כל מה שצריך לדעת על תיק השקעות מנוהל

מהו תיק השקעות מנוהל? מה הופך אותו למקצועי? איך תדעו שזה נכון עבורכם? אם שאלות אלו ואחרות מטרידות אתכם, הכתבה הבאה תציג את הנקודות שהופכות תיק השקעות מנוהל לאיכותי, נוח ובעיקר משתלם

חדשות כיפה תוכן שיווקי 12/07/21 10:13 ג באב התשפא

כל מה שצריך לדעת על תיק השקעות מנוהל
צילום: pexels

עיון בנתוני  הבורסה לניירות ערך בתל אביב מהשנים האחרונות  - על הסכומים המנוהלים בה על ידי  הגופים המוסדיים, והגידול השנתי בהון המנוהל על ידי אותם גופים, מעיד על כך שהשקעה בבורסה היא פעולה שכיחה שמגלמת בתוכה את רוב אפיקי החיסכון של הציבור בישראל. מצד שני, רכישת סוגים שונים של ניירות ערך עשויה להיות מאתגרת ואף מסוכנת. לכן, אחד הפתרונות שעל הפרק הוא לפנות אל חברת השקעות כדי להצטרף לתיק השקעות מנוהל.

מה זה תיק השקעות מנוהל?

תיק השקעות מנוהל הוא למעשה חשבון ניירות ערך, שמנוהל על ידי בעל רישיון לניהול תיקים מטעם רשות ניירות ערך. במסגרת תיק השקעות מנוהל שנמצא אצל חברה שגם לה יש רישיון לניהול תיקים, הכסף של המשקיע נותר בחשבון הבנק הרגיל שלו. עם זאת, הלקוח מעניק למנהל התיק ייפוי כוח שתקף אך ורק לקניה ומכירה של ניירות ערך וכך מתבצע המסחר.

במילים אחרות, תיק השקעות מנוהל מאפשר לכל אחד ואחת מאיתנו להשקיע בשוק ההון – בלי לבצע בפועל את הפעולות ותוך ניצול שורה ארוכה של יתרונות. כמו כן, בזכות תיק השקעות מנוהל אפשר להצטרף למסחר בבורסה באופן מהיר ובטוח.

מה היתרונות של תיק השקעות מנוהל?

פתיחת תיק השקעות מנוהל מבוסס מלכתחילה על התאמה אופטימאלית של תמהיל ניירות הערך ללקוח. עוד לפני שמתבצעת אפילו פעולה אחת של קניית או מכירת ניירות ערך, נעשה תחקיר מקיף שכולל אפיון הפרופיל של המשקיע. במסגרת הגדרת הפרופיל, מנהלי תיק ההשקעות בוחנים עם הלקוח/משקיע מהו הסכום המיועד להשקעה, מה טווח הזמן להשקעה, מהי רמת הסיכון המבוקשת ומהי מידת הנזילות הרצויה של הכסף.

על בסיס הצרכים, ההעדפות ורמת הסיכון, מנהל תיק ההשקעות יכול לבחור אפיקי השקעה שמתאימים למשקיע והולמים את פרופיל ההשקעה האישי שלו. מעבר לכך, היות וההשקעה מבוצעת על ידי מי שהוסמכו לכך – היא כבר הופכת להיות מקצועית יותר.

למה תיק השקעות מנוהל נחשב מקצועי יותר?

את ההבדל בין ניהול תיק השקעות רגיל לבין ניהול תיק השקעות מקצועי אפשר לראות באופי המסחר. ראשית, בעל רישיון לניהול תיקים מטעם רשות ניירות ערך, שמנהל בפועל את התיק עבורנו, יודע לא לנסות לתזמן את השוק או להשקיע במניה בודדת והוא מתמקד בפיזור ואלוקציה. לאורך זמן, זה מגדיל את הסיכוי לתשואה ומצמצם את הסיכון.

שנית, תיק השקעות מנוהל עוזר להתאים את הבחירה בין אפיק פאסיבי או אקטיבי לתנאים בשווקים. גם אם מחליטים להשקיע באפיק פאסיבי בלבד, יש עדיין מקום לבחור בין אגרות חוב ומניות, בין מדדים שונים, בין השוק המקומי והעולמי וכן הלאה. במקום שנקבל את ההחלטות האלה בצורה אמוציונאלית, מנהל התיק יעמוד לצידנו ויעזור להסתכל על כלל החסכונות שלנו כמכלול.

לסיכום, תיק השקעות מנוהל מתאים למי שרוצה שיהיה לו בחשבון הבנק גם חשבון ניירות ערך – אך הוא לא מעוניין לנהל אותו בעצמו. בנוסף, מנהל השקעות טוב יידע להפגיש בין תמהיל ההשקעות לבין האופי, רמת הסיכון, הצרכים והיקף הנכסים הנזילים של הלקוח.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן