שבירת הסטיגמות על ירידת שמיעה

האם ידעתם שישנם 466 מיליון אנשים ברחבי העולם הסובלים מירידת שמיעה? אם אתם חושבים שיש לכם ירידה בשמיעה, היו בטוחים שאתם לא לבד

חדשות כיפה תוכן שיווקי 22/11/21 16:56 יח בכסלו התשפב

שבירת הסטיגמות על ירידת שמיעה
צילום: ‎AUDIKA GROUP

מחקרים מראים כי רבים מהאנשים שאינם פונים לטיפול נאחזים בסטיגמות סביב ירידת שמיעה. חשוב לציין, כי הסטיגמות הללו קשורות לרוב לאופן שבו אחרים רואים אותם. עם זאת, לעתים קרובות סטיגמה זו הינה יותר סטיגמה "מדומה" מאשר סטיגמה אמיתית. היכולת לשוחח עם אחרים וליהנות ממערכות היחסים והחוויות שלנו היא המפתח להנאה מלאה מחיינו. לכן, הבנת הסטיגמות המדומות וכיצד לדלג מעבר להן הינו אלמנט בעל חשיבות עליונה בהתקדמות ובחיפוש התמיכה, שניתן לקבל ממכשירי השמיעה.

צילום: AdobeStock

הסטיגמות המדומות מתקשרות ל-3 חוויות:

  • שינוי התפיסה העצמית:  סטיגמה זו מתייחסת לאופן שבו אנשים מצפים שהם ייתפסו אם יהיה להם מכשיר שמיעה. הם חוששים שהרכבת מכשיר שמיעה עלול לגרום להם להיראות זקנים או נכים.
  • גילנות (אייג’יזם): אייג'יזם היא סטיגמה נתפסת המתייחסת לחשש, שאחרים יתפסו מישהו כזקן. אף על פי שניתן ליהנות מתהליך ההזדקנות, ישנם אנשים, שעדיין מהססים להיות משויכים ל״קבוצת הקשישים״ מכיוון שהם מודעים לסטיגמות השונות שיכולות להתקשר עם זקנה.
  • גאווה:  בסטיגמת הגאווה טמון החשש, שהם עשויים להיראות פחות מושכים אם הם יתחילו להרכיב מכשיר שמיעה.

טיפול בירידת שמיעה מוקדם ככל האפשר הוא המפתח לשמירה על אורח חיים מהנה. חשוב שאנשים הסובלים מירידה בשמיעה יתגברו על הסטיגמות הללו שכן טיפול בירידת שמיעה יסייע לאלו הסובלים מקשיי שמיעה להחזיר את חייהם למסלולם ולהרגיש שוב צעירים ומושכים בזכות ביטחון עצמי מחודש בחיי היומיום.

השלכות  מאי טיפול בירידת שמיעה

תמיכה באדם אהוב עם ליקוי שמיעה יכולה לעזור להקל על החלטתו לעשות בדיקת שמיעה ולחשוב על אפשריות למכשירי שמיעה. כאשר ילדים, אחים, בני זוג, הורים וכו' מעורבים בעידוד יקירם לפנות לייעוץ מקצועי לטובת איכות חייהם (הן עבור הפרט והן עבור חבריו ומשפחתו), האדם עשוי לרצות יותר לעלות לשלב הבא - מכיוון שגילוי כזה עוזר להם לראות את התמונה הרחבה יותר ואיך ירידת השמיעה שלהם יכולה להשפיע גם על מערכות היחסים שלהם עם הקרובים אליהם.

אם אתם או אדם אהוב עליכם מהססים לפנות לעזרה מקצועית בעקבות ירידה בשמיעה, זכרו כי:

  • בדיקת ירידת שמיעה ו/או קבלת מכשירי שמיעה הוא צעד שיכול לעזור לכם או לאדם אהוב לנהל חיים מלאים יותר.
  • בסופו של דבר, בחירה ללכת מעבר לחששות הקשורים לסטיגמות המדומות תעזור לכם להבין שחלק גדול מהסטיגמות המדומות הללו אינן נכונות כלל.
  • הכי חשוב, שיפור השמיעה יעזור לכם להרגיש טוב יותר. כשאתם מרגישים טוב יותר, גם הסובבים אתכם מרגישים טוב יותר.

אם אתם מגלים סימנים לירידת שמיעה או מכירים מישהו שיתכן והוא סובל מליקויי שמיעה, פנו למומחה לטיפול שמיעה באזור מגוריכם לקביעת בדיקת שמיעה חינם עוד היום. 

לפרטים לחצו כאן.