איך מסירים אזכורים שליליים בגוגל?

מי רוצה לקרוא דעות שליליות המופנות כלפיו ברבים, ועוד מבלי היכולת להפריח אותן? מראש כדאי להקים נוהלי טיפול בביקורות וחוות דעת שליליות | בנוסף, האם בכלל ניתן למנוע אזכורים שליליים?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 22/09/21 09:31 טז בתשרי התשפב

איך מסירים אזכורים שליליים בגוגל?
צילום: shutterstock

איך מסירים אזכורים שליליים בגוגל? לפני שנרוץ עם דלי אקונומיקה וננסה להסיר אזכורים שמכתימים אותנו ברשת, בואו נבין את הדינמיקה. אזכורים שליליים הינם שם כולל לכל הערה/תגובה שנכתבה עלינו ברשת כעסק ואו כאדם פרטי, שאינה מחמיאה. בשפת רחוב "מוציאה אותנו לא טוב" בעיניי הגולש. במקרה הרע הם הדבר הראשון שיעלה מולו כשיחפש מידע אודותינו. תארו לעצמכם, שלקוח פוטנציאלי רצה לקבל חוות דעת על המוצר והשירות שלכם, ומה שהופיע לו מיד היא ביקורת שלילית של לקוח מנוסה. ביקורות לא עוברות צנזורה: "אכזבה. הבטיחו משלוח תוך שלושה ימים והגיעו אחרי שבועיים. ללא התקנה והיו חסרים חלקים במכונה, אל תתקרבו". לעיתים ההתבטאויות גרועות מכך ובנוסף לא תמיד מדווחות אמת, מוגזמות ושקריות!

מלבד חוות דעת וביקורות, אזכורים שליליים יכולים להיות מידע אודות תביעה, פסק דין, דיווח על גרעון או ירידה בפעילות העסק. כל מידע אישי/עסקי, שלא היינו תורמים ומעדיפים שלא יהיה בידי המתחרים שלנו.

בניסיון לספק את מקסימום המידע האמין ביותר עבור המשתמש, מנועי החיפוש (בעיקר המוביל שבהם גוגל), מאפשרים לכל אחד להשאיר חוות דעת גם אם היא שלילית. העובדה הופכת לבעיה אמיתית עבורנו, מאחר שאין כמעט דרך להסיר את אותם האזכורים השליליים!

למה חשוב להסיר אזכורים שליליים בגוגל?

מי רוצה לקרוא דעות שליליות המופנות כלפיו ברבים, ועוד מבלי היכולת להגיב ולהפריח עמדות אלו? מי רוצה שהחלטה חשובה לרכישה של לקוח או פניה של מעסיק, תתקבלנה על סמך "משהו רע שאמרו עלינו"? לכך בדיוק מביאים אותם אזכורים שליליים. בעיקר שהתחרות בכל מישור עסקי ואישי, כל כך גדולה! טבעי יהיה, שכל אחד יבחר להמשיך עם מי שמצא עליו רק מילים טובות. במילה אחת -  המוניטין!

בתחום המקצועי SEO - קידום אתרים, כחלק מהתחרות על תשומת לב הגולשים, מתבצע ניהול מוניטין בגוגל באופן שוטף. זאת בכדי למנוע ולדחוק את הופעתם של האזכורים השליליים, ולהפיץ כנגדם תכנים מפרגנים ואיכותיים. ככל שאלו ירבו, יתפסו נפח באינטרנט, כך האזכורים השליליים יקבלו פחות משמעות ברושם שיקבל עלינו הגולש.

איך להסיר את האזכורים השליליים?

אפשר לנסות לפנות למנהל האתר בו פורסמו, לבקש שיוסרו. במקרה שנוכל להוכיח שהאזכורים שקריים כלומר הוצאת דיבה, איום בתביעה עשוי לסייע ואף מעצמה כגוגל תשמח להסירם. אך לצערנו, לרוב זה לא המצב ואין דרך להסיר את האזכורים הרעים האלו. אז מה בכל זאת ניתן לעשות? לצרוח והרבה! או, לקחת נשימה ולגבש טקטיקה. יש להפנים שלא משנה כמה אנו טובים ומשתדלים, תמיד יהיו אנשים ש"לא באנו להם בטוב בעין", או לקוחות שפשוט לא הצלחנו לרצות. ההבדל בתוצאות יהיה תלוי בתגובה שלנו. לכן, מראש כדאי להקים נוהלי טיפול בביקורות וחוות דעת שליליות. כך, כאשר ניתקל באחת לא נתפס להיסטריה, נדע להגיב נכון ולהתמודד. לצאת הכי טוב שאפשר מן הסיטואציה. מצד אחד לקחת אחריות על אכזבת הכותב ומצד שני, לקבל מהקוראים הזדמנות נוספת.

