו לרגע הזה. מי שנאבקים על משפחתם ועל ילדיהם בטיפולים שוחקים, ובהמתנה ארוכה. "תודת לידה" מבקשת ליצור חיבור רגשי ונפשי של הורים טריים שמבינים את גודל הרגע, מבינים את גודל המתנה, ומעוניינים "להעביר את זה הלאה".

זוהי הזדמנות עבור הורים, סבים וסבתות, או אפילו חברים להעניק לתינוק החדש מצווה ראשונה על שמו, ולזכות אותו בתרומה ובסיוע לתינוקות נוספים.

צילום: סבתא בן דוד עם איתן רגב

שגרירה של רצון טוב

מרים בן דוד, יו"ר נשים למען פוע"ה וזוכת פרס יקירת ירושלים בעקבות תרומתה הרבה לקהילה, היא מן המתנדבות במכון פוע"ה. היא מספרת שאף לפני הפעילות הייתה נוהגת לתרום לרגל הולדתו של נכד או נין, "אני מרגישה שאני צריכה לעזור לאלה שעוד לא זכו לקבל את המתנה הזאת, אז אני נותנת על כל נכד ונין תרומת תודה למכון פוע"ה, וב"ה המשפחה גדולה. בדרך כלל מבקשים תרומות לישיבות, למשפחות, לחולים וכו' והעם שלנו לרוב נענה בחיוב. אבל להבדיל כאשר נולד לי בן או נכד או נין והלב שלי אומר לי תתני תרומה למכון פוע"ה כדי לעזור לעוד זוג להיפקד ולהביא ילדים לעולם".

החשיבות של התרומה הזאת ניכרת בעיקר משום שמכון פוע"ה לא מבקש תשלום מן הזוגות המגיעים אליו. "הדבר שהכי חשוב לנו הוא שלא יהיה זוג שלא יבוא להתייעץ בגלל שיקול כלכלי". מספרת מרים, "אנחנו מחפשים לעזור לזוגות, מנסים לדאוג להם להנחות אצל רופאים וחשוב לנו מאוד לגייס כספים לטובת המפעל החשוב הזה שמסייע לכל כך הרבה זוגות בדבר המשמעותי כל כך של בניית משפחה וילדים".

המיילדות העבריות

מכון פוע"ה ידועים הן בישראל והן בעולם כמכון המשלב את המחקר הרפואי החדשני ביותר, עם המבט התורני וההלכתי, כדי ליצור עבור האדם הדתי רפואה המתאימה לערכיו ובו זמנית מקצועית ומתקדמת. עיקר הפעילות של מכון פוע"ה מתמקדת בסיוע להרחבת המשפחה, ולנושאי פוריות ובריאות האישה. עד כה היה מכון פוע"ה סייע להבאתם לעולם של מעל 121,000 תינוקות.

הרב מנחם בורשטין, ראש מכון פוע"ה, מבטא את רוח הדברים אך במבט רוחני של כלל ישראל, "לפי תפיסת עולמנו, אדם שמבקש ומתפלל לבורא עולם על צורך כלשהו, עליו לעשות מעשה למען הפרט והכלל. כך יוצא שמתוך החסד שעשה הוא מבקש טובה מהשם ואינו מבקש מתנת חינם. ואם החסד שהוא עושה קשור לתחום בקשתו הדבר מעצים את הקשר לנפשו. כל הפרויקט הזה אומר 'תודה הקדוש ברוך הוא על המתנה הנפלאה שנתת לי וכעת אני ממשיך את זו הדרך'".

באמצעות התרומות מכון פוע"ה פועל כדי לקדם פעילות כמו השגחה הלכתית בטיפולי פוריות שמטרתם לוודא ששום טעות אנוש לא תגרום לבעיות בייחוס, מרכז למידה ומחקר המפרסם חדשות לבקרים מחקרים בנושאים הנוגעים לבריאות האישה. ימי העיון של פוע"ה גם הם משמשים כמרחב מקשר בין טובי המומחים והרופאים לבין רבנים, מתוך אמונה שהקישור הזה יאפשר הן רפואה טובה יותר והן פסיקה מחוברת למציאות הרפואית. כל זאת בברכת גדולי הפוסקים.

עמיחי רמר, מנכ"ל מכון פוע"ה, "הקמת משפחה מאפשרת לאדם להיות שלם, והלידה של נשמה חדשה מחברת את ההורים אל הכלל ואל הנצח. לאחר כניסתי לניהול המכון זכיתי להכיר מקרוב את הרב מנחם בורשטין, ראש המכון, את הרבנים ואת הצוות. בימים אלו אנו יוצאים בקריאה לכל אחד ואחת לשאת מבטם מתוך התודה ולסייע למי שמתפלל להיפקד ולהיות חלק מהנצח הישראלי הכביר בתרומת 'תודתלידה' למכון פוע"ה".

לפרטים נוספים והשתתפות ב"תודת לידה" של מכון פוע"ה.

Additionally, paste this code immediately after the opening tag: