האם גם אחרי תקופת הקורונה צריך להיעזר ביועץ משכנתא?

צריכים משכנתא ולא יודעים איפה להתחיל? ככל הנראה תצטרכו להיעזר ביועץ משכנתא בטח ובטח אחרי ובמהלך תקופת הקורונה. אז איך בוחרים יועץ כזה ולמה כדאי לשים לב? כל הפרטים בפנים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 19/07/21 13:49 י באב התשפא

האם גם אחרי תקופת הקורונה צריך להיעזר ביועץ משכנתא?
צילום: freepik

השוק הפיננסי השתכלל מאוד בשנים האחרונות ויש מודעות לריביות משכנתא ולמדדים השונים שאנחנו משלמים לבנק, יחד עם מגפת הקורונה שכלום לא ברור או יציב ובטוח. כדי לא לשלם יותר, לוקחי המשכנתאות פונים לרוב ליועץ משכנתאות. עדיף ומומלץ ליועץ משכנתאות פרטי בלתי תלוי שיעזור לכם בתהליך לקיחת המשכנתא מול הבנק או חברה אחרת, לא תמיד ברור מה יועץ המשכנתאות עושה בפועל או אמור לעשות, כמה זה עולה ולמה יש הבדלים כאלו במחירים בין יועץ ליועץ?

האם לקחת יועץ משכנתא אחרי מגפת הקורונה?

כיום אין רגולציה בשוק יועצי המשכנתאות ולא תמיד תהיה תעודה או רישיון מוסדר לייעוץ משכנתאות, לכן חשוב לקבל המלצות.

יועץ משכנתא אחרי מגפת הקורונה, לא רק ישיג עבורכם ריבית משכנתא טובה יותר, הוא גם יעטוף אותכם בשלל שירותים ומסלולים במידה ויעבוד בשלבים כרונולוגיים נכונים כמו לבנות עבורכם תמהיל משכנתא מדויק ומותאם אישית, לנהל מו"מ עם הבנקים לטובת ריביות נמוכות, ללוות אתכם, בתהליך לקיחת המשכנתא, ללוות אתכם לאחר לקיחת המשכנתא ועוד.

מה יועץ משכנתא יעשה עבורנו לאחר מגפת הקורונה

נניח שהתמזל מזלכם והצלחתם לזכות בדירה מדהימה בפרויקט מחיר למשתכן בדירה במחיר של 2 מיליון ש"ח, כאשר כולם אומרים לכם שהדירה שווה ללא ספק הרבה יותר בשוק הפרטי ושזו עסקת נדל"ן מעולה, יחד עם זאת, ההון העצמי שלכם אינו גבוה ביחס לעלות הדירה (לדוגמא, 500 אלף) וההכנסות שלכם עומדות על כ-15,000 ש"ח נטו, יועץ משכנתאות מקצועי יבדוק קודם כל האם העסקה הזו טובה מבחינה מימונית, הוא צריך לבחון את כדאיות העסקה עבורכם על-ידי בדיקת אפשרויות המימון השונות, יועץ טוב יצליח להסביר לכם בבהירות ובשקיפות מלאה האם כדאי לכם ללכת על העסקה הזו ומהו מסלול המשכנתא הטוב ביותר אחרי תקופת הקורונה, יתכן שיועץ משכנתא טוב ייעץ לגבי הסכום המקסימלי לרכישת נכס עבורכם, יחד עם ביצוע הניתוח הראשוני, היועץ אמור לבצע ניתוח של המצב הפיננסי העתידי שלכם, ותוכניות להמשך, בכדי שיוכל לייעץ לכם לבנות תמהיל משכנתא שמותאם לצרכים האישיים שלכם.
ישנן לא מעט אפשרויות לבנות תמהיל משכנתא, זאת מכיוון שבבנקים בישראל, ישנם לא מעט מסלולי משכנתא ומספר האפשרויות לשילוב המסלולים הוא גדול מאוד שיועץ משכנתא מקצועי יהיה מעודכן בהם בפרט אחרי מגפת הקורונה.

יועץ משכנתא טוב יבחן ינתח את גובה ההחזר החודשי אליו אתם יכולים להגיע ולאחר שקבעתם החזר חודשי הוא יבנה עבורכם את שילוב המסלולים הנכון והמתאים עבורכם לאחר ניתוח כל הפרמטרים.

