8 טיפים לצבירת נכסים וגם סדנה חינמית

חושבים על השגת נכס משלכם (לאו דוקא נדל"ן)? לקראת סדנה דיגיטלית ללא עלות, ריכזנו בכתבה זו שמונה טיפים מרכזיים בנושא

חדשות כיפה רפי כהן 25/10/21 11:20 יט בחשון התשפב

8 טיפים לצבירת נכסים וגם סדנה חינמית
גיל אורלי, סדנה מומלצת, צילום: באדיבות המצולם

השנתיים האחרונות לימדו את כולנו את החשיבות בצבירת נכסים שמייצרים הכנסה קבועה. יתרונם של נכסים בכך שהרווחיות שלהם אינה מושפעת מגורמים חיצוניים כמו מזג אוויר, בורסה או אירועים עולמיים לא צפויים. נכס לעניין זה אינו חייב להיות דירה אלא כל דבר שמייצר הכנסה קבועה, ובעידן הנוכחי יש דוגמאות רבות לנכסים כאלו, החל מחנויות אינטרנטיות ונכסים דיגיטליים אחרים, מכונות אוטומטיות, ועוד ועוד.

אבל איך מגיעים לנכסים טובים?

לקראת הסדנה הדיגיטלית "האתגר" על הנתיב האישי להשגת נכס, שתתקיים בימים הקרובים ללא עלות ותועבר על ידי גיל אורלי – מבכירי היועצים הכלכליים בארץ ומנטור לצבירת נכסים, אספנו עבורכם כמה טיפים בנושא.

1. השתחררו מהמחשבה לפיה בעלי נכסים הם כשרוניים יותר מאחרים

מחקרים בתחום (מובאים גם בספר) מלמדים שההבדל בין בעלי נכסים לבין אנשים בחובות שאינם תלויים בדבר אחד, והוא האמונה "אני יכול". האנשים המצליחנים ביותר כלכלית אינם חכמים או מוכשרים יותר. הם פשוט האמינו ביכולת שלהם, למדו ופעלו בהתאם. זה מה שעושה את ההבדל בינם  לבין אנשים אחרים שמרוויחים טוב אבל מבחינה כלכלית נשארים במקום במשך שנים. 

טיפ: כדי שהתובנה הזו תהיה חלק מאיתנו ותניע אותנו, כדאי לכל אחד לערוך מחקר קטן בעצמו – לפנות לאנשים מצליחנים שהוא מכיר ולראיין אותם מהו סוד ההצלחה שלהם. את התובנות תוכלו לכתוב בתגובות לכתבה.  

2. אזנו בין אומץ לבין זהירות

אנשים רבים מאוד נמצאים במלחמה מתמדת על הקיום, רק בגלל שהיססו עשרות פעמים ונמנעו מעשיית צעדים כלכליים נכונים בשל חששות רחוקים או זהירות מופלגת. בקצה השני נמצאים אנשים שפעלו בפזיזות מתוך אמון עיוור כמעט בכל הבטחה שפגשו בה, והפסידו סכומי עתק. דרך המלך נמצאת באמצע: בדקו בצורה מעמיקה את ההצעות שאתם שומעים עליהם, התרשמו מהאמינות של האנשים שמציעים אותן, אל תשקיעו סכומים גדולים מאוד במקום אחד אלא פזרו במידת היכולת את הסכום שעומד לרשותכם במספר השקעות וכך תצמצמו עוד יותר סיכונים, ושימו לב שאמצעי הזהירות הללו לא עוצרים אתכם מלפעול.

3. התמקדו לא רק בצמצום המינוס, אלא גם ובעיקר בהגדלת השפע. 

טעות לחשוב שהדבר העיקרי בניהול הכסף שלנו הוא "איך לא להיות במינוס", או היכן אפשר לצמצם את ההוצאות. כשאנו עסוקים בצמצום ומינוס אז גם התוצאה שנקבל היא התמודדות בלתי פוסקת עם המינוס... הלב של ניהול תקציב שמביא גם לשפע כלכלי הוא לחשוב בגדול, להתמקד במה שאנחנו רוצים ולא במה שאנחנו מפחדים ממנו. 

