עוגיות מתוקות לשעות הקטנות

חייבים להרגיע את עצמכם עם קצת מתוקים? רוצים ליהנות מפירות הדר בתוך בצק? העוגיות האלה הם הפתרון המושלם בשבילכם. קח תכינו אותם בקלות ובמהירות

חדשות כיפה תוכן שיווקי 21/10/21 14:49 טו בחשון התשפב

עוגיות מתוקות לשעות הקטנות
עוגיות שוקולד צ'יפס. מעולות תמיד, צילום: unsplash

מכירים את הרגע הזה שבו החשק למתוק אט אט מתגנב? זה הרגע שבו אנו רצים למטבח ומתחילים לחפש, בתקווה, את המאכל שיספק את החשק בצורה המושלמת. אך אם כבר אתם מתמסרים לרגע הזה, למה שלא תשקיעו את הקלוריות במשהו טעים ומספק באמת. אז כדי שתמיד יהיה לכם את הפתרון המושלם לנשנוש מתוק, אספנו עבורכם מספר מתכונים משגעים לעוגיות נהדרות.

עוגיות אמסטרדם

אם טרם יצא לכם לטעום עוגיות אמסטרדם, אנו ממליצים בחום שלא לבזבז אף לא רגע אחד מבלי לנסות אותן. עוגיות אלה הגיעו מאמסטרדם כפי ששמן מרמז בבהירות. הן עשויות מבצק שוקולדי מטריף ובתוכן מחכה לו מילוי שוקולד לבן מענג. כך תכינו את העוגיות הקסומות הללו:

בקערה בינונית ממיסים חמאה ושוקולד מריר. כעת, מוסיפים סוכר ומלח וטורפים הכול יחד היטב. מוסיפים גם ביצים וטורפים שוב עד להיטמעות מלאה. לסיום, מנפים לתוך התערובת קמח, אבקת קקאו וסודה לשתייה ומקפלים בעדינות רק עד קבלת תערובת אחידה. את הקערה מכסים בניילון נצמד ומניחים במקרר למשך שעה.

מחממים את התנור לחום בינוני. מהבצק הקר יוצקים כדורים גדולים ומשטחים אותם. במרכז כל כדור שטוח מניחים פרלין שוקולד לבן או שתי קוביות שוקולד לבן מונחות זו על גבי זו. עוטפים את השוקולד הלבן עם קצוות בצק העוגיות, מכדררים ומועכים מעט. מסדרים את הכדורים על גבי תבנית תנור מרופדת בנייר אפייה.

אופים את העוגיות במשך כעשר דקות, עד שהן מתחילות להתייצב בשוליים ומרכזן נותר רך. מומלץ לצנן מעט בטרם ההגשה.

עוגיות שוקולד צ'יפס

אם יש עוגיות שעשו לעצמן שם ברחבי כל העולם, הרי שאלה עוגיות השוקולד צ'יפס. הן אומנם פשוטות, אך מדויקות להפליא בטעמן, המשלב בצק חמאתי וזהוב לצד נגיעות שוקולד איכותיות. הבאנו לכם כאן מתכון לעוגיות שוקולד צ'יפס שתרצו ללא ספק לאמץ לאוסף המתכונים הקבוע שלכם. כך תכינו את העוגיות המפורסמות הללו:

בקערה מערבבים יחד חמאה וסוכר. מוסיפים תמצית וניל וביצה ומערבבים היטב את כל המרכיבים יחד. בקערה נפרדת מערבבים קמח, סודה לשתייה ומעט מלח. מוסיפים לתערובת החמאה והסוכר ומערבבים רק עד שמתקבל בצק אחיד. כעת, מקפלים פנימה לתוך הבצק שבבי שוקולד מריר איכותי.

מכסים את קערת הבצק בניילון נצמד ומעבירים למקרר למשך לילה שלם. ניתן לשמור את הבצק גם עד שלושה ימים, ללא אפייה.

מחממים את התנור לחום בינוני ומרפדים תבנית בנייר אפייה. בעזרת כף גלידה מניחים כדורי בצק בתבנית. יש להשאיר רווח של כעשרה סנטימטרים בין עוגייה לעוגייה, שכן הן מתרחבות באפייה. מכניסים לתנור לאפייה במשך כרבע שעה. בסיום, מעבירים את העוגיות לרשת צינון. לאחר שהעוגיות מתקררות אפשר להגיש מיד.

עוגיות לימונענע

העוגיות הללו הן הבחירה המוצלחת ביותר עבור מי שמעדיף נגיעה של פירות הדר בקינוחים שלו. מדובר במתכון קל מאוד להכנה שבסוף הכנתו מתקבלות עוגיות אווריריות, נימוחות ולימוניות להפליא. אך אל דאגה, הן לבטח יסייעו לכם לספק את החשק לחטוף משהו מתוק במהלך השעות הקטנות. כך תכינו את המתכון המקסים הזה:

במעבד מזון שמים קמח, קורנפלור, אבקת אפייה, מלח, סוכר, עלי נענע וקליפת לימון מגוררת. מפעילים את המעבד על מהירות גבוהה במשך מספר שניות בלבד, עד שהנענע הופכת קצוצה דק מאוד. כעת מוסיפים חמאה רכה, ביצה, מיץ לימון סחוט טרי ומעט סוכר. מעבדים את המרכיבים בפולסים קצרים, עד לקבלת בצק פירורי. מוציאים את הבצק ממעבד המזון וממשיכים לעבד עם הידיים עד לקבלת בצק אחיד.

דרך נוספות לעצב את העוגיות היא ליצור מהבצק שני גלילים, כאשר כל אחד באורך של שלושים סנטימטרים. את הגלילים עוטפים בנייר אפייה ומכניסים למקפיא למשך כשעה. לאחר מכן מוציאים את הבצק מהמקרר ופורסים כל גליל לפרוסות בעובי של חצי סנטימטר. את הפרוסות מסדרים על גבי תבנית האפייה.

מהבצק יוצרים כדורים קטנים ומשטחים מעט על גבי נייר אפייה. מועכים כל עוגייה עם מזלג טבול בסוכר. מעל העוגיות מפזרים מעט סוכר גם כן ומכניסים למקרר למשך כעשרים דקות. לאחר מכן מכניסים את העוגיות לאפייה על חום בינוני־גבוה, במשך כעשר דקות, עד שהן הופכות לזהובות בשוליים. יש לצנן את העוגיות לגמרי בטרם ההגשה.