יום גוש קטיף במערכת החינוך: צפו בציורי התלמידים

בתי ספר רבים והמוני תלמידים ציינו את יום מורשת גוש קטיף בפעילויות שונות בכיתות, ובמשדר מיוחד של מרכז מורשת גוש קטיף בניצן | מוכי בטר מנהל המרכז: "גוש קטיף נותר רלוונטי בשיח הישראלי. הרוח החלוצית והעוצמות לא נעלמו"

חדשות כיפה תוכן שיווקי 24/01/22 16:35 כב בשבט התשפב

יום גוש קטיף במערכת החינוך: צפו בציורי התלמידים
יום גוש קטיף במערת החינוך | , צילום: בית ספר נחלת בנימין

מאות בתי ספר ועשרות אלפי תלמידים ציינו את יום מורשת גוש קטיף שחל היום (ב') בפעילויות שונות בכיתות, ובמשדר מיוחד של מרכז מורשת גוש קטיף בניצן. לקראת היום ובשל מצב התחלואה בארץ הכינו במרכז קטיף מערכי שיעור דיגיטליים, קובץ של סרטים וסרטונים ואף משדר מיוחד שחולק לתלמידי היסודי ותלמידי תיכון. 

בכ"ב בשבט 1977 אוזרח היישוב הראשון בגוש קטיף, נצר חזני. כדי להנגיש את סיפור גוש קטיף לתלמידים בישראל הוחלט לציין את התאריך במערכת החינוך והוא מופיע בחוזר המנכ"ל. כמידי שנה מוביל מרכז מורשת גוש קטיף בניצן שורה של מערכי שיעור, דפי עבודה, סרטונים ועוד על מנת להנגיש את הנושא ולהקל על המורים כדי להעביר את התכנים. בנוסף עלה משדר מיוחד.

יום גוש קטיף במערת החינוך |

יום גוש קטיף במערת החינוך | צילום: בית ספר מוריה


במרכז קטיף התרגשו לקבל ממאות בתי ספר תמונות של מיזדורונות עם תמונות היישובים שנעקרו, דפי מידע על הקהילתיות חיי התורה והחקלאות.

מוכי בטר מנהל המרכז: "אנחנו שמחים שמאות בתי ספר יסודי ותיכונים, ישיבות ואולפנות עדיין מספרות את סיפור גוש קטיף. את חיי הגוש, הקהילתיות, התורה החיבור לאדמה. השנה מדובר באתגר גדול בגלל הקורונה אבל שוב למדנו שהשיח סביב גוש קטיף רלוונטי בחברה הישראלית. העוצמות והחלוציות שאפיינה את אנשיו לא נעלמה והיא מצפן גם היום".

צילום: בית ספר מוריה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן