איך להיפטר מפשפש המיטה לצמיתות?

קמתם באמצע הלילה ולא הפסקתם להתגרד? יש סיכוי שיש לכם פשפש במיטה. אז איך נפטרים מהם בצורה המהירה והיעילה ביותר? ומה הפרמטרים לבחירת החברה?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 04/10/21 15:42 כח בתשרי התשפב

איך להיפטר מפשפש המיטה לצמיתות?
הדברת פשפשים, , צילום: freepik

פשפש המיטה הוא אחד מסוגי החרקים המציקים ביותר. הוא אמנם לא מפיץ מחלות וחיידקים מזהמים וגם לא פוגע ברהיטים ובתשתיות - אבל הצורך שלו בדם של בני אדם מייצר עקיצות מגרדות ולא נעימות. כדאי לקחת בחשבון שלמרות הממדים הצנועים של הפשפש, שכמעט ולא נראה לעין, התיאבון שלו גדול: כל ארוחה של פשפשי מיטה יכולה להימשך גם רבע שעה ואפילו יותר, ובמהלכה החרק מוצץ דם ממקומות שונים בפנים, בגב, בזרועות ועוד מקומות בגוף.

כדי להיפטר מהצרה הצרורה, נדרשת התערבות של אנשי מקצוע בעלי היכרות טובה עם מאפייני הפשפשים, ולכן כשמזמינים חברת הדברה הדבר הראשון שחשוב להקפיד עליו הוא לוודא שיש לה ניסיון ספציפי בטיפול במטרד זה.

סריקה יסודית ומקיפה בכל הבית

החרק שהשם המדעי שלו הוא Cimex Lectularius נקרא פשפש המיטה בגלל שהמקום האהוב עליו הוא המיטות של בני האדם, כך שהוא יכול להיות קרוב למקור הארוחה שלו ולצאת בלילה לזלול. אגב, גם כשבני אדם ישנו במערות בתקופות קדומות בהיסטוריה, הפשפשים היו שם גם וניזונו מהדם של אבות אבותינו הקדומים. במהלך המאה ה-20 המין האנושי הכחיד כמעט לגמרי את פשפשי המיטה, אולם חומר ההדברה שבו השתמשו אז, DDT, התגלה כמסוכן, נאסר לשימוש - ואוכלוסיית הפשפשים החלה שוב לגדול ולגדול.

בכל מקרה, למרות השם פשפשי המיטה יכולים להימצא גם במקומות נוספים ואפילו מרוחקים מהמיטות. בהתאם השלב הראשון במאבק להיפטר מהם הוא סריקה יסודית ומקיפה בכל הבית כדי לזהות את כל המקומות שבהם מתחבאים החרקים או שיש ביצי פשפשים.

שאיבה עוצמתית וקיטור חם

לאחר מיפוי המצב בחדרים השונים, ניתן לגבש תוכנית פעולה. ברוב המקרים הדברת פשפש המיטה תכלול גם שאיבה בעוצמה גבוהה וגם שימוש בקיטור חם. השאיבה מאפשרת להיפטר בבת אחת מכמויות גדולות של פשפשי מיטה וביצים. היא מתבצעת בעזרת מכשיר מיוחד של חברת ההדברה, כך שהשואב שלכם לא יכיל חרקים ו/או ביצים (שעלולות להתפתח גם בתוך שואב).

הקיטור החם נועד לטפל בביצים ובפשפשי המיטה שממוקמים כך שהשואב לא מגיע אליהם. הטמפרטורה הגבוהה ממיסה את הביצים והורגת את החרקים הבוגרים.

האם הדברת פשפשי מיטה כוללת ריסוס?

בחלק מהמקרים, להשלמת הטיפול במפגע, הדברת פשפש המיטה כוללת גם ריסוס. חשוב מאוד להקפיד על 3 דגשים: ראשית, לרסס רק את הרצפות ולאורך הקירות ולא את המיטות עצמן, כדי שלא לחשוף את בני הבית לחומרים שעלולים להזיק להם; שנית, להשתמש בחומרים ברעילות נמוכה שגם כך הם מספיק אפקטיביים כדי לבצע את המלאכה; ושלישית, לשלב חומר שקוטל פשפשי מיטה בוגרים וחומר מעכב גדילה שימנע מהביצים ששרדו את הקיטור והשאיבה להמשיך להתפתח.

חברות רציניות דוגמת הדברה מיכאל ובוריס חוזרות במידת הצורך אל הבית כעבור כשבועיים על-מנת לוודא שאכן כל אוכלוסיית פשפשי המיטה חוסלה וכך גם הביצים שלהם.