ליסינג – האפשרויות השונות אותן הוא טומן בחובו

אם אתם מעוניינים ברכב, יש לכם 2 דרכים עיקריות באמצעותן תוכלו להשיג את מטרתכם: הדרך הראשונה היא באמצעות רכישת רכב (רכב חדש או רכב יד 2) והדרך השנייה היא באמצעות ליסינג. איך זה עובד? למי זה מתאים? |המדריך המלא

חדשות כיפה תוכן שיווקי 27/06/21 19:30 יז בתמוז התשפא

ליסינג – האפשרויות השונות אותן הוא טומן בחובו
צילום: pixabay

אם אתם מעוניינים ברכב, יש לכם 2 דרכים עיקריות באמצעותן תוכלו להשיג את מטרתכם: הדרך הראשונה היא באמצעות רכישת רכב (רכב חדש או רכב יד 2) והדרך השנייה היא באמצעות ליסינג.
אז בעוד שאת התועלות והמשמעויות של רכישת רכב כולם מכירים, הפופולאריות של עולם הליסינג אומנם עלתה בצורה משמעותית בשנים האחרונות, אך עדיין, גם כיום, לא כולם מכירים לעומק את עולם הליסינג ואת הצורה בה הוא פועל.

ראשית כל, חשוב לדעת כי ישנם 2 סוגים של ליסינג: ליסינג פרטי (אשר נקרא גם ליסינג מימוני) והשני הוא ליסינג תפעולי. ליסינג תפעולי מהווה כפתרון עבור חברות אשר מעוניינות להעניק לעובדים שלהם רכב – כאשר, במקרה הזה, חברת הליסינג תהיה זו האחראית על כל הטיפולים והתיקונים השוטפים.

איך זה עובד?

למעשה, בהליך ליסינג, חברת הליסינג מבצעת החכרה של רכב לתקופת זמן ארוכה – אשר לרוב נמשכת עד לכ-60 חודשים (כאשר ליסינג תפעולי יהיה לרוב לתקופה קצרה יותר של עד כ-3 שנים). בעסקת ליסינג, הלקוח אמור לשלם מקדמה ראשונית, אשר גובהה ינוע לרוב בין 15 ל-30 אחוז משוויו של הרכב. בנוסף, הלקוח מתבקש לשלם תשלומים חודשיים עבור כל אותה התקופה.

במהלך תקופת הליסינג, הרכב רשום על שמה של חברת הליסינג, כאשר, בתום התקופה אשר נקבעת מראש, באפשרותו של הלקוח להשלים את הרכישה ולהעביר את הבעלות על שמו. במידה והלקוח החליט לרכוש את הרכב, התשלומים החודשיים אותם שילם יקוזזו משוויו הנוכחי של הרכב – כאן חשוב לציין, שתנאי הרכישה וגובה הקיזוזים אמורים להיות מוסכמים במועד סגירת עסקת הליסינג.במידה והלקוח החליט שהוא לא מעוניין לרכוש את הרכב, באפשרותו להמשיך את העסקה עם רכב חדיש אחר.

למי זה מתאים?

ליסינג פרטי, יכול להוות כפתרון האופטימאלי עבור כל מי שמבקש לקנות רכב (ובעיקר רכב חדש ומתקדם), אך אין ברשותו את ההון הראשוני הנדרש לצורך השלמת רכישה. חברת ליסינג מאפשר פריסה לתשלומים רבים, מה שמאפשר לאנשים רבים אשר אין ברשותם את אותו ההון הנדרש או לכאלו אשר לא מעוניינים (או לא יכולים) לקחת הלוואה מהבנק עבור אותה המטרה, ליהנות מרכב חדיש ויוקרתי.

קבלות ההחלטות הנכונות

ליסינג אומנם טומן בחובו שורה ארוכה של יתרונות, אבל בכדי ליהנות מכולם, קיימת חשיבות גבוהה לבחור בתבונה את חברת הליסינג. את הבחירה בחברה מומלץ לבסס על פרמטרים כמו: תנאי העסקאות אותן היא מציעה, היצע הרכבים, השם והמוניטין של אותה החברה בתחום הליסינג, המלצות ועוד..

כמובן, שמומלץ לקבוע פגישת ייעוץ ראשונית עם החברה, בכדי לקבל את כל הפרטים על העסקאות והאפשרויות. אחרי שבוחרים את החברה ומבקשים להתקדם לשלב הבא, חתימה על העסקה, מומלץ כמובן, לקרוא את האותיות הקטנות, להבין מה סכום הכסף אותו יש לשלם בכל חודש ואם הוא כולל מע"מ – ובצורה כזאת, למנוע הפתעות לא רצויות.

יש לקחת בחשבון, כי בחינה מדוקדקת של פרטי העסקה, היא משמעותית וחשובה – כאשר, חשוב לוודא שאכן יש יכולת לעמוד בגובה התשלומים החודשיים עליהם הוסכם מול החברה – ומי שלא בטוח ביכולות העמידה, עדיף לו לשקול ביצוע של עסקה אחרת, אשר אולי תתאים יותר ליכולות שלו.

כמאור, אם בוחרים בקפידה את חברת הליסינג, ניתן להיות רגועים שהחברה תתנהל בשיתוף ובשיקוף מול הלקוח, תבין לעומק את כל דרישותיו וצרכיו ורק לאחר מכן ובהתבסס על כך, תמליץ לו על הרכב המתאים, כמו גם על העסקה המתאימה – ובמקום הזה בדיוק, אנחנו נכנסים לתמונה.  

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן