היועץ המשפטי ישלים את מה שלא הצליחו לעשות הפורעים בשומר החומות?

המכינה הקדם צבאית בלוד שעלתה לכותרות בחודש מאי האחרון כשהוצתה ונבזזה על ידי פורעים במהלך אירועי "שומר חומות" ניצבת כעת בפני אתגר חדש - "ביטול ההקצאה על המבנה מטעם עיריית לוד"

חדשות כיפה תוכן שיווקי 09/02/22 10:43 ח באדר א'

היועץ המשפטי ישלים את מה שלא הצליחו לעשות הפורעים בשומר החומות?
הצילו את ספר התורה מהמקום, צילום: המכינה הקדם צבאית בלוד

לאחר אירועי שומר החומות החליטו בהנהלת המכינה הקדם צבאית בלוד שהדרך הטובה ביותר לנצח את המערכה היא להוסיף קומה ע"י הרחבת המתחם, והגברת קול התורה במקום. בית המדרש שהוצת שופץ וחודש, רחבת המתחם שודרגה ובינוי הפנימיות החדשות וחדר האוכל הולכים ומושלמים.

מגבירים את קול התורה בעיר

מגבירים את קול התורה בעיר צילום: המכינה הקדם צבאית בלוד

בואו להיות שותפים בהמשך הבינוי של מכינת מעוז בלוד

אבל כנראה שלא לכולם המענה הציוני הטריוויאלי בא בטוב. בעקבות תלונה שהגיעה לעיריית לוד נשלח מכתב התראה להנהלת העמותה ולמנהלי המכינה הקדם צבאית בעיר מלשכת היועץ המשפטי של עיריית לוד בו מובאות טענות כי לכאורה בוצעו בנכס שהוקצה לעמותה עבודות טעונות היתר ללא היתר בניה מתאים וזאת על אף צו הפסקה מנהלי שהוגש לעמותה לפני כחצי שנה.

במכתב המלא ממשיך יועמ”ש עיריית לוד לקבול על הפרת ההסכמים לכאורה ואף כותב כי “אין הדעת סובלת מצב בו עמותה שקיבלה נכס עירוני איננה ממלאת אחר תנאי החוק (…) ומהווה הפרת הסכם ההקצאה ועילה לביטולו", לאור כל זאת מבהיר היועמ”ש כי "באם לא תבוצע הדרישה (להריסת הבינוי שלא על פי ההסכם) תפעל העירייה לסיום פעילות העמותה בנכס באופן מיידי ולביטול הסכם ההקצאה".

צילום: המכינה הקדם צבאית בלוד

מהנהלת המכינה נמסר "כי לא ייתכן מצב בו מי שלא הצליח למחוק את המקום בדרכים אלימות יצליח לעשות זאת באמצעות חליפה ועניבה (...) מובן לכל שמדובר ברדיפה פוליטית של הקמים עלינו. העמותה עומדת בתנאי ההקצאה ביצעה עבודות פנים שלא ידעה כי טעונות היתר ולאחר שהובהר הדבר הגישה בקשה להיתר כנדרש שנידונה בימים אלה".

המכינה נמצאת כיום לקראת השלמת הבינוי ובצמיחה אדירה שמהווה נקודת ציון בהכרעת המאבק שהחל בימי שומר החומות וזקוקה לסיוע שלכם. 

מוזמנים להיות חלק ולסייע למכינה להשלים את הבינוי.