מהי הדרך הטובה ביותר למציאת עורך דין?

כל אדם בישראל יזדקק לשירותים משפטיים בסוגיות מורכבות ומאתגרות בחייו. על מנת לסקור את הדרך הטובה למציאת עורך דין כיום, יצרנו קשר עם האתר "המלאך השומר"

חדשות כיפה תוכן שיווקי 15/12/21 13:36 יא בטבת התשפב

מהי הדרך הטובה ביותר למציאת עורך דין?
צילום: shutterstock

אם אתם חיים במדינת ישראל, כנראה שלפחות פעם אחת בחיים שלכם (אנחנו נקווה שאפילו לא), תצטרכו להשתמש בשירות של עורך דין מומחה שילווה אתכם בסיטואציה משפטית כלשהי. השיטות למציאת עורך דין היום הן מרובות, ולכל אחת יש את היתרונות והחסרונות שלה. על מנת לסקור את הדרך הטובה למציאת עורך דין כיום, יצרנו קשר עם האתר "המלאך השומר". האתר המלאך השומר הינו מנוע מציאת עורך דין דרך האינטרנט שמספק שירות לכל המבקש דרך האינטרנט.

בקצרה על המלאך השומר

כמו שכבר ציינו מקודם, המלאך השומר הינו אתר שעובד קצת הפוך ממה שאתם רגילים אליו כאשר אתם מחפשים בעל מקצוע דרך האינטרנט. בעוד שברוב המקומות באינטרנט מנסים להכניס כמה שיותר בעלי מקצוע למקום אחד ולתת לכם לבחור לבד מי המתאים ביותר עבורכם, במלאך השומר זה עובד הפוך. דבר ראשון אתם נכנסים לאתר ומנהלים שיחה עם אלגוריתם חכם. האלגוריתם שואל אתכם מספר שאלות קצרות על מנת להבין את הבעיה שלכם יותר לעומק. האלגוריתם הוא מאוד חכם והוא גם נותן לכם אופציה להשאיר מסמכים נוספים (למרות שזה לא חובה). לאחר שאתם ממלאים את הפרטים שלכם, הם מועברים ישירות לעורך דין מומחה בתחום. החלק המעניין ביותר באתר, שהפרטים שלכם עוברים לעורך דין שנבחר מבין עשרות אם לא מאות עורכי דין שונים. כל עורכי הדין שהפרטים מועברים אליהם, עברו בדיקה קפדנית והם הוכיחו פעם אחר פעם מקצועיות רבה, אמינות והכי חשוב תוצאות אמיתיות בשטח. חשוב מאוד לציין שזה לא משנה אם אתם מחפשים עורך דין דיני עבודה או, המלאך השומר נותן מענה לכל עורך דין הוצאה לפועל הפניות. ואם במקרה קרה מקרה שהמלאך השומר לא יכול לעזור לכם, הוא יודיע לכם בנימוס שאין לו למי להפנות את הפנייה שלכם על מנת לא לבזבז לכם זמן מיותר וכמובן אנרגיה לשווא.

הזמנו את מיסד האתר לשיחה קצרה

לאחר שחקרנו לעומק את אתר המלאך השומר, הבנו שעומדים מולנו כנראה אנשים מקצוענים שיודעים דבר אחד או שניים על עולם עריכת הדין. השארנו פרטים באתר על מנת לזמן את מייסד האתר לשיחה קצרה על האופציות השונות שעומדות בפני האנשים למציאת עורך דין. מייסד האתר, סרגיי בינקין הסכים להיפגש איתנו על מנת לנהל שיחה קצרה בנושא.

"סרגיי, אני מאוד אשמח שתפרט לנו על האופציות השונות"

דבר ראשון, אני רוצה להגיד לך תודה רבה על המילים החמות שלך על האתר המלאך השומר, אין ספק שהשקענו הרבה מאוד זמן ובעיקר מחשבה על מנת לתת מענה אמיתי לאנשים שמחפשים עורך דין. בגדול הבנו את הבעיות העיקריות שעומדות בפני אנשים כאשר הם מחפשים עורך דין. אותן בעיות שאני הולך לפרט לך עליהם בשיטות השונות לחיפוש עורך דין. לכל שיטה יש את היתרונות ויש את החסרונות שלה, ואני אנסה להיות כמה שיותר תמציתי וברור לגביי כל אחת מהן. כל השיטות שאני אפרט עליהם תופסות לגביי חיפוש של כל סוגי עורכי הדין שיש. בין אם זה עורך דין מקרקעין עורך דין גירושים,  או אפילו עורך דין דיני משפחה.

