טיפים לתביעת אובדן כושר עבודה

אדם שאיבד את כושר העבודה שלו עקב מחלה או תאונה יתכן וזכאי לקצבה חודשית מחברת הביטוח או מקרן הפנסיה. פיצוי של אובדן כושר עבודה משולם כל עוד האדם נמצא באובדן כושר עבודה. לפני שאתם מחליטים להגיש תביעה לחברת הביטוח מומלץ לקרוא את הטיפים הבאים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 18/07/21 16:07 ט באב התשפא

טיפים לתביעת אובדן כושר עבודה
צילום: freepik

כלל חשוב לפני הכל: בכל מקרה חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין אובדן כושר עבודה  לפני שאתם מגישים את התביעה.

קראו את הפוליסה

קראו את הפוליסה שיש לכם. אם אתם מבוטחים בקרן פנסיה קראו את התקנון. עיינו באתרי אינטרנט שונים שעוסקים באובדן כושר עבודה על מנת לראות מה הסוגיות העיקריות שכרוכות בתביעה. בצורה זו תוכלו לזהות האם עלולה להיות בעיה בתביעה ותוכלו להיערך מראש. 

קראו את הצהרת הבריאות

לפני עשיית הביטוח חברת הביטוח דרשה ממכם למלא הצהרת בריאות. לכן כדאי לקרוא את ההצהרה ולבדוק האם מילאתם את הצהרת הבריאות כמו שצריך. אם המחלה שבה אתם חולים כעת הייתה קיימת או קשורה למחלה שבה חליתם לפני שהצטרפתם לביטוח ולא הצהרתם עליה, עלולה להיות בעיה. בקרן פנסיה קיימת תקופת אכשרה של  5 שנים.

מה זה תקופת אכשרה ?

אם אתם חברים בקרן פנסיה ולא חלפו 5 שנים מיום שהצטרפתם לקרן, קרן הפנסיה תבדוק האם המחלה שבה חליתם הייתה קיימת לפני שהצטרפתם. במידה שכן קרן הפנסיה תדחה את התביעה שלכם.

וודאו מהו סכום הביטוח שלכם

ביטוח אובדן כושר עבודה אמור להקנות תגמול חודשי השווה ל- 75% משכרכם. לעיתים הסכום נמוך יותר. לעיתים המבוטח לא הפריש סכום המספיק לבטח 75% מהשכר. יתכן שהמשכר עלה במשך השנים אך סכום הביטוח לא עלה במקביל. 

חשוב שתדעו מהו סכום הביטוח גם על מנת שתבטיחו שהוא יספיק למחייתכם וגם לצורך הערכות לתביעה. במקרים רבים ניתן לתובע את המעסיק או את סוכן הביטוח אם יש חוסר התאמה בסכום הביטוח. 

התייעצו עם עורך דין לביטוח אובדן כושר עבודה

הטיפ החשוב ביותר. התייעצו עם עורך דין מומחה בתחום ואף כדאי להגיש את התביעה לחברת הביטוח באמצעותו. הגשת תביעה עם עו"ד מומחה תמנע טעויות אשר עלולות להוביל לדחיית התביעה. חברות הביטוח גם מתייחסות אחרת לתביעות שמוגשות להן עם מכתב נלווה של עורך דין.