נפטרים מהקמטים בצורה טבעית

קמתם בבוקר וגיליתם קמט חדש בזווית העין? יש לכך סיבות רבות חוץ מהשפעות הגיל: תזונה, שמש ופעילות גופנית הן רק חלק מהסיבות. אז מה אפשר לעשות כדי להילחם בקמטים? כל התשובות בכתבה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 25/10/21 16:45 יט בחשון התשפב

נפטרים מהקמטים בצורה טבעית
מה עושים עם הקמטים? , צילום: pexels

ככל שאנחנו מתבגרים, אנחנו ערים יותר ויותר לשינויים שעובר עור הפנים שלנו. קמטוטי הבעה, קמטים בצידי העיניים או הפה, קמטים עמוקים יותר ועוד. כלום לא חומק מעינינו הביקורתיות. ישנן סיבות רבות להופעת הקמטים, ולא כולן תלויות גיל. לצד סיבות של התבגרות, הזדקנות וירידת ייצור הקולגן בעור, ישנן סיבות חיצוניות, כגון: השפעות השמש, השלכות של עישון ארוך שנים, תזונה לא בריאה, אי־פעילות גופנית, הבעות פנים ועוד. ישנן דרכים רבות להתמודדות ולשיפור מראה עור מקומט, חלקן אפילו קלות מאוד לביצוע.

הסוד טמון בתזונה

ניתן לומר שהשפעות התזונה המודרנית שמכילה מזון מהיר, מאכלים מעובדים ולא בצורתם הגולמית, אכילה בכל שעות היום או לחלופין ויתור על ארוחות לצורכי דיאטה כזו או אחרת או אפילו כדי להמשיך לעבוד, כל אלו נותנים את אותותיהם בגוף ובעור הפנים. חשוב לשמור על תזונה בריאה המכילה הרבה ירקות ופירות שעשירים במינרלים, ויטמינים, נוגדי חמצון ועוד. דגי מים מתוקים כמו סלמון לדוגמה, עשיר בחלבון, בחומצות שומן ובאומגה שלוש שתורמים לעור בריא. מוצרי סויה כגון טופו או חלב סויה, מכילים חומרים דמויי אסטרוגן, שחסרונו בגוף מביא לדלדול העור, וגם הם מומלצים לצריכה. נטילת קולגן כתוסף תזונה, תוכל לשמור על גמישות העור, הלחות שבו, על מוצקותו ועוד.

מניעת השפעות השמש

השמש היא אחת המשפיעות הגדולות ביותר על מראה העור ועל הזדקנותו. קמטים, כתמים, נקודות חן וכדומה, נוצרים בעקבות חשיפה לשמש ופוגעים בו אפילו לאורך שנים. צמצום החשיפה לשמש, מריחת קרם, הקפדה על כובע רחב שוליים, אומנם לא יוכלו להחזיר את הגלגל אחורה ולתקן קמטים שנוצרו, אך בהחלט יוכלו למנוע החמרה והעמקה שלהם.

פעילות גופנית בריאה

רבות נאמר לטובת פעילות גופנית, היא בריאה, מחזקת את שרירי הגוף ועוזרת להמריץ את מחזור הדם. זרימת דם תקינה, תגיע גם לעור הפנים ותשמור על חיוניותו ועל מראה רענן, כמו גם תגן עליו מפני קמטים והזדקנות.

אימון שרירי הפנים

ממש כמו פעילות גופנית כללית, חשוב לאמן ולחזק את שרירי הפנים. תרגילי אימון פשוטים למצח, לעיניים או לפה, יחזקו אותם, ויגנו עליהם מפני קמטים וקמטוטים.

תכשירים, קרמים ושמן זית

בתי המרקחת ורשתות הפארם עמוסים בתכשירים שונים לטיפול ולמניעת קמטים. ניתן כמובן לבחור מתוכם, לנסות ולמצוא את אלו שהשפעתם היא הטובה ביותר. לכול אחד עור שונה, וקרם שישפיע בצורה נפלאה על אדם אחד, לא יגרום לשינוי כלל אצל אדם אחר. ניסיון וטעייה זו הדרך הטובה למצוא את הקרם או התכשיר המתאים ביותר. טיפול פשוט, שניתן לנסות במטבח הביתי שלכם הוא עיסוי הפנים בכמה טיפות של שמן זית או שמן קוקוס חמימים (היזהרו מחימום יתר). השמנים הללו מוסיפים לחות לעור הפנים, תורמים לגמישותו ולהחלקה מסויימת של קמטים שטחיים.

אין כמו שנת לילה טובה

שגרת הטיפוח של ידוענים רבים כוללת שנת לילה ארוכה. אין זה פינוק כלל, כי אם דרך נפלאה ונעימה לשמור על עור הפנים. חוסר שינה או שינה לא איכותית – שינה עם אור דולק למשל – יגרמו לגוף להתחיל ליצר קורטיזול, ולאורך זמן הוא עלול לפגוע בתאי העור ולגרום לקמטים.

הקמטים מעניקים לנו מראה נבון ומנוסה יותר אך גם עייף ומבוגר. אף־על־פי שהעור טבעו להזדקן ולהתקמט, ואין בכך כל רע, אין זו גזירת גורל ויש דרכים שונות להאטת הקצב. חשוב לציין שבנוסף לכול השיטות הטבעיות המצוינות, ניתן ליטול חומצה היאלורונית באמצעות כדורים או על־ידי הזרקות ולהשיג מראה צעיר ורענן יותר ללא מאמץ ובזמן קצר יותר.