השאלה הנכונה ששואל את עצמו מי שרוצה נכס היא – איך אני מגיע אליו? יתכן בהחלט שהדרך לשם עוברת דרך צמצום זמני, אבל זה רק שלב ולא המטרה שדוחפת אותנו קדימה. שינוי תודעה הוא המפתח לפריצת דרך ולהצלחה בכל תחום!

להרשמה לסדנה הדיגיטלית "האתגר" לחצו כאן

4. נטרלו את הפחד מלהיכשל, שמביא לפחד לחלום. 

נכון שהנטייה הטבעית שלנו היא להציב יעד ריאלי, אבל צריך לזכור שכאשר עושים כך – גם התוצאה היא ריאלית... היעד צריך להיות מה שאנחנו רוצים, וכך אנחנו נכנסים לעולם של הנאה והגשמה. אמנם לא נגשים בהכרח את כל היעדים במלואם, אבל כשהיעד מלהיב וגדול ואנחנו מכוונים את עצמנו אליו, אז גם אם השגנו בסופו של דבר רק חלק ממנו הרווחנו בגדול. 

פחד מכישלון שגורם לנו להסתפק ביעדים "ריאליים" הוא אחד החסמים המרכזיים ביותר להצלחה בכל תחום, בעוד שמצליחנים יודעים שכישלון הוא עוד שלב בדרך להצלחה.

5. המנעו מהמחשבה לפיה הכנסה חייבת להיות קשורה לכמות הזמן שמשקיעים

הזמן שלנו הוא הנכס היקר ביותר שלנו, עצם החיים, ובמקום למכור את הזמן שלהם תמורת כסף, בעלי נכסים משקיעים חשיבה וזמן איך לבנות נכסים שיניבו להם הכנסה גם כשאינם עובדים. כמובן שבניית הנכסים דורשת השקעה של זמן ו/או כסף, אולם מדובר על הבנייה הראשונית שלהם, ואילו לאחר מכן יש צורך בהשקעת זמן מינורית הרבה יותר.

6. היו אקטיביים

רוב האנשים שמשקיעים את כספים שמים את הכסף בקופה כלשהי תמורת תשואה נמוכה. לעומת זאת, אדם שמעורב ופעיל בהשקעת הסף שלו, ועסוק בשאלה איך יוכל להגדיל את הרווח בלי להגדיל את הסיכון, יגיע להרבה יותר. אין צורך להקדיש לכך שעות רבות, אלא להקצות מידי תקופה זמן לתכנון, חשיבה, לימוד ופעולות בעקבותיהם.

7. למדו על הנושא

ברשת קיים שפע של חומר במאמרים, סרטונים ואפילו הדרכות בתשלום או שלא בתשלום (כאמור, בעוד מספר ימים תתקיים סדנה דיגיטלית מושקעת ואיכותית ללא עלות). השקיעו זמן בלימוד, במפגש עם אנשים, ותפתיעו את עצמכם בקשרים עיסקיים חדשים ובהיכרות עם תחומים בעלי פוטנציאל רב.

8. התמידו

מחקרים שנעשו בתחומים שונים ורבים מגלים שהתמדה – כלומר היכולת לעמוד איתן גם כשיש קשיים ועיכובים בדרך, ולפעול קדימה – היא המפתח להצלחה. כמובן שההתמדה קשורה באופן ישיר לטיפ הראשון שלנו, על האמונה ביכולת. מי שמאמין ביכולת שלו גם מתמיד, לעומת מי שחש ספק פנימי ואז כל קושי עוצר אותו, וכך נוצרת "נבואה שמגשימה את עצמה".

כאמור, בימים הקרובים תתקיים סדנה דיגיטלית ייחודית "האתגר", שמטרתה לבנות מפת דרכים ברורה ופרקטית להגעה לנכס. הנכסים בהם תעסוק הסדנה הם מסוגים שונים: קרנות שונות, עסקים, נכסי שוק ההון, חנויות, נכסי קהילה, נכסי ידע ועוד ועוד.

היום הראשון של "האתגר" יתמקד בהגדרת והצבת יעדים, היום השני יעסוק בהיכרות עם סוגי נכסים המאפשרים הכנסה פסיבית, והיום השלישי בבניית נתיב אישי המאפשר הגעה לנכס עבור כל אחד מאיתנו.

יש לכם טיפים נוספים? כתבו לנו בתגובות!

להצטרפות לאתגר ללא עלות לחצו כאן.