עובדים עם צ'קים מסחריים? אתם חייבים לשים לב לדברים הבאים

קיבלתם צ'ק מסחרי? עובדים בשיטת שוטף פלוס 60? הגיע הזמן לעשות סדר בכל הפרטים והדרכים הקיימים בשוק לעבודה עם צ'קים מסחריים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 30/08/21 16:07 כב באלול התשפא

עובדים עם צ'קים מסחריים? אתם חייבים לשים לב לדברים הבאים
עובדים עם צ'קים מסחריים? שימו לב, צילום: shutterstock

פריטת צקים מסחריים

שוטף פלוס 30, שוטף פלוס 60 ושוטף פלוס 90 מהווים אופציות תשלום פופולאריות מאוד בישראל כאשר יש צורך לשלם לספקים, לעובדים ולרשויות שונות. מרבית הצ'קים המסחריים אשר עסקים מקבלים הם צקים דחויים. מדובר על אמצעי תשלום שכיח ונפוץ מאוד במסחר בישראל ועל כן, לא  מעט עסקים מחפשים את הדרך לשמור על תזרים המזומנים בעסק שלהם תקין ולקבל את הכסף מהשיקים המסחריים הדחויים באופן מידי. אותם עסקים פונים לשירות שנקרא פריטת צקים מסחריים אותו מספקת החברה המובילה בתחום FINANCE PRO המתמחה בשירות ניכיון שיקים מסחריים ומתן אשראי חוץ בנקאי .

מהו צ'ק מסחרי?

צ'ק מסחרי הוא צק שניתן  לעסק או לחברה. הוא שונה מצק פרטי בשל שני מאפיינים מרכזיים: ראשית כל, זהות הנותן ומקבל הצ'ק, כאשר לרוב צ'ק פרטי ניתן על ידי אדם פרטי לאדם פרטי אחר והשני הוא מועד הפירעון של הצק, כאשר לרוב צ'ק פרטי יהיה צ'ק מזומן, כלומר תאריך הפירעון שלו ותאריך מתן הצ'ק יהיו חופפים כך שהאדם שמקבל את הצק יהיה יכול לפרוע אותו באופן מיידי. כאשר מדובר על צק מסחרי מדובר הצק שניתן על ידי גורם מסחרי או לגורם מסחרי ולרוב יהיה מדובר על צק דחוי. התשלום באמצעות צק דחוי הוא נוח מאוד ללקוחות, אך למקבל הצק מדובר על מצב פחות אידאלי וזאת בשל קשיי הנזילות שיוצר המצב.

מדוע צקים מסחריים עתידיים הם פחות נוחים?

כאשר מדובר על עסקים או חברות, לא מעט מהם אם לא כולם אכן עובדים עם שיטת התשלום של צ'קים דחויים וזאת בכדי לגרום לכמה שיותר לקוחות לבחור בהם בשל שיטות תשלום נוחות המוצעות להם, אולם כאמור, לא מדובר על מצב אידיאלי עבור עסק או חברה שכן, הצ'קים הדחויים יוצר מצוקה הנוגעת לתזרים המזומנים בעסק. לא מעט בתי עסק וחברות כורעים תחת הנטל הכלכלי בשל צקים דחויים ויכולים להגיע למצבים לא טובים ועל כן, אין ספק שפריטת שיקים מסחריים מהווה את האופציה הטובה ביותר עבור עסקים כיום.

מה זה ניכיון צ'קים מסחריים?

ניכיון צקים מסחריים הם למעשה קבלת אשראי חוץ בנקאי הוא פעולה שבמסגרתה גוף מממן כלשהו כגון: חברת ניכיון, חברת מימון חוץ בנקאי, בנק, חלפנים ועוד, מעניק כסף מזומן ללקוח העסקי כנגד הצ'קים הדחויים שהוא מציג. הלקוח מקבל את המזומן באופן מידי וכך נחסכת ממנו ההמתנה הממושכת לכסף. ניתן לומר כי מדובר על הפתרון האידאלי לעסקים כיום המעוניינים לאפשר ללקוחות שלהם לשלם בצקים דחויים, אך בד בבד מבינים כי מדובר על שיטת תשלום שעלולה לסכן את העסק שלהם.

היכן כדאי לפרוט צ'קים מסחריים?

כיום ניתן למצוא גופים מורשים ומוסמכים על פי החוק לבצע בישראל פריטת שיקים מסחריים כגון: בנקים, גופים פרטיים שונים ועוד. אם אתם תוהים באיזה גורם כדאי לכם לבחור עבור פריטת השיק, כדאי שתשימו דגש על המקצועיות של הגוף, האמינות שלו, גובה העמלות והריביות אותם הוא גובה ועוד. חשוב מאוד שתדעו שלא תמיד הבנקים מהווים את הבחירה הנכונה במקרה של פריטת צקים מסחריים ולא פעם חברות חוץ בנקאיות מציעות תנאים טובים יותר לפריטת שיקים מסחריים ועל כן, יש לבדוק את האופציות השונות היטב טרם בוחרים באחת מהן.