שיטה ראשונה – פה לאוזן

השיטה פה לאוזן היא אולי השיטה הישנה ביותר למציאת כל בכל עסק באשר הוא בעולם. אפשר להגיד שאין כמו לסמוך על מילה של חבר קרוב או בעל משפחה שכבר התנסה בעבר עם בעל מקצוע כזה או אחר. האמת שבגדול זוהי שיטה מאוד טובה אם אתה מחפש בעל מקצוע שיפתור לך בעיה נקודתית כמו בעיית חשמל מסוימת, בעיית צנרת, מזגן מקולקל וכולי. אני חלילה וחס לא רוצה לזלזל בשום אדם או מקצוע כזה או אחר, כל מקצוע מכבד את בעליו. אך חשוב מאוד להבין שאלו בעיות שלא באמת מצריכות מחקר כל כך מעמיק על בעל העסק. התקלקל פעם לאבא שלך צינור מים, טיפל בו בעל מקצוע שנתן לו שירות ומחיר מצוין, זה מספיק על מנת באמת לקחת את ההמלצה שלו ולהזמין את אותו בעל מקצוע. כאשר אתה מחפש עורך דין גירושין או עורך דין פשיטות רגל או כל עורך דין כזה או אחר, זה רחוק מלהספיק. חשוב מאוד להבין דבר אחד מאוד מרכזי שאנשים פשוט לא יודעים אותו וזה פשוט הזוי. לכל עורך דין יש את תחום ההתמחות שלו. על מנת שעורך דין יהיה מומחה אמיתי בתחומו, הלימודים בפקולטה למשפטים ממש לא מספיקה לו. על העורך דין לעבור הרבה מאוד קורסים משלימים והשתלמויות מורכבות וכמובן להיות נוכח בהרבה מאוד דיונים בבתי המשפט על מנת לקרוא לעצמו מומחה. אני אפילו ייקח את זה צעד אחד רחוק יותר. נגיד אתה רוצה לרכוש דירה חדשה, ואתה שוכר עורך דין נדל"ן. בתוך הנישה הזאת יש הרבה מאוד תתי נישות שונות. יכול להיות שהעורך דין מומחה למקרים מורכבים, יכול להיות שהעורך דין מומחה בטאבו, יכול להיות שהעורך דין מומחה בנישה של כניסת נכסים וכולי. אתה מצליח להבין את המורכבות שאני מדבר עליה? מה שאני בעצם מנסה להגיד כאן, שההמלצה היא לא באמת מספיקה, עליך לבצע מחקר מאוד מקיף על העורך דין על מנת דבר ראשון לדעת עם תחום המומחיות של העורך דין תואם לבעיה המשפטית שאתה נמצא בה כעת, והשנייה לדעת עם הוא באמת מומחה בבעיה הנקודתית שיש לך כרגע. המלצה לא מספיקה, צריך לבצע מחקר מעמיק יותר. אתה לא רוצה חלילה למצוא את עצמך עם עורך דין נזיקין שאתה רוצה לחתום על הסכם גירושין. נראה לי שהצלחתי להעביר את הנקודה.

