מתי כדאי לקחת ייצוג של עורך דין תעבורה?

בעבירות תעבורה חמורות, כאשר מוגש כתב אישום, נהוג לחשוב כי לא צריך ללכת לעורך דין. אלא שההנחה הזו שגויה - אם מדובר למשל, בעבירה שכוללת קנס ייתכן שעו"ד יסייע לכם להפחית את גובה התשלום ואולי לבטל את התשלום במלואו. להלן דוגמאות

חדשות כיפה תוכן שיווקי 13/12/21 17:17 ט בטבת התשפב

מתי כדאי לקחת ייצוג של עורך דין תעבורה?
ארכיון , צילום: דוברות המשטרה

אנו נוטים לראות כי קיימת הנחה שגויה שלפיה, נהגים שביצעו עבירות תנועה והוזמנו לתחנת המשטרה ואף קיבלו כתב אישום לידם, סבורים שמדובר בהליך פשוט שאינו דורש ייצוג של עורך דין. חלק מנהגים אלו, לומדים במהלך ולעיתים רק בסופו של ההליך על בשרם את הטעות שאותה ביצעו, שכן זה ידוע שיש מצבים שבהם כדאי לקחת ייצוג וליווי של עורך דין תעבורה. לאור האמור, אם אינכם יודעים מהם המקרים הללו, כדאי שתקראו את השורות הבאות בעיון, בהן יצוינו בפניכם המקרים שבהם כדאי לקחת ייצוג של עורך דין זה: יש לפנות אל עו"ד תעבורה בכל סיטואציה משפטית שנוגעת לדיני תעבורה.

רגע לפני שיוצגו בפניכם המקרים המסוימים שבהם אתם צריכים לגשת לבית המשפט עם עורך דין לדיני תעבורה, ראוי לציין כי ליווי זה צריך לבוא לידי ביטוי בכל סיטואציה שנוגעת לדיני תעבורה. שכן, סביר להניח שאינכם בקיאים בצד המשפטי בתחום, כך שאתם לא יודעים את כל הפרטים שיש לשים אליהם לב. לכן, בכל עבירה שהיא כדאי להסתייע בשירותיו של עורך דין. אם מדובר למשל, בעבירה שכוללת קנס, שכן, ייתכן שעו"ד יסייע לכם להפחית את גובה התשלום ואולי לבטל את התשלום במלואו. להלן דוגמאות מהמקרים המהותיים ביותר, בהם עליכם להיעזר בעורך דין תעבורה מיומן, לרבות:

1. נהיגה בשכרות – אם נתפסתם נוהגים בשכרות ברכבכם, כדאי שתדעו שמדובר בעבירה חמורה ביותר. אתם צפויים להיות מוזמנים לדיון בבית המשפט ושם, השופט עשוי להחליט שרישיונכם ייפסל לתקופה הקבועה בחוק של 24 חודשים. יתרה מזאת, אם חלילה גרמתם למוות ברשלנות או שביצעתם עבירת הריגה במהלך נהיגה זו, אתם יכולים למצוא את עצמכם במאסר. במקרה של נהיגה בשכרות, כל נהג צריך לקחת ייצוג של עו"ד תעבורה שילווה אותו לאורך ההליך ויאפשר לו למצות את זכויותיו.

2. נהיגה במהירות מופרזת – לא שמתם לב ונהגתם במהירות שחורגת את המהירות המותרת בחוק? כדאי שתדעו שבית המשפט רואה בחומרה מצב שכזה. שכן, אתם עשויים לפגוע לא רק בעצמכם, אלא גם בהולכי רגל ונהגים אחרים שנמצאים בקרבתכם. גם במקרה שכזה, נהג מוכרח לפנות אל עו"ד תעבורה מקצועי כדי לקבל ייצוג הולם. עורך הדין יפעל קודם כל כדי להביא למחיקה של כתב האישום או שזה ינסה להמיר אותו לאישום קל יותר במידת האפשר.

3. נקודות תעבורה – יש מי שחושבים שמתן נקודות תעבורה הינו עניין סופי שלא ניתן לערער עליו, אך ההפך הוא הנכון. אם עברתם על אחת העבירות שצוינו לעיל (או שעברתם עבירה אחרת, בגינה קיבלתם נקודות תעבורה) אתם עשויים למצוא את עצמכם בסופו של דבר מקבלים על עצמכם את אחד מהמצבים הבאים: קבלת זימון לקורס ריענון נהיגה (אי השתתפות בקורס זה עשויה להוביל להשהיית רישיון הנהיגה), מבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, ביצוע מבחן עיוני, ביצוע מבחן מעשי ואף פסילת רישיון נהיגה בפועל למספר החודשים הקבוע. לכן, אם קיבלתם נקודות תעבורה, ואין זה משנה אם מדובר בסכום נמוך, בינוני או גבוה של נקודות, אתם צריכים לקחת ייצוג של עורך דין תעבורה. עורך הדין עשוי למצוא פרטים או ראיות שעשויות להוביל להפחתה או לביטול של הנקודות במקרים מסוימים.

4. גרימת מוות ברשלנות – אין ספק בכך שהחשיבות הרבה ביותר בייצוג של עו"ד תעבורה באה לידי ביטוי במצבים שבהם הנהג חשוף לעונש מאסר בפועל בעקבות עבירה שביצע. הדבר מוביל כידוע, לשלילת חירותו של האדם ואין מדובר בעניין של מה בכך. רגע אחד של חוסר תשומת לב על הכביש עשוי להוביל לתאונה שגרמה לקיפוח של חיי אדם. כדי להימנע ממצבים אלו, החוק בישראל מרתיע את הנהגים וקובע כי ההשלכה של מצב זה היא מאסר בפועל. המאסר עשוי לארוך החל מ-6 חודשים ועד 3 שנים. חשוב לציין כי במצב זה הנהג צריך להיות מיוצג על ידי עורך דין מיומן בתחום, שכן, הוא יכול להביא לאחת או יותר מהאפשרויות הבאות: להפחית את משך המאסר, למנוע את המאסר, להביא לכך שייגזרו על הנהג עבודות שירות.

חשיבות ייצוג בידי עו"ד תעבורה

כפי שצוין במאמר, קיימת חשיבות מרבית לייצוג משפטי בידי עורך דין תעבורה מיומן. עו"ד יערית אוליאל, בעלת נסיון רב בתחום התעבורה למעלה מעשור, והינה בקיאה ברזי הדינים השונים. בהתאם לכך, אם עברתם עבירת תנועה, אל תתלבטו וצרו קשר בהקדם האפשרי עם משרד עו"ד תעבורה יערית אוליאל לקבלת ייצוג וליווי בהליך המשפטי שצפוי לכם. זכרו, ייצוג משפטי הולם עשוי להיות מכריע במעמד הענישה, החל מקבלת הסדר טיעון מקל ועד לזיכוי מלא מן האשמה.