איך להרחיק יונים לצמיתות עם סטופ יונים

יש מספר בעיות שיונים מספקות לנו כאשר הן מתבייתות בחלקים החיצוניים של הבית. אם יש לכם יונים על אדן החלון, המזגנים או כל אזור חיצוני לבית, אתם חייבים להיפטר מהן וכמה שיותר מהר. אלו השיטות הטובות ביותר

חדשות כיפה תוכן שיווקי 25/11/21 10:40 כא בכסלו התשפב

איך להרחיק יונים לצמיתות עם סטופ יונים
צילום: shutterstock

היונה הלבנה המסמלת לכולנו את השלום, היא מטרד לא קטן בחלק החיצוני בבתים ואפשר לומר שכמטרד היא רחוקה מאוד מלבשר לנו משהו טוב. אם יש לכם יונים על אדן החלון, המזגנים או כל אזור חיצוני לבית, אתם חייבים להיפטר מהן וכמה שיותר מהר. כדי לבצע זאת אתם זקוקים לשירות של הרחקת יונים לצמיתות

למה כדאי להרחיק יונים? במה הן מזיקות לנו?

יש מספר בעיות שיונים מספקות לנו כאשר הן מתבייתות בחלקים החיצוניים של הבית. הבעיה הראשונה היא הלשלשת שהן מותירות אחריהן. מדובר על לכלוך שמצטבר, מתקשה ומותיר כתמים על החלונות, המעקות, המרפסות וכל דבר שבהן היונים היו. הלשלשת גם מעבירה מחלות ואינה טובה לאדם. מעבר לכך, היונים מעבירות לאדם כיני יונים אשר חודרות לעור וגורמות לגרד בלתי פוסק. השמדת כיני היונים במידה ונדבקתם, מחייבת טיפול במשחה מיוחדת מהרופא וכיבוס כל המצעים והבגדים שלכם בכביסה של 60 מעלות לפחות. 

איך מרחיקים יונים באופן מקצועי?

כולם רוצים לדעת איך להרחיק יונים באופן מקצועי ולצמיתות. חשוב לדעת שמדובר בפעולה שמבצע אדם שמוסמך ללכידת יונים והרחקתן. אדם כזה משתמש במגוון שיטות המיועדות לביצוע הפעולה. כמו כן, כאשר מדובר באדם מוסמך, הוא פועל לפי הקוד האתי של המקצוע, הקובע כי אין להרוג את היונים, אלא ליצור להם גורמי הפרעה המרחיקים אותם מאזור הבית. מרחיק יונים בדרך כלל עוסק גם בלכידה והוא דואג לבצע לכידה במידה ויונה נתקעה אצלכם במסתור הכביסה או שיצרה לעצמה קן והטילה ביצים. במצב כזה הוא ילכוד אותם ויפריח אותה חזרה לשמיים. 

איך מתאימים שיטה להרחקת יונים?

הרחקת יונים במגוון שיטות מתבצעת בהתאמה לאזור שבו היונים נמצאות אצלכם סביב הבית. המטרה היא לשים גורם שיפריע ליונה קלות ויגרום לה לא לרצות לחזור. לפני שמבצעים כל שיטה, יאמר לכם המרחיק כי יש לנקות את הלשלשת מהאזור קודם לכן. ללשלשת יש ריח שגורם ליונים לזכור היכן התיישבו. לאחר ביצוע הפעולה, יניח המרחיק את השיטה שהכי מתאימה. 

שיטות להרחקת יונים שמקובלות כיום

  • רשת להרחקת יונים 

רשת להרחקת יונים מיועדת למסתור הכביסה. זהו אחד האזורים היותר אהובים על יונים. לאחר ניקוי המסתור, יניח המרחיק את הרשת. אם מדובר בבניין מגורים, מומלץ לבצע פתרון משותף לכל השכנים. 

  • חוט רטט 

מיועד לשימוש על מעקות של מרפסות שמש. ברגע שהיונה נוגעת בחוט, היא מרגישה רטט לא נעים שמונע ממנה לרצות לחזור. 

  • דוקרני פלסטיק או מתכת

דוקרני הפלסטיק והמתכת מיועדים לאדן החלון. שמים אותם צמודים אחד לשני והם לא מאפשרים ליונים לנחות בנוחות על אדן החלון. 

  • קפיץ סלילי 

הקפיץ הסלילי מיועד למרזבים וגדרות וגם הוא יוצר חוסר נוחות והרחקה. 

  • פס הלם חשמלי 

פס הלם חשמלי מיועד לגגות רעפים. פס ההלם פועל ברגע שהיונה נוגעת בו. התחושה שהוא גורם אינה נעימה ומעט מכאיבה, אך לא פוגעת.