שוקלים לקנות רכב חדש? טרייד אין רכב עשוי להיות הפתרון עבורכם

מכוניות כבר מזמן הפכו לכלי שימושי שאי אפשר לנהל שגרת חיים תקינה בלעדיו והוא בעל ערך כספי ואף סנטימנטלי גבוה, כדי להשיג רכב מבלי לשלם הון יש לעשות זאת בטרייד אין. מה הוא בדיוק כולל? מה היתרונות שלו? ואיפה כדאי לעשות? | המדריך המלא

חדשות כיפה תוכן שיווקי 29/06/21 14:08 יט בתמוז התשפא

שוקלים לקנות רכב חדש? טרייד אין רכב עשוי להיות הפתרון עבורכם
צילום: pixabay

רכישת רכב חדש היא כמעט תמיד מאורע מרגש. מכוניות כבר מזמן הפכו לכלי שימושי שאי אפשר לנהל שגרת חיים תקינה בלעדיו והוא בעל ערך כספי ואף סנטימנטלי גבוה. הבעיה מתחילה במקרים בהם מעוניינים לקנות רכב חדש ונתקלים בבעיות תקציב. או שמעוניינים להחליף רכב ונרתעים בשל התהליך הלוגיסטי הכרוך במכירת הרכב הישן. למרבה השמחה, יש פתרון זמין ונגיש למצבים כאלו – טרייד אין רכב.

מה בדיוק כולל טרייד אין רכב?

המונח "טרייד אין" מתייחס למצב בו מקבלים דבר מה בתמורה למסירת דבר מה אחר. בעולם הרכב, טרייד אין רכב מתייחס בו בעל הרכב הישן מקבל הצעת מחיר מחברה המוכרת רכבים, תמורת הרכב הישן שלו ובמקביל הצעה לרכישת רכב חדש, ממנה מקוזז מחיר הרכב הישן. כל שעליו לשלם הוא את ההפרש ובסופו של התהליך הוא יוצא עם רכב חדש והחברה יכולה למכור את הרכב הישן שלו במחיר מוזל. במקרים מסוימים, ניתן לרכוש גם רכבים יד שניה או שלישית בעסקאות טרייד אין רכב, מה שמוזיל עוד יותר את עלויות הרכישה. כמו כן יש לציין כי המונח טרייד אין רכב מתייחס בימינו גם לעסקאות הכוללות את אלמנט המכירה בלבד, אם כי מצב זה נפוץ פחות.

היתרונות של טרייד אין רכב

  • ניתן לקבל מחיר מחירון מלא עבור הרכב הישן, מה שמאתגר להשיג בדרכי מכירה אחרות
  • העסקה מתבצעת בו במקום ואין צורך להמתין לקבל הרכב החדש ולנסות לנהל את שגרת החיים ללא רכב צמוד
  • טרייד אין רכב חוסך לבעל הרכב את הצורך לפרסם את הרכב למכירה בפלטפורמות שונות ולהתמודד עם קונים פוטנציאליים
  • העסקה חוסכת את תהליך העברת הבעלות
  • טרייד אין רכב מתאים לאנשים שאינם מיומנים בתהליכי משא ומתן ותהליך של מכירה מלחיץ אותם או מעיק עליהם
  • עסקאות טרייד אין רכב הן פתרון מעולה עבור מי שכבר ניסה למכור את הרכב שלו בעצמו, אך נתקל בקשיים עקב הערך הנמוך של כלי הרכב
  • התהליך מתבצע מול חברה אמינה ומוכרת, ללא חשש מהונאות או תקלות
  • מעבר לקיזוז ההפרש מהתשלום הסופי, חברות טרייד אין רכב מציעות מגוון פתרונות מימון נוחים, המאפשרים כמעט לכל אחד לקנות את רכב חלומותיו במחירים אטרקטיביים או פריסת תשלומים נוחה.

איך נקבע מחיר הרכב?

עסקאות טרייד אין לוקחות בחשבון מספר משתנים, המשפיעים על מחיר הרכב וכתוצאה מכך גם על ההצעות בעסקה. בין השאר מסתכלים על מחיר המחירון של הרכב, בהתאם לשנת הייצור והדגם. כמו כן, מתחשבים בקילומטראז' שעשה הרכב, האם עבר תאונות והאם יש בו ליקויים, כמה בעלים היו לו, האם יש בו תוספות חריגות וכל דבר אחר הקשור להיסטוריה שלו על הכביש ובמוסך. לכן, כדי לקבל הצעה מדויקת ומהימנה על טרייד אין רכב רצוי לרכז את היסטוריית הטיפולים של הרכב, תוצאות בדיקות וכדומה ולהציג אותן לחברת הטרייד אין.

איפה כדאי לעשות טרייד אין רכב?

ניתן לעשות טרייד אין רכב אצל סוחרים מקומיים, אך אלו בדרך כלל יציעו מחיר נמוך יחסית עבור הרכב הישן וגם לא יתנו אחריות על הרכב החדש. לכן, עדיף בהרבה לעשות טרייד אין רכב באחת החברות הגדולות והמוכרות בתחום, שגם מציעות מחיר הוגן עבור הרכב הישן וגם מעניקות אחריות על הרכב החדש. אם מעוניינים ברכב חדש מסוג מסוים, כדאי לפנות ליבואן הרשמי של אותו מותג ולברר אם מתקבלות עסקאות טרייד אין רכב.