מתכננים שיפוץ? כל המונחים שחשוב להכיר

שיפוץ בבית הוא מאורע מרגש למדי המביא עימו רעננות מבורכת, חלק מהשיחות הללו עלולות להישמע לכם כמו ג'יבריש מוחלט, עם כל מיני מונחים מקצועיים שאינכם מכירים. כדי להכין אתכם לשלב זה של השיפוץ, כך שתוכלו להבין בדיוק על מה מדברים, הכנו לכם מילון מונחים שחשוב להכיר

חדשות כיפה תוכן שיווקי 24/10/21 10:36 יח בחשון התשפב

מתכננים שיפוץ? כל המונחים שחשוב להכיר
צילום: pixabay

שיפוץ בבית הוא מאורע מרגש למדי המביא עימו רעננות מבורכת. במהלך השיפוץ תצטרכו לשוחח עם אנשי מקצוע שונים אודות העבודות שצריכות להתבצע במהלך השיפוץ. חלק מהשיחות הללו עלולות להישמע לכם כמו ג'יבריש מוחלט, עם כל מיני מונחים מקצועיים שאינכם מכירים. כדי להכין אתכם לשלב זה של השיפוץ, כך שתוכלו להבין בדיוק על מה מדברים, הכנו לכם מילון מונחים שחשוב להכיר.

חומרי בניין

במהלך שיפוץ נרחב בבית יצטרכו אנשי המקצוע להשתמש במגוון חומרי בניין בעבודות השונות. חשוב שתכירו את המושגים השונים כדי לדעת האם חומרי הבניין אכן נחוצים ולמה הם משמשים. הינה כמה מחומרי הבניין הנפוצים ביותר:

 

אחד מחומרי הבניין הנפוצים והמגוונים ביותר הוא הטיח. בבסיסו הטיח משמש בעבודות איטום וכיסוי של קירות ותקרות. ישנם סוגים שונים של טיח המיועדים לביצוע עבודות שונות. למשל, ישנו טיח צמנטי המשמש גם לאיטום וגם ליצירת בידוד של קירות ותקרות. ישנו גם טיח צמנטי דוחה מים וטיח צמנטי חזק במיוחד המיועד לממ"דים. חומר זה מגיע בצורת אבקה ויש לערבב אותו עם מים כדי ליצור תערובת רכה שאיתה ניתן לעבוד. 

סוג נוסף של חומרי איטום הם הדבקים הפוליאוריתנים. חומרים על בסיס זה מיועדים בעיקר לאיטום של אלמנטים חיצוניים כמו גגות או מרפסות. מדובר בחומרי איטום חזקים במיוחד הניתנים גם לצביעה. 

חומר איטום לשימוש אחר זו הרובה. חומר זה מתחלק לשניים: רובה אקרילית ורובה אפוקסית. הרובה האקרילית משמשת להדבקה ואיטום של אריחים. זהו חומר רך ונוח לעבודה המתאים לאריחי פסיפס, קרמיקה, פורצלן ושיש טבעי. רובה אקרילית היא גם אנטי בקטריאלית ועמידה למים, לכן ניתן ואף נהוג לעשות בה שימוש בחדרי אמבטיה. הרובה האפוקסית לעומת זאת מיועדת יותר לחללים תעשייתיים ופחות לשימוש ביתי. יחד עם זאת ייתכן וכן יעשה בה שימוש בשיפוץ הבית במטבח למשל. 


חומרי הכנה לצביעת קירות

לפני צביעת הקירות חשוב לעשות להם הכנה קפדנית ויסודית, כדי לתקן פגמים ולהחליק את משטח העבודה. קירות הנצבעים ללא עבודת הכנה זו עשויים להתקלף ולהיסדק במהרה. הינה כמה מחומרי ההכנה הנפוצים ביותר בעולם השיפוצים: 

השפכטל – חומר זה משמש בתהליך הכנת הקירות לצביעה על ידי מילוי והחלקה של סדקים. השפכטל הנפוץ ביותר כיום הוא השפכטל האמריקאי המיועד לשימוש בקירות פנים. החומר מגיע במרקם רך ולאחר שהוא מיושם על הקיר הוא מתייבש ונעשה קשה. לאחר ייבוש יש לשייף את פני החומר כדי להחליק אותו לגמרי. ישנו גם שפכטל המיועד לקירות חוץ, אשר לו ישנה עמידות גבוהה יותר לתנאי מזג האוויר החיצוניים. 

חומר הכנה נוסף הוא הבונדרול. זהו חומר יסוד שמטרתו לסייע לצבע להידבק לקיר כדי לשפר את עמידותו. חומר זה הוא חסר צבע לגמרי, ומומלץ ליישם אותו בעיקר באזורים שבהם נעשו עבודות מילוי והחלקה, למשל לאחר עבודה עם שפכטל. 

ישנו גם השליכט המשמש כחומר המעניק טקסטורה לקיר. שליכט הוא למעשה סוג של טיח. ניתן לעשות בשליכט שימוש גם בקירות פנימיים וגם בקירות חיצוניים. ישנו שליכט צבעוני המסייע בטשטוש פגמים בקיר בנוסף ליצירת מרקם בקיר היוצר מראה ייחודי ביותר. 

חומרי מילוי נפלא נוסף הוא חומר המילוי הגמיש. תפקידו של חומר זה הוא למלא סדקים ואף למנוע את חזרתם בעתיד. ניתן להשתמש בחומר זה בקירות חיצוניים וגם בקירות פנימיים. חומר זה דורש יישום של שתי שכבות, כאשר יש להמתין יממה שלמה לייבוש הסופי של כל שכבה בטרם מניחים שכבה נוספת.