השתלת שיניים – מה כולל התהליך ומהי הרמת סינוס?

לכולנו סיכויים טובים לאבד שן (או מספר שיניים) במוקדם או במאוחר, למשל כתוצאה ממחלות שיניים או חניכיים שונות, תאונה או שחיקה טבעית של מערכת השיניים המתרחשת בגילאים מתקדמים. לכן מומלץ להכיר את האפשרות של השתלת שיניים ומה כולל התהליך כיום

חדשות כיפה תוכן שיווקי 15/12/21 14:55 יא בטבת התשפב

השתלת שיניים – מה כולל התהליך ומהי הרמת סינוס?
צילום: shutterstock

במרוצת השנים האחרונות הפכה השתלת שיניים לאחת הפרוצדורות הנפוצות והחשובות ביותר בעולם רפואת השיניים, כפתרון רפואי המאפשר להתמודד בצורה מצוינת עם מקרים של אובדן שיניים, אותם חווה אחוז ניכר מהאוכלוסייה. לכולנו סיכויים טובים לאבד שן (או מספר שיניים) במוקדם או במאוחר, למשל כתוצאה ממחלות שיניים או חניכיים שונות, תאונה או שחיקה טבעית של מערכת השיניים המתרחשת בגילאים מתקדמים. לכן מומלץ להכיר את האפשרות של השתלת שיניים ומה כולל התהליך כיום, כמו גם את אחד המושגים הרלבנטיים והחשובים (אך לא כל כך מוכרים) להשתלת שיניים – הרמת סינוס.

תהליך השתלת שיניים

אז מה כולל התהליך של השתלת שיניים? נתחיל בכך שתהליך זה מבוצע לרוב (או לפחות מומלץ ביותר שיבוצע) אצל מומחה לשיקום הפה, ולא אצל כל רופא שיניים באשר הוא. מומחה לשיקום הפה מתמחה לרוב בהשתלות שיניים ושתלים דנטליים, ומומלץ לוודא כי זהו אכן המקרה לפני שאתם קובעים תור.

במסגרת תהליך השתלת השיניים, מוחדר שתל דנטלי – בורג טיטניום זעיר וחזק, אל תוך עצם הלסת. התהליך נעשה בדרך כלל בהרדמה מקומית ונמשך לרוב פחות משעה. לאחר מכן, מחכים כמה שבועות או חודשים עד שעצם הלסת מתעבה ונבנית מחדש סביב השתל, וכך למעשה קולטת אותו והופכת אותו לחלק בלתי נפרד מהגוף. בעוד השתל הדנטלי מקובע בתוך עצם הלסת מצדו האחד, צדו השני נשאר בולט מחוץ לחניכיים, במקום בו הייתה פעם השן המקורית. לאחר תקופת ההחלמה ועיבוי העצם מקבעים מבנה על גבי החלק שלך השתל שנשאר בולט מחוץ לחניכיים, ולאחר מכן מרכיבים כתר על גבי המבנה – כתר המדמה בצורה מושלמת את השן המקורית, הן מבחינת הגודל והצורה והן מבחינת הצבע והמראה החיצוני הכללי.

הפתרון המתקבל הוא שן חדשה ומושלמת לכל דבר ועניין, אשר גם מקובעת ללסת כמו שן "רגילה" ומשלימה מחדש את מערכת השיניים כמו שהייתה לפני אובדן השן.

הרמת סינוס

במידה ותתעניינו בהשתלת שיניים וודאי תיתקלו במוקדם או במאוחר במושג "הרמת סינוס". במה בדיוק מדובר?

ובכן, הרמת סינוס הוא הליך רפואי המבוצע במקרה בו עצם הלסת אינה מספיק עבה על מנת לקלוט את השתל הדנטלי בצורה טובה. במקרה זה, מעבים את עצם הלסת באמצעות חומר מלאכותי אשר נקלט בעצם ומאפשר לה לקלוט את השתל בצורה טובה.

חשוב להכיר גם כי קיימים שני סוגים של הרמת סינוס – פתוחה וסגורה. הרמת סינוס סגורה מבוצעת במקרים בהם המחסור בעצם הוא קטן יחסית, וזהו הליך יותר פשוט אשר ההתאוששות ממנו קצרה יותר. במקרים בהם קיים מחסור גדול ומהותי יותר בעצם מבוצעת הרמת סינוס פתוחה, הנחשבת למעשה לניתוח קטן. ההחלמה ממנו מעט ארוכה יותר (כחצי שנה עד שניתן להמשיך בתהליך השתלת השיניים), אך הוא מאפשר גם למי שמצב עצם הלסת שלו אינו מספיק טוב לעבור השתלת שיניים וליהנות ממלוא היתרונות של הליך מתקדם זה.

היכנסו למידע נוסף על השתלת שיניים באתר של מומחה לשיקום הפה.