שיטה שניה – הפורטלים

השיטה השנייה היא אולי המוכרת ביותר בעולם האינטרנט. כל אדם שלא מכיר שום אדם אחר שיכול לתת לו המלצה על בעל מקצוע מסוים בסופו של דבר פונה לבר הכי טוב שלו בעידן שאנחנו חיים בו כיום, ואני כמובן מדבר על האינטרנט. כאשר אנחנו מחפשים בעל מקצוע באינטרנט, כנראה שנמצא את עצמנו בסופו של דבר באתר שנקרא פורטל. למי שלא יודע מזה פורטל, זהו למעשה אתר שכל התכלית שלו היא להכניס כמה שיותר בעלי מקצוע מנישה מסוימת לתוכו. על מנת שבעל המקצוע יופיע באתר, עליו לשלם לאתר סכום כסף מסוים וקבוע על חודש, בשפה המקצועית התשלום הזה נקרא 'ריטיינר חודשי'. אני מקווה שאני לא צריך להסביר לך על חשיבות המודל הזה לבעלי האתרים כן? ככל שיהיו שם יותר בעלי מקצוע, ככה הם ירוויחו יותר כסף. ומי בסופו של דבר המפסיד העיקרי מכל הסיפור הזה? כמובן שהלקוח. יש לו כל כך הרבה אופציות לבחירה מול הפנים שלו, ואין לו את הכלים לבחור את הטוב ביותר עבורו. לרוב מה שקורה בפועל, זה שאנשים מוותרים באמצע ושפוט הולכים על האופציה הראשונה שבאה להם טוב בעין, בלי מחקר מקיף ובלי שום בדיקה מעמיקה על העורך דין. ובוא אני אספר לך על הדבר ההזוי ביותר שיכול ממש לשגע אותי. אתה מכיר את זה שאתה נכנס לפורטל ותמיד האופציות הראשונות שמופיעות באתר הם "המומלצים של האתר"? אותם "מומלצים" הם בעלי מקצוע ששילמו יותר כסף על מנת להיות ראשונים באתר. וכמובן שהם תופסים יותר תשומת לב ובאמת מקבלים יותר פניות. עכשיו אני חלילה וחס לא אומר שזה שהם שילמו יותר כסף, זה הופך אותם לפחות מקצועיים או כל דבר כזה או אחר. אני אישית אדם שמאוד מאמין בשיווק ואני מאוד מאמין שזה המנוע שמניע את הכלכלה שלו וגורם גם להרבה מאוד דברים טובים. אבל באותה נשימה עורך הדין שכרגע שילם יותר כסף לאתר, יכול להיות עורך דין מתחיל שסיים את הלימודים שלו בפקולטה למשפטים לפני שבועיים, הוא מאוד להוט להכניס לקוחות למשרד החדש שלו כמה שיותר מהר, והוא מוכן לשלם כמה כסף שצריך על מנת לעשות זאת בשיא המהירות. וגם כאן, מי לדעתך יהיה הנפגע הראשון של הדבר הזה? כמובן שהלקוח. ואנחנו חוזרים בדיוק לאותה הנקודה, לאנשים אין את הידע או הכלים לבחור עורך דין בעצמם, אין להם את הידע לבדוק את העורך דין על פי פרמטרים מאוד חשובים, והם בקלות יכולים ליפול עם עורך דין שאין לו באמת מושג מה הוא עושה ובעיקר איך הוא הולך לעשות.

נגעת פה בנקודות ממש חשובות סרגיי! תוכל לתת קצת כלים למציאת עורך דין?

נראה לי שאני פשוט אגיד לכל מי שקורא את הכתבה עכשיו להיכנס לאתר שלנו, המלאך השומר, זה כנראה יחסוך לכל מי שנמצא איתנו עכשיו הרבה מאוד זמן ואנרגיה. אבל בוא נצא שניה מנקודת הנחה שאין את האתר הזה, ואנשים פשוט צריכים כלים בסיסיים למציאת עורך דין. יש כמה כללי ברזל שאני תמיד ממליץ לכולם לעשות זאת לפני שהם בוחרים את איש המקצוע שהולך ללוות אותם בהליך המאוד רגיש והחשוב הזה:

  1. בראש ובראשונה זה אמינות, הדרך הטובה ביותר לדעת עם העורך דין שלכם הוא בנאדם אמין היא על ידי מחקר של הלקוחות שעברו את השירות שלו בעבר. אני אישית ממליץ למצוא בין שלושה לחמישה לקוחות שונים ולשאול אותך איך היה השירות, איך היה הליווי של העורך דין, וכמובן השאלה החשובה מכולם, האם הם ניצחו. זאת לא הולכת להיות בעיה גדולה מידי למצוא את האנשים האלה, כל בעל מקצוע באשר הוא בעולם תמיד ישמח להראות לאנשים מתעניינים את הלקוחות הממליצים שלו.
  2. נראות ברשת – כיום מי שלא נמצא באינטרנט כמעט ולא קיים למעשה. כל בעל עסק שמכבד את עצמו היום נמצא שם. מטפח את אתר האינטרנט שלו, משקיע בעמודי הפייסבוק והיוטיוב שלו וכולי. אפשר ללמוד הרבה מאוד על בעל העסק על פי הנראות שלו ברשת. אפשר להסיק שככל שהוא יותר משקיע כך הוא למעשה משקיע יותר בעסק שלו ובלקוחות שלו. אם העורך דין לא נמצא בכלל באינטרנט, זה כנראה אמור להדליק נורה אדומה.
  3. אחרון חביב המקצועיות – הדרך הטובה ביותר כיום לדעת עם העורך דין שאתם רוצים לעבוד איתו הוא שועל קרבות ותיק זה על ידי כתיבה פשוטה של השם שלו בגוגל. כאשר תעשו זאת, אתם תיחשפו לכל האזכורים של העורך דין מבתי המשפט, המידע הזה פתוח כיום לכולם והוא מאוד נגיש לקהל הרחב. אני כמובן אמליץ לכם לחפש כמה שיותר ניצחונות. כמובן שלכל עורך דין יש כמה הפסדים, אבל אני אמליץ לחפש עורכי דין שכמובן יחס הניצחונות שלהם גבוה מיחס ההפסדים שלהם.