לאחר בניית תמהיל המשכנתא, יועץ המשכנתאות אמור להגיש בקשת משכנתא למספר עסקים למשכנתאות ולנהל מולם את המו"מ שתקבלו תנאים אופטימליים וריביות טובות בשלב התחרות על העסקה, מעין מכרז שהיועץ יעשה עבורכם.
חשוב להבין שהיועץ לא יכול להשיג ריביות שאינן קיימות בשוק בזמן לקיחת המשכנתא, אבל הוא בהחלט אמור להציע לכם מספר אלטרנטיבות מכמה בנקים וגופים ובהחלט אפשר לצפות ממנו להשיג תוצאה שהיא נמוכה מהמחיר הממוצע בשוק, בעלת תנאים טובים יותר, ובכך יודגש יתרון הפניה ליועץ משכנתא אחרי מגפת הקורונה.

היועץ ילווה אתכם בתהליך המשכנתא, מכיוון שהמשכנתא לא נלקחת ביום אחד ומדובר בתהליך שיכול לקחת כמה חודשים, יועץ המשכנתא אמור להיות איתכם בקשר ולעזור לכם לנהל את התהליך כמו לקדם תהליך שתקוע בבנק, בעזרה בבחירת ביטוח המשכנתא המתאים, שאלות כלליות ועוד.

קיבלתם משכנתא מזל טוב, היועץ אמור להיות אתכם בקשר ולהיות זמין עבורכם גם לאחר לקיחת המשכנתא.

מומלץ לבדוק ולהיות בקשר עם יועץ המשכנתא במיוחד אחרי מגפת הקורונה כדי לוודא שהיא באמת הולמת את הצרכים שלכם, שהריביות שאתם משלמים טובות, פיגורים במשכנתא שלכם או התייקרות  כמו עליית ריבית, ולכן חשוב שהיועץ יהיה איתכם בקשר או את האפשרות לפנות אליו באופן חופשי להתייעצות כללית גם לאחר לקיחת המשכנתא.

ההבדל בין יועץ משכנתא בבנק ליועץ משכנתא לא תלוי אחרי מגפת הקורונה?

יש הבדל בין יועץ משכנתאות פרטי, שגובה כסף עבור ייעוץ ללקיחת משכנתא לבין היועץ בבנק שנותן את הייעוץ שלו מטעם עסק.

יועץ משכנתא פרטי שלקחתם מחויב רק לכם, וזאת הסיבה שאתם משלמים לו על מנת שימקסם לכם את החיסכון במשכנתא. ויקדם את האינטרסים שלכם בלבד.

היועץ בבנק נמצא בעמדה ההפוכה, הוא מחויב אך ורק לבנק, מכיוון שהוא המעסיק שלו, ותפקידו למקסם את הרווח של הבנק, במיוחד שמדובר בהלוואה, אז הנוסחה היא פשוטה: ככל שהריבית תהיה גבוהה יותר, הבנק ירוויח יותר.

ליועץ בבנק יהיה פחות זמן להכיר את ההרגלים והצרכים הכלכליים שלכם והוא לא יוכל להקדיש זמן לבניית תמהיל אישי עבורכם שלא כמו יועץ משכנתאות פרטי, הסיבה העיקרית לכך היא שתהליך משכנתא לוקח זמן וליועץ בבנק אין זמן, מכיוון שתפקידו למכור כמה שיותר משכנתאות ולכן סגנון העבודה שלו הוא שונה ואפילו אם תהיה לו נכונות לבנות לכם תוכנית כלכלית נכונה, ברוב המקרים פשוט לא יהיה לו את הזמן, אך במסגרת ייעוץ משכנתא פרטי, אתם משלמים על שירות שחלק מהותי ממנו הוא תהליך למידת הצרכים שלכם ובניית תמהיל המשכנתא האופטימלי עבורכם.

היועץ של הבנק, רוצה למכור לכם את המשכנתא ביוקר ואתם רוצים לקנות את המשכנתא בזול, אך ליועץ המשכנתא הפרטי שלכם יש אינטרס ברור והוא לדאוג שתרכשו את המשכנתא בזול, הוא נמצא בצד שלכם במפת האינטרסים וזה בעצם אולי ההבדל הכי גדול בין היועץ הפרטי ליועץ בבנק.