האם כדאי לקנות בשמים וקוסמטיקה בזול?

רוצים להשתדרג בבושם טוב אבל לא רוצים להוציא מאות שקלים אך גם בושם זול או חיקוי לא בא בחשבון מבחינתכם? לא תופתעו לגלות שמדובר בשוק בעייתי

חדשות כיפה תוכן שיווקי 16/12/21 16:01 יב בטבת התשפב

האם כדאי לקנות בשמים וקוסמטיקה בזול?
צילום: pexels

כולנו יודעים שבושם טוב או מייקאפ טוב עולים ביוקר. אנשים שרוצים ליהנות מסוג מסוים של בושם, יודעים שעל התענוג הזה יהיה עליהם לשלם ביוקר. זאת בגלל שהבושם נחשב כמוצר יקר ערך במיוחד אם הוא שייך לחברה ממותגת ובעלת מוניטין בשוק הבשמים.

כאן אנחנו נתקלים בדילמה לא פשוטה. לא פעם אנחנו נחשפים לפרסומים שונים בדבר בשמים הנמכרים במחירי מבצע כאשר בפרסומת מבטיחים לנו כי מדובר במוצר המקורי רק באריזה שונה או בכמות אחרת. השאלה היא האם אכן אפשר לסמוך על אותם הפרסומים והאם יש מצב לתת אמון בכל אלו.

אז התשובה היא שמדובר כאן בשוק מעט בעייתי.

הבשמים הטובים באמת, לעולם לא יימכרו במחירי רצפה וגם אם יהיו עליהם מבצעים כלשהם וזה דווקא כן עשוי לקרות אך לא בדרמטיות של ממש, עדיין לא תוכלו למצוא בשמים איכותיים בחצי מחיר. אין חיה כזו בכלל וחשוב להיות מודעים לכך.

רוכלים מוכרים בשמים בזיל הזול 

מי לא מכיר את התופעה בה רוכלי רחוב מסתובבים עם מוצרים מסוגים שונים בידיהם כאשר הם מציעים בשמים בזול לצד מוצרי חשמל שונים במחירם הזויים ולגמרי לא סבירים? נדמה שכל אחד מאתנו נתקל כבר ברוכלים מהסוג הזה. המחירים שהם מבקשים הם בהחלט מפתים. אך כל מי שכבר התפתה ורכש מהם מוצר כלשהו, כבר הבין כי מדובר בסחורה שלא שווה אפילו מאית מהמחיר הזול שהרוכלים בקשו עליהם. אפשר לראות את זה בצורה בולטת יותר כאשר מתחילים להתמקח עם אותם רוכלים ומבקשים להתחמק מקנייה אצלם, או אז הם מתחילים להנחית את המחירים עוד ועוד עד שהם מגיעים לעלות כמעט אפסית ביחס למוצר אותו הם כביכול מבקשים למכור. אך מה מתברר לאחר הקנייה? מתברר כי מדובר במוצרי זבל שלא שווים דבר.

אם אלו מוצרי חשמל, הרי שהם יהיו חלשים מאוד כמעט בלי כל כוח. אם אלו בשמים, יתברר כי מדובר במוצר שלא מתחיל להזכיר את המקור. ובקיצור, זוהי שרלטנות ורמאות גם יחד.

בשמים גנובים

לעיתים מציעים הרוכלים הללו מוצרים שנראים ממש מקוריים. בשמים שנראים ממש כמו הדבר האמתי. אז אולי תופתעו לגלות כי אכן מדובר במוצר האוטנטי והאמיתי. אז מה הסוד שעומד מאחורי המחירים הזולים?

הבורות של הרוכל. הוא ככל הנראה השיג את הבשמים בדרכים לא כשרות ובגלל חוסר ידע וחוסר התמצאות הוא מוכר את הבשמים במחיר שנראה לו הוגן. אך כאמור, המותר הוא כן הדבר האמיתי והמחיר שלו אמור להיות הרבה יותר גבוה.

אז כאשר אתם מגלים בשמים יקרים מאוד הנמכרים במחירים מגוחכים, אתם חייבים לגלות ערנות ולפנות אל המשטרה. כך תוכלו אולי לסייע בתפיסת הגנב והגניבה ולעצור את הפעילות הבעייתית של הרוכל.

בשמים בדיוטי פרי

יש הרבה אנשים שקונים בשמים דווקא בדיוטי פרי. אז נכון שכדי לקנות בדיוטי פרי צריך להזדמן למקום. אך מסתבר כי רבים הם אלו שבוחרים לטוס ליעד כלשהו רק בגלל שהם רוצים לעבור דרך הדיוטי פרי.

בדיוטי פרי המחירים לא תמיד זולים למרות שהמחירים שם הם באופן טבעי נמוכים יותר. אך בכל מה שקשור לתחום הזה של הבשמים, שם הסיפור עשוי להיות ממש שונה.

בדיוטי פרי יש הרבה מבצעים והרבה הוזלות דווקא על מוצרים יקרים כמו בשמים, תכשיטים ועוד.

כך שבהחלט שווה לחשוב על קנייה של בשמים בדיוטי פרי ולהעשיר את האוסף הריחני בבית.

בכל מקרה כדאי לדעת כי כל מי שמכור לבשמים איכותיים מעיד ששווה לשלם את המחיר וליהנות מהתמורה.