חשוב לציין, שלהבדיל מפעולות קידום שאינן מזיקות, להגיב על ביקורות שליליות שלא מתוך ידע וניסיון מקצועי, עשוי להיות פעולה הרת אסון ולעורר תרחיש ביקורות גרועות עלינו בשרשרת! לכן, מומלץ לעבות את הידע שלנו בתחום או ככתוב, לפנות לספק ניהול מוניטין מקצועי ולישון בשקט.

כיצד ניתן למנוע אזכורים שליליים?

לא ניתן למנוע מציבור הגולשים, לכתוב דברים פחות טובים עלינו או על חווית השירות/המוצר. אך, כן אפשר למנוע מהכתוב להגיע אל גולשים אחרים. לשם כך יש ליצור מנגנון נוכחות שוטפת באינטרנט. מנגנון כזה כולל פעולות קידום תכנים איכותיים, שגוגל יאהב להפנות אליהם. אלו יצופו ראשונים כשגולשים יחפשו אודותינו. כך האזכורים השליליים ידחקו מטה בתוצאות החיפוש. ככל שנתמיד יעלמו לגמרי מעיניי הגולשים.

תכנים אלו יכולים להיות מידע מקצועי בתחום שלנו, ממפרט מוצרים והשוואות בינהם, ועד לכתבת פירגון עם ציטוטי המלצות על העסק שלנו. על מנת שמנגנון התכנים יעבוד היטב, יש ללמוד, לעקוב ולבצע את הדרישות של מנוע החיפוש המוביל גוגל. בין הדרישות להכיר בחשיבות מבנה התוכן, קישורים והמיקום בו נכניס את התוכן. במילים אחרות לנהל את המוניטין שלנו ברשת. 

חשיבות ניהול מוניטין

ניהול מוניטין ברשת, חייב להיות המונח המושרש הבא. די בכך, שביכולתו למזער את המאמצים הרבים וההתמודדות  בניקוי שמנו, בכדי להבין את חשיבותו. אם נשכיל לנהל את ה"נאמר" עלינו, לא נאלץ כמעט כלל להתמודד עם אזכורים רעים. נהיה מכוסים באופן רציף ולאורך זמן.

ניהול מוניטין נכון ומקצועי, הינו בעצם מעטפת שלמה של ניהול נכסים דיגיטלים באינטרנט. על מנת שנוכל לקדם את שמנו הטוב, עלינו להיות הבעלים של "קרקעות", בהן נוכל לשתול תכנים ומאמרים. "קרקעות" אלו, נמצאות ברשתות החברתיות, בדפים ייעודים (בלוג) באתר שלנו, באתרי נישה ממוקדים שנבנה, בשיתופי קישורים לאתרים אחרים וברכישת פרסום. למשל, כתבות ומאמרים בפורטלים ואתרי חדשות. אלו יהיו הנכסים שלנו ובכדי שיניבו תוצאות, צריך לנהל אותם ולהתמיד בכך. לא נשכח שאותן ה"קרקעות", הן מצע לגידול תגובות, ביקורות ואזכורים רעים וטובים עלינו, לכן נוכחותינו שם חשובה מאין כמוה.

תוצאה לניהול מדויק תתבטא בנפח ובנוכחות תכנים, המעידים על הידע שלנו והתכונות החיוביות, שנרצה לספר על המותג שלנו ולהדגיש על עצמינו, בפני הגולש/לקוח פוטנציאלי. פעולות אלו יקימו חומת מגן הודפת לאזכורים שליליים ובמקביל, יאפילו עליהם וירבו כנגדם.

החשיבות והיעילות העיקריות בניהול המוניטין בגוגל,  נמדדות בתוכן האיכותי שנשקיע בו, בהבנת אופי העבודה של מנוע חיפוש ובעמידה בדרישות של גוגל. כך, יעדיף גוגל לחשוף את התכנים החיוביים שלנו, לדחוק למטה את התכנים הרעים ולהרחיקם מהישג ידם של הגולשים.

פעולות אלו מצידנו, צריכות להתבצע באופן שוטף ורצוף. אין להיכנס לשאננות בכל הקשור בקידום ברשת. אם נרפה ידינו, כל מה שהשקענו עלול לרדת לטמיון במהירות.