מינימליזם במטבח: כך תהפכו את חלל המטבח למודרני ופונקציונלי

חובבים מראה נקי, מסודר ולא עמוס? אם אתם משתייכים לז'אנר המינימליסטי וחושבים שפחות זה גם יותר, ובמקרה אתם גם מתכננים לערוך שדרוג בחדר המטבח שלכם – הכתבה הזו בשבילכם

חדשות כיפה תוכן שיווקי 02/09/21 16:59 כה באלול התשפא

מינימליזם במטבח: כך תהפכו את חלל המטבח למודרני ופונקציונלי
כך תעצבו את המטבח שלכם, צילום: pexels

איך יוצרים מטבח מודרני ומעוצב, מבלי להעמיס על החלל? איך שומרים על אסתטיקה וטעם אישי באחד החדרים הכי נוטים לעומס שיש? הינה כמה טיפים נהדרים שיסייעו לכם לעצב מטבח מודרני, מינימליסטי ופונקציונלי. 

ארונות המטבח

ארונות המטבח תופסים נפח לא קטן במראה המטבח כולו, ועל כן אחד הדברים הראשונים שכדאי לעשות כדי לעצב מטבח מודרני עם מקומות אחסון מגוונים בהתאם לצורך, הוא ליצור שורת ארונות אחידה, בגוונים נקיים, ללא פיתוחים, בליטות או קישוטים. 

מבחינת עיצובם של פתרונות האחסון הפנימיים, מומלץ לבחור במגירות עמוקות עם גלגלים פנימיים, שיאפשרו לכם ליהנות ממקסימום מקום במינימום שטח ממשי. בנוסף, כדי שלכול פריט יהיה את המקום המיועד לו בתוך המגירות והארונות, מומלץ להוסיף מחיצות פנימיות וסלסילות אחסון שיעזרו לכם לאתר כול חפץ במהירות ולא פחות חשוב – לאחסן את שלל פריטי המטבח ומוצרי המזון בצורה מסודרת ונקייה לאורך זמן.

האי שבחדר 

במטרה ליצור יותר משטחי עבודה למטבח, מקום נוסף לארוחות משפחתיות ולאירוח, בוחרים רבים בשנים האחרונות לשבץ במרכז המטבח אי מרכזי. אין ספק שמדובר בפריט שהופך להיות שימושי יותר ויותר, אך מידת הפונקציונליות שלו תלויה בגודלו ובמיקומו. כדי שהאי יתכתב עם הקו המינימליסטי של המטבח כולו, כדאי לעצב אותו בסגנון אחיד, ללא בליטות וקישוטים מיוחדים, ומומלץ עוד יותר לשלב בו ידיות נסתרות ושקעים נסתרים שישדרו ניקיון, קו אחיד ומינימליזם שלא יעמיס על החלל.

גם מודרני, גם אישי וגם מעוצב

משמעותו של מטבח מינימליסטי היא לא מקום קר, שאינו מביע את טעמם האישי של משתמשיו, אלא מקום נעים המאופיין בקווים נקיים ובחוסר עומס. כדאי להימנע מיצירת חלל עמוס מחד, אך כן להביא לידי ביטוי את טעמכם האישי, שאפו לעשות שימוש בחומרים טבעיים בעיצוב המטבח, דוגמת עץ או שיש. החומרים הטבעיים הללו ישתלבו נהדר בעיצוב הנקי ויספקו חמימות מיוחדת למטבח ללא מאמץ נוסף. מבחינת פלטת הצבעים, כדאי לעשות שימוש בפלטת צבעים ניטרלית יחסית. זוהי הדרך הטובה ביותר למנוע מהמטבח להיראות מיושן כעבור זמן, עמוס או אופנתי, כך שבעוד שנים מספר תרצו לשדרג את מראהו. גם כאן עדיין בא לידי ביטוי טעמכם האישי. כדי להוסיף נופך יצירתי למטבח שלכם, תוכלו לשלב אביזרים שונים בצבעים האהובים עליכם, באמצעות פריטים עיצוביים, כגון צמחים או תוספת של פרחים טריים על האי במטבח. השינוי יהיה דרמטי!

תאורה מספקת

אחד הדברים שגורמים למטבחים להיראות מיושנים ואפילו מלוכלכים (כן, כן, למרות שהם נקיים ומבריקים!) הוא שימוש בתאורה לא מתאימה למטבח, או בגופים שלא מספקים תאורה מיטבית ומאירים את החלל כראוי. לאחר שאבזרתם את החלל, עיצבתם את משטחי העבודה, ארונות האחסון ומוצרי החשמל בסגנון המודרני־מינימליסטי, שאתם אוהבים, כדאי להשקיע גם בגופי תאורה, שיספקו תאורה נאותה לכול אזור המטבח – לאזור הכיריים והבישול, למשטחי העבודה, תאורה לאי במטבח ותאורה כללית לחדר כולו. את גופי התאורה מומלץ לבחור בכובד ראש. העדיפו להשתמש בגופי תאורה בעלי קווים נקיים ללא פיתוחים מורכבים.

בשורת העיצוב התחתונה

בסופו של דבר, הדרך הטובה ביותר לעצב מטבח מודרני ומינימליסטי היא לעצב מטבח שעובד בשבילכם. המטבח צריך לתת מענה לצרכים האינדיבידואלים הנגזרים מאורח החיים האישי שלכם. העיצוב והארגון שלו צריכים לשרת אתכם בצורה כזו שיהיה לכם קל לנקות אותו ופשוט לתחזק לאורך זמן והמראה הכללי.