לימוד גדול שמביא לידי מעשה גדול

חדשות כיפה תוכן שיווקי 07/10/21 23:07 א בחשון התשפב

לימוד גדול שמביא לידי מעשה גדול
ראש יהודי, צילום: ראש יהודי

ישיבות ההסדר והמדרשות מלאים מקיר לקיר מידי שנה באלפי תלמידים שמגיעים ללמוד תורה לשמה. השנים הללו הן שנים מצמיחות ובונות את אישיותם של המוני התלמידים במסגרות אלו. לימוד תורה הוא תמיד מבורך, אבל עדיין לא תמיד הוא שלם  עבור התלמידים.

ארז בן שלם, בוגר ישיבה, הרגיש במהלך לימודיו שהאש אצלו נדלקה ושהוא רוצה להוציא את התורה הזו החוצה. הרצון הטוב שלו נתקל בקשיים רבים כיון שהוא לא ידע איך לעשות את זה. כשהכיר את מרכז 'ראש יהודי' לראשונה, ראה את העשייה שלהם והחליט להירשם לקורס שליחים של ראש יהודי.

"נתנו לי כלים  מעשיים וחשובים כיצד להגיע ללב של אנשים ואיך אני יכול להתגבר על מחסומים" סיפר ארז. "במהלך הקורס הכרתי עוד תלמידים שהיו באותו ראש כמו שלי, שהם גם רוצים לעשות שליחות ולהתעסק בנושא של קירוב לבבות, זה מכפיל כוח, אפשר לעבוד יחד ולעשות יוזמות משותפות. זה משפיע בעיניי".

לפרטים נוספים והרשמה לתכנית ללימודי שליחות, לחצו כאן

ע', שחזרה בתשובה במדרשה של מרכז 'ראש יהודי', 'שושנת אביב', החליטה השנה להירשם לתכנית הלימוד החדשה של ראש יהודי ללימודי שליחות, על מנת להחזיר ולהעביר הלאה את מה שקיבלה: "לפני שהכרתי את 'ראש יהודי', תפסתי את הזרם הדתי לאומי כזרם פשרן, ולי היה חשוב להיות במקום של אמת ברורה. אבל פתאום זה השתנה. במדרשה של 'ראש יהודי' נחשפתי לתוכן חדש של תורת הרב קוק, סגנונות שונים של אנשים, השקפות שונות, ובעיקר קיבלתי שם מקום לבחור ולסלול לעצמי את הדרך שלי בעולם התורה". ע' נרשמה לתכנית לימודי השליחות שתיפתח בעוד כשבוע וחצי, יחד עם בעלה: "אנחנו שואפים להיות במגע עם אנשים מגוונים וממקומות שונים, ליצור חיבורים בלתי אמצעיים ולהתחבר, וגם לגדל את הילדים שלנו למציאות כזו שהאחר הוא לא זר, הוא נמצא אצלנו כל שבוע בסעודת שבת. זו המשמעות של בית המדרש לשליחים עבורנו".

בבית המדרש 'הנני' לשליחות, ילמדו התלמידים את כל תורת קירוב הלבבות והשליחות. איך להתחיל שיעור, איך הופכים בית כנסת ועוד. "הרבה חילונים חוששים מטעות ופאדיחה בבית הכנסת" מספר הרב אסף טבצ'ניק, ראש בית המדרש. "מתברר שהסידור הוא ספר מאוד לא ברור להם, יש טקסט מעל ומתחת לקו, יש אותיות גדולות וקטנות, יש חלקים שהם התפילה עצמה ויש חלקים שהם הנחיות". דוגמא טובה לכך היא אישה שביקשה להתפלל וכשראתה שביום טוב אומרים כך וכך סברה שאם עבר עליה יום טוב היא צריכה לומר את הדברים.

בציבור הציונות הדתית יש רצון אמיתי לעסוק בתחום קירוב הלבבות אך לפעמים אנחנו לא מאמינים בעצמנו שזה אפשרי, שיש לנו מה להעניק ולהשפיע החוצה. אנחנו לא מספיק מאמינים שהשכן ה'חילוני' רוצה לשמוע מה יש לנו להגיד. המושג 'הדתה' השתלט עלינו, וקיבל בשנים האחרונות גוון שלילי כאילו יש כאן עניין של כפייה. אך למען האמת – אין אפשרות לכפות על מישהו לחזור בתשובה. לאחר שנים רבות של פעילות ועשייה של מרכז 'ראש יהודי' למען קירוב לבבות הבינו אנשי ראש יהודי שיש כאן צימאון עצום ללמוד, להתקרב, להקשיב. ובשביל להגיד את הדברים הנכונים, לחבר לבבות ולהשפיע מרכז 'ראש יהודי' ריכז תכנית ערב איכותית, ובה ירצו מיטב הרבנים והמרצים בעלי הניסיון והגודל הנדרש, על מנת שהלימודים יהיו מדויקים ומעשיים. בבית המדרש 'הנני' יקבלו התלמידים את הכלים והידע כדי להוציא את אש השליחות שלהם לפועל.

התכנית מיועדת לכל אדם, איש או אישה, מגיל 20, שבליבם אהבת השם ואהבת ישראל. התכנית תתקיים בימי ג', מפגשי ערב למשך שנה. בתכנית, שתהיה בנשיאותם של הרב שמאול אליהו שליט"א והרב יהושע שפירא, ישתתפו מיטב הרבנים והמרצים כגון: הרב מיכי יוספי, הרב יונה גודמן, הרב אורי שרקי, הראל חצרוני ועוד.

לפרטים נוספים והרשמה לתכנית ללימודי שליחות, לחצו כאן