מתכננים לקנות רכב מיד 2? 7 טיפים שיסייעו לכם לעשות זאת בהצלחה

מחפשים רכב למכירה? אם אתם מעוניינים לרכוש רכב מיד 2, להלן מספר טיפים ישימים אשר יסייעו לכם להשלים את הרכישה בצורה המהירה והטובה ביותר

חדשות כיפה תוכן שיווקי 16/01/22 18:40 יד בשבט התשפב

מתכננים לקנות רכב מיד 2? 7 טיפים שיסייעו לכם לעשות זאת בהצלחה
צילום: נתי שוחט/פלאש90

טיפ 1 – להבין מה אתם בדיוק מחפשים

בכדי לסלול לעצמכם את הדרך לעבר הרכב אשר יענה על מלוא הצרכים שלכם – קיימת חשיבות גבוהה שבשלב הראשון תבינו מהם אותם הצרכים.
מה התקציב אותו אתם מקצים עבור המטרה? איזה סוג רכב אתם מבקשים לקנות? מאיזו יד? איזו שנת ייצור? מה חשוב לכם באבזור של הרכב? וכל פרט רלוונטי אחר.
ההמלצה היא להעלות את כל הבקשות על הכתב ולנסות למקד את החיפוש אך ורק ברכבים אשר יכולים להיות רלוונטיים. 

טיפ 2 – לנצל את כל אפשרויות החיפוש המוצעות

עידן האינטרנט מעמיד לרשותנו לא מעט כלי חיפוש אחר רכב למכירה – וההמלצה היא לנצל כמה שיותר מהם על מנת להעלות את הסיכויים למציאת הרכב המתאים.
בין היתר, ניתן להשתמש בלוחות מכירת רכבים, ברשתות החברתיות, באתרי יד 2 ובכל פלטפורמה אחרת אשר יכולה להתאים עבור אותה המטרה.
כמובן, שאם אתם שוקלים גם את האפשרות של טרייד אין, כדאי לבדוק בצורה מעמיקה גם את האפשרות הזאת, אשר יכולה להוות כבחירה הנכונה.

טיפ 3 - לבדוק מי המוכר

אז זה אומנם נכון שבהליך רכישת רכב 2, אנחנו נוטים להתמקד יותר בבדיקת הרכב ופחות בבדיקת המוכר. יחד עם זאת, גם לשאלה מי המוכר יש השפעה רבה על הקניה.
כאשר בודקים את המוכר, יש לבדוק אם הרישום בתעודת הזהות תואם את הרשום ברישיון הרכב.
יש לבחון בצורה מעמיקה את רישיון הרכב – יש לבחון פרטים כמו מספר הבעלויות (כולל מה שכתוב בספחים). יש לבדוק נתונים כמו: דגם, נפח, שנת ייצור ועוד.. דגש נוסף נוגע לשאלה אם הרכב משועבד. 

טיפ 4 - לבדוק את הרכב

ההמלצה היא להגיע ולראות את הרכב באור יום, על מנת שיתאפשר לבדוק את הנושא של המרכב והצבע של הרכב. כדאי לחפש תיקוני פחחות, סימני חלודה ועוד..
יש לבחון את פנים הרכב: את הריפוד, את הגומיות, את לוח השעונים ואת החלקים האחרים המהווים חלק מפנים הרכב ואשר תיקונים או שינויים בהם עלולים לגרור הוצאות כספיות גבוהות.
חשוב לבדוק גם את השלדה, את המכסה הקדמי וכמובן גם את האחורי.
מומלץ גם להעיף מבט על המנוע, לוודא שאין נזילות או שהוא לא חם מדי. 

טיפ 5 - לבצע מבחן דרך

לרוב, מבחן דרך כולל נסיעה קצרה בלבד. יחד עם זאת, במקרים רבים, אתם יכולים לגלות בעיות ברכב גם במהלך נסיעה קצרה בתוך העיר. במהלך הנסיעה, יש לשים לב לרעשים יוצאי דופן, לריחות, או לכל דבר אשר יכול להוות כסימן אזהרה לגבי תקינות הרכב. 

טיפ 6 - להקפיד על כתיבת זכרון דברים

כדאי לערוך זכרון דברים מול המוכר, כאשר, בזכרון הדברים יש להקפיד שהמוכר יצהיר פרטים לגבי: מספר הבעלים הקודמים של הרכב, לגבי תאונות וכמובן, לגבי ההסכם אשר נסגר בין המוכר לקונה. 

טיפ 7 - הגעה למכוני בדיקה

גם אם אתם סומכים על עצמכם ועל ההבנה שלכם בעולם הרכבים ועל יכולות הזיהוי שלכם של בעיות פוטנציאליות, עדיין, אין לכם את הכלים שיש במכוני בדיקה וסביר להניח שאין ברשותכם גם את הידע שיש ברשותו של בודק מוסמך – אשר במקרים רבים, יכול לזהות פגמים נסתרים שלא ניתן להבחין בהם בעין בלתי מזוינת.