ניקוי קירות בלחץ מים - מתי זה הכרחי?

הלכלוך המתלווה לחיים המודרניים מחייב אותנו לניקיון באופן המקצועי ביותר האפשרי. מתי מומלץ להשתמש בניקוי בלחץ מים גבוה ואיך להפיק ממנה תועלת

חדשות כיפה תוכן שיווקי 10/10/21 15:08 ד בחשון התשפב

ניקוי קירות בלחץ מים - מתי זה הכרחי?
צילום: freepik

החיים המודרניים מייצרים לא מעט לכלוכים בכל מקום, כולל בקירות המבנים השונים - מבני המגורים, בנייני משרדים, מפעלים, שטחים תפעוליים ועוד. מקום מלוכלך נראה מוזנח ועלול לייצר גם מפגעים תברואתיים ולכן חשוב לנקות כל קיר באופן המקצועי ביותר האפשרי. אחת הדרכים היעילות לעשות זאת היא ניקוי בלחץ מים גבוה ובהתאם עולה השאלה מתי מומלץ להשתמש בה ואיך להפיק ממנה מקסימום תועלת.

קירות אבן עם חריצים

חיפוי מאבן טבעית - אבן גלילית, אבן ירושלמית ויש עוד סוגים - הוא אופציה נפוצה מאוד. ניתן לראות חיפוי זה בבניינים ישנים שהשתמרו היטב וגם במבנים חדשים שזכו לעיצוב בטעם של פעם ולמראה מכובד ומרשים. לצד היתרונות של האבן הטבעית יש לה גם חיסרון: בגלל שפני השטח שלה לא חלקים, עלולים להצטבר לכלוכים שונים בין החריצים. ניקוי באמצעות לחץ מים גבוה היא השיטה האפקטיבית ביותר לסילוק כל הלכלוכים שמסתתרים בתוך האבן.

קירות עם שליכט צבעוני

חיפוי פופולרי אחר, ובפרט במבנים בעלי חזות מודרנית, הוא שליכט צבעוני. גם השליכט אינו משטח חלק ולכן עלול לצבור לכלוכים מסוגים שונים לרבות אבק, פיח, כתמי צבע ועוד. בעזרת מכונה ייעודית שמתיזה מים בלחץ גבוה ניתן להבטיח ניקיון מושלם ולהחזיר לשליכט את יופיו המקורי.

הכתמים שמסירים רק בעזרת לחץ מים גבוה

מקרים נוספים שבהם ניקוי קירות בלחץ מים גבוה הוא אופציה מומלצת ובמידה רבה הכרחית הם כשיש כתמים עיקשים שלא ירדו בדרך סטנדרטית. דוגמה אחת לכך היא הכתמים שמשאירים עטלפים על קירות באזורי הפעילות שלהם, גם לשלשת של יונים עלולה להשאיר כתמים שרק לחץ מים גבוה יעלים וכך גם שמן ופיח - למשל בקירות מפעלים או שטחים תפעוליים.

גם הסרת כתובות גרפיטי תתבצע באופן היעיל ביותר באמצעות מכונת לחץ מים גבוה, רצוי כזו שמופעלת בידי איש מקצוע מיומן שיודע לנקות מבלי להזיק לתשתיות או לסביבה.

מאגרי מים

במבנים שונים - בתי מלון, מגדלי מגורים, בתי חולים ועוד - יש מאגרי מים. כחלק מהתחזוקה השוטפת של המבנה יש לבצע אחת לשנה חיטוי יסודי של המאגר, ואחד השלבים של החיטוי הוא שטיפה יסודית של הקרקעית ושל הקירות. לצורך שטיפה זו ייעשה שימוש בלחץ מים גבוה משום שרק באמצעות העוצמה של המים ניתן להבטיח ניקיון מלא.

הדגשים החשובים של ניקוי בלחץ מים גבוה

כשמבצעים ניקוי קיר בלחץ מים חשוב להקפיד על עוצמה מדויקת של הזרם וכמובן לכוון אותו אל הנקודות הנכונות. דגש אחר, חשוב לא פחות, הוא הטמפרטורה של המים - יש מקרים שבהם עקב הלכלוך הקשה נדרשת טמפרטורה גבוהה משום שרק מים חמים יצליחו במשימה. דגש שלישי הוא שימוש בחומרי ניקוי ידידותיים לסביבה ולכן גם לבני אדם - למשל סבונים על בסיס של שמנים צמחיים. חומר ניקוי שאין בו כימיקלים מסוכנים מבטיח גם ניקיון מושלם וגם ראש שקט באמת לכל מי שנמצא בסביבה.

המאמר באדיבות חברת נקי בלחץ: https://www.jetclean.co.il/